Witam.
Od pewnego czasu zauważyłem brak przyśpieszania pow. 120 km/h na V biegu i przerywaniu przy ostrym przyspieszaniu na III biegu.
Dodam, że po fakcie zepsułem sprawę bo mogłem zrobić log na podpiętym N75 prawidłowo.
Zacząłem się w zabawę w bajpasy.
Logi na bajpasie (ciśnienie z zimnej strony poprowadzone do gruszki WG) wyglądają tak:
Grupa 003:
,0.01,1449,847.9,462.2,19.9,,,,,,,,,,
,0.51,1617,847.9,565.3,4.7,,,,,,,,,,
,1.12,1722,847.9,575.2,4.7,,,,,,,,,,
,1.73,1848,847.9,591.9,4.7,,,,,,,,,,
,2.38,1974,847.9,601.8,4.7,,,,,,,,,,
,3.02,2121,847.9,618.5,4.7,,,,,,,,,,
,3.66,2268,847.9,625.1,4.7,,,,,,,,,,
,4.30,2415,847.9,628.4,4.7,,,,,,,,,,
,4.94,2562,847.9,628.4,4.7,,,,,,,,,,
,5.59,2709,847.9,625.1,4.7,,,,,,,,,,
,6.22,2835,847.9,618.5,4.7,,,,,,,,,,
,6.83,2961,847.9,611.8,4.7,,,,,,,,,,
,7.47,3108,847.9,601.8,4.7,,,,,,,,,,
,8.11,3234,847.9,598.5,4.7,,,,,,,,,,
,8.75,3360,847.9,595.2,4.7,,,,,,,,,,
,9.41,3486,847.9,591.9,4.7,,,,,,,,,,
,10.05,3591,847.9,585.2,4.7,,,,,,,,,,
,10.69,3717,847.9,585.2,4.7,,,,,,,,,,
,11.33,3822,847.9,575.2,4.7,,,,,,,,,,
,11.96,3927,847.9,571.9,4.7,,,,,,,,,,
,12.61,4032,847.9,575.2,4.7,,,,,,,,,,
,13.25,4116,847.9,571.9,4.7,,,,,,,,,,
,13.89,4221,847.9,561.9,4.7,,,,,,,,,,
,14.52,4326,847.9,555.3,4.7,,,,,,,,,,
,15.17,4389,847.9,558.6,4.7,,,,,,,,,,
,15.81,4473,847.9,552.0,4.7,,,,,,,,,,
,16.46,4557,847.9,548.6,4.7,,,,,,,,,,
,17.10,4641,847.9,538.6,4.7,,,,,,,,,,
,17.70,4704,847.9,525.4,4.7,,,,,,,,,,
,18.33,4641,847.9,455.5,4.7,,,,,,,,,,
Grupa 011:
,0.60,1932,2111,1489,39.8,,,,,,,,,,
,1.24,2079,2162,1520,39.8,,,,,,,,,,
,1.89,2226,2193,1530,39.8,,,,,,,,,,
,2.54,2373,2224,1550,39.8,,,,,,,,,,
,3.17,2520,2234,1571,39.8,,,,,,,,,,
,3.81,2646,2234,1581,39.8,,,,,,,,,,
,4.42,2793,2244,1591,39.8,,,,,,,,,,
,5.03,2919,2244,1591,39.8,,,,,,,,,,
,5.64,3045,2244,1601,39.8,,,,,,,,,,
,6.28,3171,2244,1612,39.8,,,,,,,,,,
,6.93,3297,2234,1622,39.8,,,,,,,,,,
,7.56,3423,2244,1622,39.8,,,,,,,,,,
,8.17,3528,2254,1632,39.8,,,,,,,,,,
,8.78,3654,2254,1632,39.8,,,,,,,,,,
,9.44,3759,2244,1632,39.8,,,,,,,,,,
,10.09,3864,2244,1642,39.8,,,,,,,,,,
,10.72,3969,2244,1642,39.8,,,,,,,,,,
,11.35,4053,2244,1652,39.8,,,,,,,,,,
,11.99,4158,2244,1663,39.8,,,,,,,,,,
,12.64,4242,2244,1663,39.8,,,,,,,,,,
,13.27,4326,2234,1663,39.8,,,,,,,,,,
,13.91,4431,2224,1673,39.8,,,,,,,,,,
,14.56,4515,2213,1673,39.8,,,,,,,,,,
,15.20,4515,2071,1418,39.8,,,,,,,,,,
,15.83,4389,1897,1387,39.8,,,,,,,,,,
,16.45,4305,1795,1367,39.8,,,,,,,,,,
Po "telefonie do przyjaciela" czyli producenta softu bajpas zdemontowany, gruszka nie zaślepiona a przewód z zimnej strony turbo wpięty z góry w metalowy króciec idący z gumy między przepływomierzem a turbo. Przeróbkę robiłem na szybko w trasie.
Grupa 003:
,0.61,1596,847.9,508.7,19.9,,,,,,,,,,
,1.25,1680,847.9,568.6,4.7,,,,,,,,,,
,1.90,1806,847.9,651.7,4.7,,,,,,,,,,
,2.53,1974,847.9,768.1,4.7,,,,,,,,,,
,3.17,2184,847.9,847.9,4.7,,,,,,,,,,
,3.81,2373,847.9,847.9,4.7,,,,,,,,,,
,4.42,2541,847.9,847.9,4.7,,,,,,,,,,
,5.06,2709,847.9,847.9,4.7,,,,,,,,,,
,5.71,2877,847.9,847.9,4.7,,,,,,,,,,
,6.35,2814,847.9,598.5,4.7,,,,,,,,,,
,6.99,1995,847.9,512.1,4.7,,,,,,,,,,
,7.63,2079,847.9,452.2,19.9,,,,,,,,,,
Pięknie. Przynajmniej przepływomierz sprawny ponieważ bardzo szybko pokazał co trzeba (żądanie 847,9 potwierdzone wskazaniem 847,9)
Grupa 011:
,0.00,1806,1683,1397,39.8,,,,,,,,,,
,0.53,2016,1979,1856,39.8,,,,,,,,,,
,1.17,2184,2111,2162,44.1,,,,,,,,,,
,1.80,2373,2183,2315,62.5,,,,,,,,,,
,2.45,2541,2254,2346,77.7,,,,,,,,,,
,3.05,2688,2264,2366,92.6,,,,,,,,,,
,3.66,2835,2275,2366,94.1,,,,,,,,,,
,4.28,2982,2285,2366,94.1,,,,,,,,,,
,4.89,3129,2295,2377,94.1,,,,,,,,,,
,5.50,3255,2295,2377,94.1,,,,,,,,,,
,6.14,3402,2295,2366,94.1,,,,,,,,,,
,6.79,3528,2305,2326,94.1,,,,,,,,,,
,7.42,3633,2305,2315,94.1,,,,,,,,,,
,8.03,3696,2315,2060,91.4,,,,,,,,,,
Nie ciągnąłem dalej ponieważ na końcu poczułem lekkiego muła. Więc odpuściłem.
Kostrz (ów przyjaciel) powiedział, że mogę spodziewać się przy sprawnej klapce w kolektorze wydechowym nawet koło 1,5 lub więcej bara (u mnie nie było 1,3 bo dziś ciśnienie było wysokie i barometric było 1109 w grupie 10). Bo od wskazań trzeba odjąć barometric i mamy wartość ile w rzeczywistości jest.
Zostaje jeszcze:
Zobaczyć kształt i stan klapki w kolektorze wydechowym (i tu kolejna bezcenna informacja od Kostrza), że klapka z czasem się "wygniata" i mimo, że powinna być zamknięta przez gruszkę "upuszcza" spaliny napędzające turbo. Dlatego po przebiegu pow. 250 000 km sztanga powinna być poddana regulacji.
Aby zrobić z tego mini istruktaż w tym miejscu powinna znaleźć się informacja o przebiegu regulacji sztangi.
Ale za sztangę (no ja mogę bo już i w niej moje brudne paluchy grzebały) nie ma się co za szybko brać ponieważ muszę jeszcze raz sprawdzić szczelność dolotu (metalowe połączenia jak kolektory itp mam dobre bo niedawno wszystko robiłem). Mam tylko malutką dziurkę w IC. Dmucha jak z lekko przebitej opony (no jak puści 0,1 bara to wszystko). W IC zrobił się otworek i pewnie sam się nie powiększy.
Dodam, że chciałem założyć temat jak wszystko można samemu sprawdzić i ustrzec się psudomechaników, którzy chcą tylko wydoić kasę a nie pomóc. Całą swoją wiedzę uzyskałem na forum i po prostu chciałem się nią podzielić. A, że droga dłuuuuga jeszcze to inna bajka.
Pomyślałem, że może uda mi się zreanimować n75 i udało się.
Mała kąpiel w ropie i ożył. Takie oto są efekty:
0.01,1617,1877,1459,39.8,,,,,,,,,,
,0.53,1848,2091,1918,39.8,,,,,,,,,,
,1.14,2058,2142,2295,55.9,,,,,,,,,,
,1.78,2226,2183,2366,73.4,,,,,,,,,,
,2.42,2415,2203,2264,78.9,,,,,,,,,,
,3.06,2583,2224,2203,83.6,,,,,,,,,,
,3.70,2751,2224,2152,86.3,,,,,,,,,,
,4.35,2898,2234,2091,87.5,,,,,,,,,,
,5.00,3045,2244,2081,88.3,,,,,,,,,,
,5.65,3213,2244,2071,88.3,,,,,,,,,,
,6.28,3339,2234,2050,87.9,,,,,,,,,,
,6.94,3486,2244,2060,88.3,,,,,,,,,,
,7.59,3591,2244,2060,87.9,,,,,,,,,,
,8.23,3717,2244,2060,88.3,,,,,,,,,,
,8.87,3843,2244,2071,88.3,,,,,,,,,,
,9.50,3969,2244,2060,87.9,,,,,,,,,,
,10.15,4074,2244,2060,87.5,,,,,,,,,,
,10.79,4179,2244,2060,87.5,,,,,,,,,,
,11.43,4263,2244,2040,86.7,,,,,,,,,,
,12.06,4368,2224,2071,87.1,,,,,,,,,,
,12.67,4452,2224,2040,85.9,,,,,,,,,,
,13.29,4536,2224,2050,85.9,,,,,,,,,,
Po tym zabiegu zdziwił mnie późniejszy spadek doładowania. Idąc tym tropem pomyślałem, że n75 za wcześnie zaczyna upuszczać spaliny. Skróciłem o dwa obroty gruszką (bo zdejmowanie tej zawleczki to masakra).
I powiem tak. Próbowałem go wprowadzić w tryb odcięcia wtryskiwaczy i nie udało się (delikatne przyspieszanie od 100 do 140 km/h). <ok>
Kilkakrotnie powtórzyłem próbę i chodzi pięknie.
Co zauważyłem. Chciałem go nieco przegonić i przy 175-180 km/h (wskazania prędkościomierza) pojawiło sie leciutkie szarpanie.
Póki co spalanie jakby się poprawiło.
No i kolejna rzecz do zrobienia.
Trzeba zwalić kolektor wydechowy i przyjrzeć się klapce upuszczającej spaliny. Oczyścić powierzchnie i zrobić próbę nafty (żeby nie przeciekała). Ogólnie chciałbym doprowadzić by bez gruszki dmuchnęło przynajmniej 1,5 bara.
Szukałem miejsca i mam pytanie czy wpięcie się manometrem w "zimną" stronę turbo da miarodajny efekt ile w rzeczywistości ładuje? Bo z IC różnie bywa. To znaczy żeby zlokalizować ewentualną nieszczelność lub fakt, że turbo niedomaga.
W sumie można by w zimną stronę turbo wpiąć map sensor ze sterownika i zobaczyć co pokaże.
[B4 1Z] Przepływomierz i N75 co muli pow. 120 Edit
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
[B4 1Z] Przepływomierz i N75 co muli pow. 120 Edit
Ostatnio zmieniony 27 maja 2013, 16:11 przez Francis1982, łącznie zmieniany 1 raz.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Sprężynka wewnątrz n75 pewnie wymęczona stąd takie wyniki. Nie pracuje jak powinna i źle steruje upuszczaniem ciśnienia. Musi być idealna bo tam liczy sie precyzja.
Niby zwykła sprężynka ale ma wyliczone swoje twardości, długości i inne. Jest najważniejsza w tym całym ustrojstwie.
Powinno trzymać zadane ciśnienie , w twoim przypadku około 1.20 do 1.24 bara.
Spada ci na 1.06 bara więc coś nie tak. Podmień na próbe zaworek.
U ciebie udało sie 1,3 .... U mnie przy odpiętym dmucha 1.5 bara więc chyba dość zdrowe turbo mam. Tak myśle.
Płukanie itd w tym przypadku da nie wiele i bedzie to krótko trwały efekt. Sprężynki to nie odbuduje
Ona i tak długo wytrzymuje mimo że sporo sie spręża i rozpręża.
PS: elegancko zacząłeś rozpracowywać temat lubie takie coś.
Powodzenia, ja też walcze ze sterowaniem turbiny bo coś sie lekko popsuło.
No ale wkońcu musiało coś sie zepsuć
pozdro
Niby zwykła sprężynka ale ma wyliczone swoje twardości, długości i inne. Jest najważniejsza w tym całym ustrojstwie.
Powinno trzymać zadane ciśnienie , w twoim przypadku około 1.20 do 1.24 bara.
Spada ci na 1.06 bara więc coś nie tak. Podmień na próbe zaworek.
U ciebie udało sie 1,3 .... U mnie przy odpiętym dmucha 1.5 bara więc chyba dość zdrowe turbo mam. Tak myśle.
Płukanie itd w tym przypadku da nie wiele i bedzie to krótko trwały efekt. Sprężynki to nie odbuduje
Ona i tak długo wytrzymuje mimo że sporo sie spręża i rozpręża.
PS: elegancko zacząłeś rozpracowywać temat lubie takie coś.
Powodzenia, ja też walcze ze sterowaniem turbiny bo coś sie lekko popsuło.
No ale wkońcu musiało coś sie zepsuć
pozdro
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt: