Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Powietrze w wężu od pompy do króćca głowicy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
danielfp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 23 sty 2012, 21:23

[B4 2.0 ABT] Powietrze w wężu od pompy do króćca głowicy

Post autor: danielfp » 12 cze 2013, 13:34

Witam, zauważyłem w swoim aucie Audi 80 b3 1.8s 1990r, powietrze w wężu zaznaczonym na foto nr 1 ogólnie wąż jest pusty dopiero gdy go ścisnę zaczyna w nim pojawiać się gorąca woda i bąble.
Problem nr 2 to praktycznie znikome ilości płynu w przewodach nagrzewnicy.
Jaka może być przyczyna ?

Wczoraj wymieniałem uszczelkę pod głowicą i pompę wody, myślałem że gdzieś puszcza ale problem nadal pozostał. Obrazek
Ostatnio zmieniony 15 kwie 2020, 15:45 przez danielfp, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 12 cze 2013, 14:30

Jeżeli jednocześnie z całą pracą padł ci termostat to obawiam się że masz układ porządnie zapowietrzony (chociaż jak ja robiłem swojego zetorka to trwało nawet 40 minut zanim mi się odpowietrzył bo był kompletnie wysuszony).

Zrób jeszcze tagi.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 12 cze 2013, 14:55

danielfp, _uwaga

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 12 cze 2013, 17:11

A czy temperatura chodzi normalnie ? wentylator się załącza ?? Czy gotuje się ?? jak tak to słabo odpowietrzony układ ( prawie mało spotykane pęknięta głowica ) Ps jak to zdjęcie twojego silnika to jest to zwykły gaźnik z pompą mechaniczną, PM miał monowtrysk.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 12 cze 2013, 18:47

Ogólnie nazwanie tematu to jakieś nieporozumienie. ABK to silnik z B4 2.0 pojemności sterowany całkiem inaczej niż na zdjęciu.

W B3 były 1.8 w szerokiej gamie i miały całkiem inne oznaczenia jak również sterowanie.

Wentylator nigdy się nie załączy bo chłodnica nie dość że bez wody to jeszcze prawdopodobnie nie "otwarta" a tam jest czujnik z wentylatorów.

I prawidłowe odpowietrzenie (bez używania korka w króćcu do nagrzewnicy bo lubi być "nieruszalny") jest procesem czasochłonnym. Jak pisałem. Nawet 40 minut lub więcej.

[ Dodano: 2013-06-12, 18:49 ]
P.S. 40 minut na wolnych obrotach razem z cyklicznym ściskaniem dolnego i górnego węża od chłodnicy celem przyspieszenia odpowietrzenia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl