[B4 1Z] Głęboiki pedał hamulca
[B4 1Z] Głęboiki pedał hamulca
Witam od jakiegoś czasu zauważyłem że pedał hamulca jest coraz niższy. ABS jest sprawny ubytków płynu niema serwo działa tylko pedał hamulca jest dość niski, doradźcie co to może być.
Według mnie powodem mogą być częściowe lub całkowite zużyte wkładki cierne lub zatarty mechanizm regulacyjny.
Sprawdź również, czy nie jest uszkodzony jeden z obwodów układu.
Możliwe, że wycieka płyn z obwodów układu hamulcowego.
Układ hamulcowy jest podzielony na dwa obwody, z których każdy działa na dwa koła położone po przekątnej. Jeden obwód działa na koła przednie lewe i tylne prawe, a drugi obwód na koła przednie prawe i tylne lewe. Dzięki takiemu podziałowi można zatrzymać samochód w razie nieszczelności jednego z obwodów.
Sprawdź jeden oraz drugi obwód.
[ Dodano: 2013-02-13, 19:18 ]
Przyczyną może być również zapowietrzony układ hamulcowy oraz nieprawidłowo działająca pompa hamulcowa.
Sprawdź również, czy nie jest uszkodzony jeden z obwodów układu.
Możliwe, że wycieka płyn z obwodów układu hamulcowego.
Układ hamulcowy jest podzielony na dwa obwody, z których każdy działa na dwa koła położone po przekątnej. Jeden obwód działa na koła przednie lewe i tylne prawe, a drugi obwód na koła przednie prawe i tylne lewe. Dzięki takiemu podziałowi można zatrzymać samochód w razie nieszczelności jednego z obwodów.
Sprawdź jeden oraz drugi obwód.
[ Dodano: 2013-02-13, 19:18 ]
Przyczyną może być również zapowietrzony układ hamulcowy oraz nieprawidłowo działająca pompa hamulcowa.
20% zużycia, czy do zużycia granicznego jest 20%?dami118 pisze:A jeśli chodzi o klocki to okładzin jest około 20%,ale nie wiem czy to ma wpływ na niski pedał hamulca
Częściowo lub całkowicie zużyte wkładki cierne mogą jak najbardziej powodować duży jałowy skok pedału hamulca.
Z tym, że klocki nie mogły zużyć się z dnia na dzień. Jeśli właśnie z dnia na dzień skok się zwiększył to trzeba przyjrzeć się pracy pompy hamulcowej.
Jakiej firmy masz pompę hamulcową w układzie?
Sprawdź, czy cylinderki, prowadnice nie są zapieczone. Jeśli tak, to będziesz musiał wykręcić zacisk z samochodu i dokonać regeneracji(wymiany uszczelek przeciwpyłowych i usunięcie zatarcia mechanizmu).dami118 pisze:a jak sprawdzić mechanizm regulacyjny.
[ Dodano: 2013-02-14, 20:07 ]
W niektórych przypadkach zaciski okazują się tak zużyte, że nie ma sensu instalować ich ponownie do samochodu.
Stan ocenisz po dokładnym sprawdzeniu stanu poszczególnego zacisku.
Warto również sprawdzić sprawność pompy hamulcowej, możliwe, że gumowe uszczelki są zużyte i do układu dostaje się powietrze, wtedy pompa do wymiany lub regeneracji.Tak klocki są już do wymiany postaram się je wymienić i zobaczę jaki będzie efekt.
Układ hamulcowy jest najważniejszym układem w samochodzie, nie wolno na nim oszczędzać, gdyż od jego poprawnego działania zależy nasze życie.
no właśnie tak, stwierdziłem, że ten płyn co mam w środku nie jest aż tak brudny, żebym mógł go rozróżnić od nowego w czasie przepompowywania, a korzystając z okazji, że miałem dostęp do wszystkich kół, to elegancko spuściłem cały stary płyn poprzez odkręcenie odpowietrznika i naciskanie na pedał, i później zalałem nowy płyn. Wymieniałem tarcze i klocki. Niestety pierwsze odpowietrzanie dało marny skutek, bo niby hamulec dobrze hamuje, nawet na wszystkich kołach, choć tył nierówno, ale pedał łapie bardzo nisko. Zastanawiam się, czy to wina złego odpowietrzenia, czy może nowe tarcze nim stracą tą tłustą powłokę to tak się zachowują mimo że płynem je odtłuściłem. Ale obstawiam że to kwestia odpowietrzenia. Zgadza się?
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
spuszcza się po ok 0,5 l z każdego koła i wtedy uznaje się płyn za wymieniony oczywiście cały czas dolewając nowyGlinu pisze:no właśnie tak, stwierdziłem, że ten płyn co mam w środku nie jest aż tak brudny, żebym mógł go rozróżnić od nowego w czasie przepompowywania
też mi się tak wydajeGlinu pisze:Ale obstawiam że to kwestia odpowietrzenia. Zgadza się?
Sprawdź czy pedał po kilkukrotnym naciskaniu robi się twardszy jeśli tak to napewno układ jest jeszcze zapowietrzony.