NIE, bingo będzie lepsze niż ten Stag L to niemal imitacja II generacji, nie konfiguruje się nawet tego przez interfejs, na urządzeniu jest tylko kilka przełączników które robią za opcje. Chyba że cena będzie odpowiednio niższa bo ta konfiguracja (stag L z przełącznikiem Stag 2W) to sposób na najtańsze części II generacji. Choć z przełącznikiem Stag 2W będziesz mógł bezproblemowo odpalać na gazie. Zamiast Stag-a L mogli by dać Staga XL bo ma niemal takie same funkcje (oprócz wbudowanego przełącznika) jak stag 50/100/150.grze pisze:który montuje Staga, ale oni z kolei montują tylko STAG L plus, 2W
czy ten sterownik jest warty zachodu?
[B4 2.0 ABT] sterownik lpg
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Instalację ze sterownikiem Stag 100 można odpalać na gazie? Jeśli chodzi o zużycie paliwa, pracę silnika i utratę mocy, to będzie jakaś różnica między Stag L, Bingo M i Stag 100? Jeszcze znalazłem jeden namiar na gazorników gdzie podobno montują Staga. Jutro to sprawdzę. Czy warto się upierać na Staga 100?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Raczej nie, bo większość gazowników nie będzie potrafiła wykorzystać jego wszystkich opcji. I tak bardziej zaawansowane rzeczy przydają się w trudnych silnikach albo bo prób naprawienia problemów wynikłych ze złego montażu.grze pisze:Czy warto się upierać na Staga 100?
Z tego co pamiętam to można ale jest to upierdliwe, masz tam jeden przycisk który trzeba trzymać (jednocześnie włączając zapłon jak dobrze pamiętam). Podobnie jest w Bingo, ogólnie większość sterowniko-przełączników z jednym przyciskiem tak ma. Choć w monowtrysku nie czuć tak przełączenia niż w silnikach z wielopunktowym wtryskiem bo tutaj benzyna jest odcinana w tym samym miejscu gdzie jednocześnie zaczyna być podawany gaz.grze pisze:Instalację ze sterownikiem Stag 100 można odpalać na gazie?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
stag 50/100/150 po włączeniu zapłonu trzeba szybko dwa razy wcisnąć przycisk i po włączeniu rozrusznika powinien odpalić na gazie.
W bingo po włączeniu zapłonu trzeba trzymać przycisk 10 sekund. I ta funkcja musi być wcześniej włączona w programie.
W przypadku ww. można mieć automatyczne przełączenie na gaz gdy parownik osiągnie odpowiednią temperaturę (jeśli gazownik zamontuje czujnik temperatury).
Przełącznik Stag 2W - trój-pozycyjnym przełącznikiem wybierasz czy pracę na benzynie, odpalenie na benzynie z przełączeniem na gaz po przekroczeniu jakichś tam obrotów albo odpalanie na gazie.
W bingo po włączeniu zapłonu trzeba trzymać przycisk 10 sekund. I ta funkcja musi być wcześniej włączona w programie.
W przypadku ww. można mieć automatyczne przełączenie na gaz gdy parownik osiągnie odpowiednią temperaturę (jeśli gazownik zamontuje czujnik temperatury).
Przełącznik Stag 2W - trój-pozycyjnym przełącznikiem wybierasz czy pracę na benzynie, odpalenie na benzynie z przełączeniem na gaz po przekroczeniu jakichś tam obrotów albo odpalanie na gazie.
A jak wygląda kwestia przełączania benzyna/gaz i gaz/benzyna w czasie jazdy? w sterownikach z przełącznikiem 2W jest to łatwiejsze jak rozumiem. z tego, co się zorientowałem, to Stag XL różni się najbardziej od Stag 100 tym, że ma manualny przełącznik, i jest ustawiany przełącznikami i kompem, oraz nie ma pełnego wskaźnika poziomu gazu, natomiast Stag 100 ma pełen wskaźnik poziomu gazu i jest ustawiany przez interfejs.
aldi, jeśli cena instalacji byłaby zbliżona, to który sterownik byś wybrał?
Na forum VW stag 1oo ma świetne opinie.
aldi, jeśli cena instalacji byłaby zbliżona, to który sterownik byś wybrał?
Na forum VW stag 1oo ma świetne opinie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jeśli chodzi o zwykłe przełączanie podczas jazdy w każdym przypadku jest niemal tak samo.
Przy przełączaniu gaz benzyna następuje to natychmiastowo.
W przypadku przełączania benzyna gaz w przypadku stagu 2W jak dobrze pamiętam przełącza się zawsze po przekroczeniu określonych obrotów, jeśli jedziesz powyżej tego progu przełączy od razu. Przełącza się przy przyspieszaniu więc można odczuć szarpnięcie.
W bingo oraz stag ustawia się obroty przy których nastąpi przełączenie i zazwyczaj jest przy opadaniu obrotów. Więc jeśli masz przykładowo ustawione 2000, przyspieszasz do 2200, zmieniasz bieg i jeśli obory spadną poniżej 2000 nastąpi przełączenie. Więc jeśli jedziesz sobie równo i nie zmieniasz biegu to i tak musisz wcisnąć sprzęgło i zrobić przegazówkę (jeśli jedziesz poniżej 2000) albo wcisnąć i puścić sprzęgło jeżeli jedziesz powyżej 2000.
W stagu i bingo przy przełączaniu jest opcja nakładania się obu paliw aby nie było szarpnięcia zanim gaz doleci.
Przy przełączaniu gaz benzyna następuje to natychmiastowo.
W przypadku przełączania benzyna gaz w przypadku stagu 2W jak dobrze pamiętam przełącza się zawsze po przekroczeniu określonych obrotów, jeśli jedziesz powyżej tego progu przełączy od razu. Przełącza się przy przyspieszaniu więc można odczuć szarpnięcie.
W bingo oraz stag ustawia się obroty przy których nastąpi przełączenie i zazwyczaj jest przy opadaniu obrotów. Więc jeśli masz przykładowo ustawione 2000, przyspieszasz do 2200, zmieniasz bieg i jeśli obory spadną poniżej 2000 nastąpi przełączenie. Więc jeśli jedziesz sobie równo i nie zmieniasz biegu to i tak musisz wcisnąć sprzęgło i zrobić przegazówkę (jeśli jedziesz poniżej 2000) albo wcisnąć i puścić sprzęgło jeżeli jedziesz powyżej 2000.
W stagu i bingo przy przełączaniu jest opcja nakładania się obu paliw aby nie było szarpnięcia zanim gaz doleci.
Jeśli miałbyś wybierać między Mingo M, Stag 100, Stag XL i Stag 2L, to który byś wybrał i dlaczego? :mrgreen:
udało mi się znaleźć info, że w Stag XL różni się od Stag 100 tym, że: stag 100 ma dodatkowo regulację obrotów, przełączanie przy określonej temperaturze, pełne wskazania poziomu gazu. I że są to dwa zupełnie różne sterowniki.
udało mi się znaleźć info, że w Stag XL różni się od Stag 100 tym, że: stag 100 ma dodatkowo regulację obrotów, przełączanie przy określonej temperaturze, pełne wskazania poziomu gazu. I że są to dwa zupełnie różne sterowniki.
to jak zrobić żeby jeździć na samej benzynie?aldi pisze:W przypadku przełączania benzyna gaz w przypadku stagu 2W jak dobrze pamiętam przełącza się zawsze po przekroczeniu określonych obrotów, jeśli jedziesz powyżej tego progu przełączy od razu.
czy to znaczy, że w takim przypadku jadąc na obrotach poniżej 2000rpm będzie to zawsze jazda na benzynie?aldi pisze:przykładowo ustawione 2000, przyspieszasz do 2200, zmieniasz bieg i jeśli obory spadną poniżej 2000 nastąpi przełączenie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jakbym sam zakładał to bym wrzucił staga 50 albo 100 ewentualnie XL z przełącznikiem 2W, ale jakbym zlecał i nigdzie nie chcieli by mi założyć tego to Bingo bym nie pogardził.grze pisze:Jeśli miałbyś wybierać między Mingo M, Stag 100, Stag XL i Stag 2L, to który byś wybrał i dlaczego? :mrgreen:
Masz tam pozycje przełącznika na której jedziesz na benzynie.grze pisze:to jak zrobić żeby jeździć na samej benzynie?aldi pisze:W przypadku przełączania benzyna gaz w przypadku stagu 2W jak dobrze pamiętam przełącza się zawsze po przekroczeniu określonych obrotów, jeśli jedziesz powyżej tego progu przełączy od razu.
Jak się przełączy to będzie jazda na gazie, opisałem tylko warunki potrzebne aby na gaz się przełączył.grze pisze:czy to znaczy, że w takim przypadku jadąc na obrotach poniżej 2000rpm będzie to zawsze jazda na benzynie?aldi pisze:przykładowo ustawione 2000, przyspieszasz do 2200, zmieniasz bieg i jeśli obory spadną poniżej 2000 nastąpi przełączenie.
Znalazłem gazownika, który montuje staga 100. Okazało się, że już kiedyś naprawiał mi auto i był bardzo konkretny. Twierdzi, że ustawia wszystkie funkcje staga 100. Miał tam nawet auto na warsztacie z taką instalacją i mi pokazywał jak to się przełącza gaz-benzyna i odwrotnie. Mówi, że minimalne ustawienie temperatury przełączenia to 10 stopni, a obroty ustawia ok. 2000 RPM. Mówi, że jak się przełączy na gaz, to już niezależnie od obrotów będzie jechał tylko na gazie dopóki nie przełączę sobie ręcznie przełącznikiem na benzynę.
Powiedział mi, że może mi zamontować zarówno Staga 100, jak i Bingo M, ale jego zdaniem Stag 100 jest trochę lepszy bo ma kilka funkcji więcej.
Zależy mi na zamontowaniu wlewu gazu pod klapką wlewu paliwa ale gość powiedział, że tego mi nie zagwarantuje, bo może być z tym problem gdyż nie ma do czego przykręcić wlewu. Czy to prawda, że w B4 jest z tym problem?
Powiedział mi, że może mi zamontować zarówno Staga 100, jak i Bingo M, ale jego zdaniem Stag 100 jest trochę lepszy bo ma kilka funkcji więcej.
Zależy mi na zamontowaniu wlewu gazu pod klapką wlewu paliwa ale gość powiedział, że tego mi nie zagwarantuje, bo może być z tym problem gdyż nie ma do czego przykręcić wlewu. Czy to prawda, że w B4 jest z tym problem?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Co do wlewu to mi się wydaje że w "B4" jest dosyć łatwo to zrobić, można nawet wsadzić cały wlew (nie dokręcany). Ale bez wyjęcia zbiornika benzyny może być trochę trudno.
Ja mam zrobione w miarę bezinwazyjny sposób (bez wiercenia dziur w nadwoziu).
http://imageshack.us/a/img860/4696/53558730.jpg
http://imageshack.us/a/img209/9514/82433543.jpg
http://imageshack.us/a/img208/7337/71754011.jpg
Jedynie do tej pory nie mogę się zebrać aby włożyć gumę osłaniającą dookoła wlew benzyny. Końcówkę mam wkręconą na stałe, czasem wykręcam do tankowania benzyny ale nie jest to konieczne.
Tutaj masz wersje z wiercenie w nadwoziu: http://lpg-forum.pl/download/file.php?id=18825 http://lpg-forum.pl/download/file.php?id=16997
Ja mam zrobione w miarę bezinwazyjny sposób (bez wiercenia dziur w nadwoziu).
http://imageshack.us/a/img860/4696/53558730.jpg
http://imageshack.us/a/img209/9514/82433543.jpg
http://imageshack.us/a/img208/7337/71754011.jpg
Jedynie do tej pory nie mogę się zebrać aby włożyć gumę osłaniającą dookoła wlew benzyny. Końcówkę mam wkręconą na stałe, czasem wykręcam do tankowania benzyny ale nie jest to konieczne.
Tutaj masz wersje z wiercenie w nadwoziu: http://lpg-forum.pl/download/file.php?id=18825 http://lpg-forum.pl/download/file.php?id=16997
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Pod spodem jest stelaż przykręcony do nadkola i w miarę sztywno to siedzi. Podczas tankowania dodatkowo zapiera się o brzeg otworu w karoserii.grze pisze:aldi, Twój wlew jest do czegoś przykręcony czy trzyma się na samej rurce?
Tak, bo nie zmieści się pod klapką.grze pisze:Gość co ma wersję z wierceniem w nadwoziu musi dokręcać wlew przy każdym tankowaniu?