Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Głęboiki pedał hamulca

ODPOWIEDZ
dami118
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 12 mar 2010, 21:08
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

[B4 1Z] Głęboiki pedał hamulca

Post autor: dami118 » 13 lut 2013, 18:21

Witam od jakiegoś czasu zauważyłem że pedał hamulca jest coraz niższy. ABS jest sprawny ubytków płynu niema serwo działa tylko pedał hamulca jest dość niski, doradźcie co to może być.

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 13 lut 2013, 19:17

Według mnie powodem mogą być częściowe lub całkowite zużyte wkładki cierne lub zatarty mechanizm regulacyjny.

Sprawdź również, czy nie jest uszkodzony jeden z obwodów układu.
Możliwe, że wycieka płyn z obwodów układu hamulcowego.

Układ hamulcowy jest podzielony na dwa obwody, z których każdy działa na dwa koła położone po przekątnej. Jeden obwód działa na koła przednie lewe i tylne prawe, a drugi obwód na koła przednie prawe i tylne lewe. Dzięki takiemu podziałowi można zatrzymać samochód w razie nieszczelności jednego z obwodów.

Sprawdź jeden oraz drugi obwód.

[ Dodano: 2013-02-13, 19:18 ]
Przyczyną może być również zapowietrzony układ hamulcowy oraz nieprawidłowo działająca pompa hamulcowa.

dami118
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 12 mar 2010, 21:08
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: dami118 » 14 lut 2013, 12:42

Według mnie powodem mogą być częściowe lub całkowite zużyte wkładki cierne lub zatarty mechanizm regulacyjny.

A jeśli chodzi o klocki to okładzin jest około 20%,ale nie wiem czy to ma wpływ na niski pedał hamulca, a jak sprawdzić mechanizm regulacyjny.

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 14 lut 2013, 20:05

dami118 pisze:A jeśli chodzi o klocki to okładzin jest około 20%,ale nie wiem czy to ma wpływ na niski pedał hamulca
20% zużycia, czy do zużycia granicznego jest 20%?

Częściowo lub całkowicie zużyte wkładki cierne mogą jak najbardziej powodować duży jałowy skok pedału hamulca.

Z tym, że klocki nie mogły zużyć się z dnia na dzień. Jeśli właśnie z dnia na dzień skok się zwiększył to trzeba przyjrzeć się pracy pompy hamulcowej.

Jakiej firmy masz pompę hamulcową w układzie?
dami118 pisze:a jak sprawdzić mechanizm regulacyjny.
Sprawdź, czy cylinderki, prowadnice nie są zapieczone. Jeśli tak, to będziesz musiał wykręcić zacisk z samochodu i dokonać regeneracji(wymiany uszczelek przeciwpyłowych i usunięcie zatarcia mechanizmu).

[ Dodano: 2013-02-14, 20:07 ]
W niektórych przypadkach zaciski okazują się tak zużyte, że nie ma sensu instalować ich ponownie do samochodu.

Stan ocenisz po dokładnym sprawdzeniu stanu poszczególnego zacisku.

dami118
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 12 mar 2010, 21:08
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: dami118 » 15 lut 2013, 12:53

Tak klocki są już do wymiany postaram się je wymienić i zobaczę jaki będzie efekt.

Glinu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 218
Rejestracja: 18 mar 2009, 20:39
Lokalizacja: Prudnik

Post autor: Glinu » 14 cze 2013, 16:00

Dało jakiś efekt?

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 14 cze 2013, 17:22

Tak klocki są już do wymiany postaram się je wymienić i zobaczę jaki będzie efekt.
Warto również sprawdzić sprawność pompy hamulcowej, możliwe, że gumowe uszczelki są zużyte i do układu dostaje się powietrze, wtedy pompa do wymiany lub regeneracji.

Układ hamulcowy jest najważniejszym układem w samochodzie, nie wolno na nim oszczędzać, gdyż od jego poprawnego działania zależy nasze życie.

Glinu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 218
Rejestracja: 18 mar 2009, 20:39
Lokalizacja: Prudnik

Post autor: Glinu » 14 cze 2013, 23:24

A co jeśli spuściłem cały płyn i zalałem nowy? Z tego co przeczytałem, to zrobiłem błąd i tak się nie powinno robić, ale co teraz?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 15 cze 2013, 07:28

Glinu pisze:A co jeśli spuściłem cały płyn i zalałem nowy?
nie wiem czy dobrze rozumiem spuściłeś cały płyn a dopiero później zacząłeś dolewać świeży :?:
Glinu pisze:ale co teraz?
odpowietrzać aż do skutku

Glinu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 218
Rejestracja: 18 mar 2009, 20:39
Lokalizacja: Prudnik

Post autor: Glinu » 15 cze 2013, 11:56

no właśnie tak, stwierdziłem, że ten płyn co mam w środku nie jest aż tak brudny, żebym mógł go rozróżnić od nowego w czasie przepompowywania, a korzystając z okazji, że miałem dostęp do wszystkich kół, to elegancko spuściłem cały stary płyn poprzez odkręcenie odpowietrznika i naciskanie na pedał, i później zalałem nowy płyn. Wymieniałem tarcze i klocki. Niestety pierwsze odpowietrzanie dało marny skutek, bo niby hamulec dobrze hamuje, nawet na wszystkich kołach, choć tył nierówno, ale pedał łapie bardzo nisko. Zastanawiam się, czy to wina złego odpowietrzenia, czy może nowe tarcze nim stracą tą tłustą powłokę to tak się zachowują mimo że płynem je odtłuściłem. Ale obstawiam że to kwestia odpowietrzenia. Zgadza się?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 15 cze 2013, 13:52

Glinu pisze:no właśnie tak, stwierdziłem, że ten płyn co mam w środku nie jest aż tak brudny, żebym mógł go rozróżnić od nowego w czasie przepompowywania
spuszcza się po ok 0,5 l z każdego koła i wtedy uznaje się płyn za wymieniony oczywiście cały czas dolewając nowy
Glinu pisze:Ale obstawiam że to kwestia odpowietrzenia. Zgadza się?
też mi się tak wydaje
Sprawdź czy pedał po kilkukrotnym naciskaniu robi się twardszy jeśli tak to napewno układ jest jeszcze zapowietrzony.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl