[80,TD 1.9]zmiana kierownicy
[80,TD 1.9]zmiana kierownicy
Witam,chcialbym zmienic kierownice w mojej 80,na taka z A4,lubA8,razem z poduszka.Nie wiem czy podejdzie??jesli ktos wie to prosze o rady!
-
OnlineDoc
- Administrator
- Posty: 4644
- Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Kontakt:
Również znam temat, przerabiałem go, mam kierownice S Line.
Jest kilka opcji jeśli chodzi o kierownice bez poduszki. ( z poduszką się nie bawiłem )
1. Kupić kierę kompletną s line z B4 cabrio, B4 coupe. Były takie same montowane w okolicy 1997 i później w niektórych modelach. Wówczas nic nie trzeba rezać.
2. Kupić kierownice S Line od A4 i zakupić ( ciężka sprawa ) adapter do frezu na ebayu.
3. Dokupić zaślepkę jeśli kierownica jej nie posiada.
4. Wyrezać klakson ( znajduje się pod kciukami w zaślepie ), jeśli zaślepka jej nie posiada.
5. Przełożyc stary odbijak kierunków ( pasuje ) ze swojej starej kierownicy.
Jeśli kierownica ma wypaloną poduchę, a my nie mamy poduchy, musimy - jak wyżej - dokupić zaślepkę.
Amen.
Jest kilka opcji jeśli chodzi o kierownice bez poduszki. ( z poduszką się nie bawiłem )
1. Kupić kierę kompletną s line z B4 cabrio, B4 coupe. Były takie same montowane w okolicy 1997 i później w niektórych modelach. Wówczas nic nie trzeba rezać.
2. Kupić kierownice S Line od A4 i zakupić ( ciężka sprawa ) adapter do frezu na ebayu.
3. Dokupić zaślepkę jeśli kierownica jej nie posiada.
4. Wyrezać klakson ( znajduje się pod kciukami w zaślepie ), jeśli zaślepka jej nie posiada.
5. Przełożyc stary odbijak kierunków ( pasuje ) ze swojej starej kierownicy.
Jeśli kierownica ma wypaloną poduchę, a my nie mamy poduchy, musimy - jak wyżej - dokupić zaślepkę.
Amen.
-
OnlineDoc
- Administrator
- Posty: 4644
- Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Kontakt:
http://www.allegro.pl/item269714676_kie ... _line.htmlpolik69 pisze:Ile za taką trzeba zapłacic ??
szukać lub rezać zaślepkę + ewentualnie adapter frezu.
o zaślepkę warto zapytać tego pana http://www.allegro.pl/item268512281__za ... unek_.html
da rade ta kierownice zamienic??
na...
http://www.allegro.pl/item702250760_kie ... ml#gallery
http://www.allegro.pl/item694779716_kie ... 95_00.html
na...
http://www.allegro.pl/item702250760_kie ... ml#gallery
http://www.allegro.pl/item694779716_kie ... 95_00.html
Powiem jeszcze raz "nie da się wjechać do d**y mrówce taczką i zawrócić.
Ogólnie problem jest z wieloklinem, w tej kierownicy co masz jest mały wieloklin a w kierownicach od 97 roku jest duży wieloklin. Można dać jakąś przejściówkę albo wymienić sztycę z kolumny. Jest też inne rozwiązanie, można zamontować kierkę trójramienną z A4 95 - 96. Ja taką mam, ma też IC69.
Ogólnie problem jest z wieloklinem, w tej kierownicy co masz jest mały wieloklin a w kierownicach od 97 roku jest duży wieloklin. Można dać jakąś przejściówkę albo wymienić sztycę z kolumny. Jest też inne rozwiązanie, można zamontować kierkę trójramienną z A4 95 - 96. Ja taką mam, ma też IC69.
Dla ścisłości to chodzi o kierkę która jest na zdjęciu kilka postów wyżej u Doc'a.nomi_ice pisze:ale ta co proponujesz bezproblemu podejdzie??? bez zmiany niczego? odkrecam i przykrecam?
Sama kiera powinna pasować ale może być problem z klaksonem. U mnie wszystko podeszło bo auto jest z końca produkcji i ma kolumnę z A4. U Ciebie jest nieco inna osłona za pająkiem ale myślę że jest to do zrezania.
<bylo>
Do modeli z drugiej połowy 94 r. podchodzi kompletna kiera z modeli A4, A6, A8z roku 95-96. Wystarczy wyjąć starą i włożyć nową. Kolumna kierownicy w tych modelach jest ta sama. Do autek wcześniej wyprodukowanych też podejdzie ale trzeba zamieniać taśmę lub pokombinować z obudową kolumny. Kierki z modeli młodszych też można założyć pod warunkiem że wymienisz drążek kolumny z wieloklinem bo w nowszych jest większy. Jak jest kiera bez poduchy to należy zwrócić uwagę na wieloklin a klakson to już małe piwko. <ok>
Do modeli z drugiej połowy 94 r. podchodzi kompletna kiera z modeli A4, A6, A8z roku 95-96. Wystarczy wyjąć starą i włożyć nową. Kolumna kierownicy w tych modelach jest ta sama. Do autek wcześniej wyprodukowanych też podejdzie ale trzeba zamieniać taśmę lub pokombinować z obudową kolumny. Kierki z modeli młodszych też można założyć pod warunkiem że wymienisz drążek kolumny z wieloklinem bo w nowszych jest większy. Jak jest kiera bez poduchy to należy zwrócić uwagę na wieloklin a klakson to już małe piwko. <ok>