[b36A]Rozregulowany przepływomierz przez "mechaników&qu
[b36A]Rozregulowany przepływomierz przez "mechaników&qu
silnik 6A-2.0 16v
zamiast sprawdzić czujnik temp. i sondę lambda mechanicy włozyli w moly otworek,tuż
obok otworu -wlotu-przepływomierza cienki imbus i -----POKRECILI.K....!
Co można teraz z tym zrobić?Chetnie dałbym gdzieś do regulacji,ale w moijej okolicy
nikt nie chce się tym zająć-wiadomo stary samochód.Dowiedziałem sie tylko że się tego nie tyka!!!Po wymianie czujka i sondy auto jako tako chodzi na benzynie , dość dobrzena gazie.
Zrobiłem 1/6 obrotu w lewo imbisikiem,jest trochę lepiej.
Czy można coś więcej zrobić,czy tylko próbować na czuja?
Ci co zepsuli włozyli czujnik spalin do wydechu i kręcili,ale do nich na pewno nie pojadę.
W innym zakładzie gdy zaproponowałem tę metodę to mnie wyśmiali.
Proszą o pomoc Mariusz z Jasła
zamiast sprawdzić czujnik temp. i sondę lambda mechanicy włozyli w moly otworek,tuż
obok otworu -wlotu-przepływomierza cienki imbus i -----POKRECILI.K....!
Co można teraz z tym zrobić?Chetnie dałbym gdzieś do regulacji,ale w moijej okolicy
nikt nie chce się tym zająć-wiadomo stary samochód.Dowiedziałem sie tylko że się tego nie tyka!!!Po wymianie czujka i sondy auto jako tako chodzi na benzynie , dość dobrzena gazie.
Zrobiłem 1/6 obrotu w lewo imbisikiem,jest trochę lepiej.
Czy można coś więcej zrobić,czy tylko próbować na czuja?
Ci co zepsuli włozyli czujnik spalin do wydechu i kręcili,ale do nich na pewno nie pojadę.
W innym zakładzie gdy zaproponowałem tę metodę to mnie wyśmiali.
Proszą o pomoc Mariusz z Jasła
Ostatnio zmieniony 10 cze 2013, 20:36 przez kukusi, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 948
- Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
- Imię: Rafał
- Model: Audi 80 B1
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 6A
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Teraz pozostaje miernik i sprawdzić co wskaże. Ciężko to opisać przez internet i po piwie. Miernik powinien pokazywać pokazywać między 0 a 5 mA. Im bliżej 5 mA tym mniejsze spalanie.
Regulacja na oko nic nie da bo to tak mała zmienna pokręcając imbusem 3 że na oko nie wyczujesz.
Jutro napiszę ci jak wpina się miernik. Chyba że ci się spieszy to przejżyj tematy ziemora to on tam ma opisane wszystko.
Regulacja na oko nic nie da bo to tak mała zmienna pokręcając imbusem 3 że na oko nie wyczujesz.
Jutro napiszę ci jak wpina się miernik. Chyba że ci się spieszy to przejżyj tematy ziemora to on tam ma opisane wszystko.
podłączyłem do pinów 1i 2 voltomoierz.pokazał przy włączonym zapłonie 4,8V
przy uruchomionym silniku poniżej 4V.pracujący na wolnych obr. silnik toleruje
obrót kluczem w granicach+/-90 stopni i gaśnie.wyregulowałem tak aby chodził
ładnie(nie gasł) na wolnych i bedę sprawdzał zużycie paliwa.wskazówka raczej drga,
multimetr cyfrowy szaleje na drugim miejsci po przecinku na chodzacym silniku.
Auto jedzie w miarę.Amperomierz? pod które piny?
Tak jak podłaczyłem znalazłem radę na forum,ale tam jest anny silnik i wskazania
jakby w tył.Prawidłowe z zapłonem 0,3 do 0,7 bodajze.
Bardziej martwi mnie to że przy 4000 obr niewiele zmieniają się wskazania volt.
O zaledwie 0,5V.
przy uruchomionym silniku poniżej 4V.pracujący na wolnych obr. silnik toleruje
obrót kluczem w granicach+/-90 stopni i gaśnie.wyregulowałem tak aby chodził
ładnie(nie gasł) na wolnych i bedę sprawdzał zużycie paliwa.wskazówka raczej drga,
multimetr cyfrowy szaleje na drugim miejsci po przecinku na chodzacym silniku.
Auto jedzie w miarę.Amperomierz? pod które piny?
Tak jak podłaczyłem znalazłem radę na forum,ale tam jest anny silnik i wskazania
jakby w tył.Prawidłowe z zapłonem 0,3 do 0,7 bodajze.
Bardziej martwi mnie to że przy 4000 obr niewiele zmieniają się wskazania volt.
O zaledwie 0,5V.
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 948
- Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
- Imię: Rafał
- Model: Audi 80 B1
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 6A
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Poczytaj ten temat https://audi80.pl/80-b3-20-3a-regula ... htm#314922
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 948
- Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
- Imię: Rafał
- Model: Audi 80 B1
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 6A
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
element N73-nastawnik ciśnienia-w ACE kolory ro/ws i ro/ge-w 6A ro/sw i ro/ge.
Na razie znalazłem w schematach.w przyszłym tygodniu zrobię przyłacza do szerogowego połączenia i spróbuję regulacji.Ale regulowac potencjometrem?tzn. kluczem długimmmmm
cienkimmmm imbusowym w
tym otworku co krecili mechanicy?
Na razie znalazłem w schematach.w przyszłym tygodniu zrobię przyłacza do szerogowego połączenia i spróbuję regulacji.Ale regulowac potencjometrem?tzn. kluczem długimmmmm
cienkimmmm imbusowym w
tym otworku co krecili mechanicy?
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 948
- Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
- Imię: Rafał
- Model: Audi 80 B1
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 6A
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Tak klucz imbus 3 czyli 3 milimetry (powinno być wybite na imbusie. Kręcisz nie więcej niż o 10 stopni bo to nie zegarek do nakręcenia.
Czyli jeżeli uznamy że śruba to tarcza zegarka to kręć nie więcej niż mała skazówka zegara o godzinę. Jak miernik wskazuje minus to jedziesz przeciwnie do zegara a jak ponad 5 mA to zgodnie ze wskazówkami zegara. Po każdym pokręcie przegazowujesz i czekasz aż obroty się ustabilizują - odczytujesz wartość i dalej regulujesz aby ustawić od 0 do 5 mA.
Jak chodzi wentylator to nie reguluj i pamiętaj że wszystkie urządzenia (radio, światła itp) muszą być wyłączone.
Regulujesz aż do skutku. Dobrze jak byś pożyczył kilka mierników bo ja miałem mA uszkodzone i wskazywało cyrk.
Po ustawieniu jeździsz pare kilometrów sprawdzając jak wchodzi na obroty czy nie ma szarpnięć i następnie ponownie sprawdzasz miernikiem.
Tak jak pisałem powinno chodzić w zakresie 4,6 mA a 2,3 i wtedy masz odpowiednio ustawione - masz filmik ziemora
Czyli jeżeli uznamy że śruba to tarcza zegarka to kręć nie więcej niż mała skazówka zegara o godzinę. Jak miernik wskazuje minus to jedziesz przeciwnie do zegara a jak ponad 5 mA to zgodnie ze wskazówkami zegara. Po każdym pokręcie przegazowujesz i czekasz aż obroty się ustabilizują - odczytujesz wartość i dalej regulujesz aby ustawić od 0 do 5 mA.
Jak chodzi wentylator to nie reguluj i pamiętaj że wszystkie urządzenia (radio, światła itp) muszą być wyłączone.
Regulujesz aż do skutku. Dobrze jak byś pożyczył kilka mierników bo ja miałem mA uszkodzone i wskazywało cyrk.
Po ustawieniu jeździsz pare kilometrów sprawdzając jak wchodzi na obroty czy nie ma szarpnięć i następnie ponownie sprawdzasz miernikiem.
Tak jak pisałem powinno chodzić w zakresie 4,6 mA a 2,3 i wtedy masz odpowiednio ustawione - masz filmik ziemora
Dzięki.
Wszystko się zgadza.
U mnie lepiej miernikiem analogowym.
Moze mój cyfrowy jest kiepski-ma automatyczne zakresy.
Auto jezdzi na gazie ,więc nie wiem jak regulacja wpłynie na zyżycie,
ale silnik pracuje poprawnie.
[ Dodano: 2013-06-30, 23:04 ]
Ale jak podłączyć miernik?
To znaczy w którą stonę +/- bo może pokazywać wartości ujemne jako dodatnie.
Na razie wyregulowałem na około zera.Silnik działa poprawnie ale na pewno nie optymalnie.
Nie wiem czy nie wygasł ten temat.
[ Dodano: 2013-06-30, 23:08 ]
Ok,znalazłem na innym watku.tym podanym powyzej,ale słabo widać na zdjęciu ,trzeba powiekszyc.
Wszystko się zgadza.
U mnie lepiej miernikiem analogowym.
Moze mój cyfrowy jest kiepski-ma automatyczne zakresy.
Auto jezdzi na gazie ,więc nie wiem jak regulacja wpłynie na zyżycie,
ale silnik pracuje poprawnie.
[ Dodano: 2013-06-30, 23:04 ]
Ale jak podłączyć miernik?
To znaczy w którą stonę +/- bo może pokazywać wartości ujemne jako dodatnie.
Na razie wyregulowałem na około zera.Silnik działa poprawnie ale na pewno nie optymalnie.
Nie wiem czy nie wygasł ten temat.
[ Dodano: 2013-06-30, 23:08 ]
Ok,znalazłem na innym watku.tym podanym powyzej,ale słabo widać na zdjęciu ,trzeba powiekszyc.