Witam.
Chcę pomóc nowemu właścicielowi mojej byłej niuni ABK, który posiada również w swoim garażu sedana TDI na Boschu. Objawy:
Starszy pan powymieniał wszystkie poduszki bo trzęsło budą i nadal tak się dzieje. Jedyne co zauważyłem od razu to ma zbyt niskie obroty. Ma na trzeciej kresce obrotomierza. Wiem, że nie można zbytnio ufać obrotkowi ale to zdecydowanie za mało.
Na forum czytałem, że jako tako nie można regulować obrotów. Że są one właściwe wówczas gdy parametry pracy są prawidłowe. No to znalazłem prawidłowe wskazania grupy 000 tylko, że wyskoczył mi kolejny problem. Brak możliwości podłączenia. Podpinałem kabel i niby wszystko ok tylko wyskoczył problem błędu synchronizacji. Wyłączyłem ten pierwszy protokół i dalej to samo.
Co dziwnego zauważyłem to odpięta wtyczka z odstojnika wody przy filtrze paliwa. Jak się ją podepnie to miga kontrolka świec (mi to samo miga jak ustawię Basic Settings).
Przy filtrze jest blaszka. Pierwsza wtyczka jest okrągła, druga szara i trzecią ma do wtryskiwacza sterującego.
Odpiąłem u siebie podczas pracy szarą wtyczkę i obroty się podniosły. U niego przeciwnie. Silnik zgasł.
Dodam, że Bosch jest po chipie i ma zaślepiony EGR. Doradzałem również zrobić wolną odmę. Dolot drożny (nie widziałem tylko kolektora). Przy normalnej jeździe nie ma problemów.
Co dziwnego dalej: ruszając przewodem powietrznym od serwa wolne obroty skakały. Tak samo jak podpiąłem z powrotem wtyczkę czujnika odstojnika wody i zacząłem ruszać tym przewodem. No i przy serwie jest ułamana końcówka, która tym cienkim wężykiem idzie do zaworka przy n75. A wężyk idzie luźno. Podczas pracy ustami tam dmuchałem i zasysałem i żadnej różnicy w obrotach nie ma. Zatykałem palcem i nic.
Wymieniłem również kawałek wężyka od IC do sensora schowanego pod blaszką przy której są n75 i ten drugi (chyba n108 bo trochę już czytałem i zapomniałem). Zresztą wymieniłem tam większość wężyków tych małych ale one raczej odpowiadają za pracę "wyżej".
Generalnie to według mnie za obroty bardziej odpowiada kąt wtrysku a nie dawka (spalanie w normie, trasa ok. 5L). No ale kąta bez Vaga nie chcę ruszać bo na "zaznaczanie" to nie robota. Jeszcze na upartego mógłbym delikatnie poluzować śruby z tym, że jedną lub dwie musiałbym zostawić mocniej dokręcone i młoteczkiem to w jedną to w drugą stronę minimalnie zmieniać kąt (podobnie jak robię u siebie z dawką, że jedną śrubę zostawiam w spokoju). Ale chyba nie tędy droga.
Czytałem również, że niektórzy mają problemy z połączeniem się z Bosch-em. Prędkość transmisji zmieniałem (z nominalnych 9600 na 4800 i nic). Z moim łączy się bez problemu.
Interfejs mam na COM 2. Wiem, że "ulubiony" port Vaga to COM 4 ale jak obsługuje prawidłowo poprzez COM 2 to co to za różnica. Interfejs jest i tak samo obsługiwany przez oba porty to komunikacja ECU-interfejs ma się jak piernik do wiatraka interfejs-Vag.
Nie wiem czy istnieje możliwość "pociągnięcia" nowych kabli z samego sterownika (linii K i L). Przyznam szczerze, ze z zaawansowanej elektroniki silnika nie jestem mocny. Po prostu nie wiem które piny idą do tabliczki z bezpiecznikami.
No i tu moje pytanie. Czy brać się za cały filtr paliwa razem z odstojnikiem, rozmontować (czy może być odpowiedzialny czujnik wody za obroty?) i wymienić tenże czujnik?
Co do dolotu to wątpię by zapchany kolektor dolotowy ponieważ zmniejszony prześwit kolektora powoduje niedoładowanie i sterownik nadrobi to dawką paliwa a co za tym idzie spalanie by wzrosło.
Na pewno gdybym się połączył być może wyskoczył by jakiś błąd (bardzo bym chciał by sterownik sam się o to upomniał co szwankuje).
Jeszcze jak odłączałem przewód od serwa (idący chyba z vacuum pompy) to słychać było syczenie. U siebie takowego syczenia nie miałem.
Sorki za elaborat ale chciałem jak najdokładniej opisać problem.
Klapka przepływomierza chodzi bez zacięć.
[ Dodano: 2012-07-26, 19:53 ]
Zapomniałbym. Ta końcówka ułamana przy serwie jest przykryta grubym wężem od vacuum pompy, więc układ szczelny.
[B4 1.9 1Z Bosch] Problem z komunikacją Vag, obrotami.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Niech zakłada z powrotem stare ori ,o ile były ori ,bo jak już doprowadzi tego boscha do ładu to na nie orginalnych poduszkach , dalej bedzie trzęsło budąFrancis1982 pisze:Chcę pomóc nowemu właścicielowi mojej byłej niuni ABK, który posiada również w swoim garażu sedana TDI na Boschu. Objawy:
Starszy pan powymieniał wszystkie poduszki bo trzęsło budą i nadal tak się dzieje.
No to dziwne ,nawet bardzoFrancis1982 pisze:Co dziwnego dalej: ruszając przewodem powietrznym od serwa wolne obroty skakały. Tak samo jak podpiąłem z powrotem wtyczkę czujnika odstojnika wody i zacząłem ruszać tym przewodem.
Mylisz się ,ustaw w swoim pierburgu kosmiczną dawkę ,poniżej 1 miligrama to zobaczysz co się będzie działo z obrotami moim zdaniem coś nie halo jest z dawką lub nastawnikiem ,jak dobrze odpala to kąt wtrysku raczej jest ok.Francis1982 pisze:Generalnie to według mnie za obroty bardziej odpowiada kąt wtrysku a nie dawka
No mają,mają Jak masz vaga 3,11n wystarczy zmienić w opcjach wartość start boud z 0 na 240 i przynajmniej mi nie zdarzył się taki bosch ,z którym bym się nie połaczył ...a kabelki zostaw w spokoju ,bo mało prawdopodobne żeby one miały coś wspólnego z brakiem połaczenia ,ale jakbyś konicznie chciał sprawdzić to proszę <ok> linia K 42 pin,linia L 27 pinFrancis1982 pisze:Czytałem również, że niektórzy mają problemy z połączeniem się z Bosch-em. Prędkość transmisji zmieniałem (z nominalnych 9600 na 4800 i nic). Z moim łączy się bez problemu.
Interfejs mam na COM 2.
[b4 1z] Interfejs nie wykrywa auta.
Na początek chciałem się przywitać, bo choć zarejestrowałem się niedawno, to od długiego czasu jestem stałym bywalcem tu Do tej pory forum wystarczyło aby rozwiać jakieś niejasności z moim b4 1z ale teraz już poległem. Problem kilkanaście razy wałkowany na forum, i nigdy żadnej konkretnej odpowiedzi nie było. Jedynie o sterowniki, zmianę portu lub zwalanie winy na kabel.
VAG-COM
POLSKIVAG
VCDS-lite
Żaden nigdy nie połączył się z moim autem, mimo duuuużej ilości prób, konfiguracji itp.
Jedyny który się połączył to deltascan. Najgorsze to jest to, że nie potrafi poza kilkoma testami i prostymi wykresami nic zrobić. Dla mnie vag to czarna magia, bo nie miałem okazji nigdy z nim pracować, i nie wiem jakie są jego możliwości odnośnie audi 80. Interesują mnie odczyty z pompy wtryskowej ( jeśli da się je zrobić a moim b4) ponieważ chcę ją rozebrać na części pierwsze, wyczyścić i złożyć. Wiem też, że moje autko to babcia i cudów się nie spodziewam. Jakieś pomysły?
VAG-COM
POLSKIVAG
VCDS-lite
Żaden nigdy nie połączył się z moim autem, mimo duuuużej ilości prób, konfiguracji itp.
Jedyny który się połączył to deltascan. Najgorsze to jest to, że nie potrafi poza kilkoma testami i prostymi wykresami nic zrobić. Dla mnie vag to czarna magia, bo nie miałem okazji nigdy z nim pracować, i nie wiem jakie są jego możliwości odnośnie audi 80. Interesują mnie odczyty z pompy wtryskowej ( jeśli da się je zrobić a moim b4) ponieważ chcę ją rozebrać na części pierwsze, wyczyścić i złożyć. Wiem też, że moje autko to babcia i cudów się nie spodziewam. Jakieś pomysły?
Ostatnio zmieniony 14 cze 2013, 17:33 przez Cezarsky, łącznie zmieniany 1 raz.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
z którego roku masz zetora :?: jeśli na boschu to trzeba star baud na 240 zmienić
Ostatnio zmieniony 14 cze 2013, 17:43 przez Pieterb, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Żadnym ,nawet najdroższym programem ,w swoim sterowniku nic nie zrobisz ,bo twój sterownik nie udostępnia takich bajerów ,jak adaptacje ,czyli zmiana obrotów ,dawki itp....W jedynie dostępnym bloku 000 ,możesz z przydatniejszych rzeczy odczytać kąt wtrysku i dawkę paliwa ...resztę też ,tele że już w jednostkach ,które trzeba przeliczać ,czyli jest widoczna temperatura paliwa ,płynu i dolotu ,doładowanie ,wskazanie przepływki ....Widoczna dawka paliwa i kąt wtrysku w zupełnosci wystarczy żeby ustawić pompę po rozebraniu ,złożeniu i zamontowaniu na silnik 8-)Cezarsky pisze:Jedyny który się połączył to deltascan. Najgorsze to jest to, że nie potrafi poza kilkoma testami i prostymi wykresami nic zrobić.
Jak nie było ,jak było :roll: i to dziesiątki razy <ok> Tylko vag com 3,11 , wystarczy zmienić opcję start boud na 240 i nie ma opcji żeby się nie połaczył ,o ile reszta prawidłowo skonfigurowana ...powtarzane dziesiątki razy do znudzenia za kazdym razem jak ktoś pyta :roll: za każde następne takie pytanie ,admini powinni odpowiednio "nagradzać " bo ile można w kółko powtarzać :evil: Trochę się wysilić i poszukać ,czytać i nie pisać że nie było ,bo było ,sam pisałem kilka ładnych razy :roll:Cezarsky pisze:Problem kilkanaście razy wałkowany na forum, i nigdy żadnej konkretnej odpowiedzi nie było