Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1Z] wyłączanie się klimy przy dodaniu gazu

ODPOWIEDZ
Dawidof
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 25 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Mysłowice

[80 B4 1Z] wyłączanie się klimy przy dodaniu gazu

Post autor: Dawidof » 18 cze 2013, 18:46

Siemka, kiedyś zablokowało mi wentylatory przy włączonej klimie. Przejechałem tak ok 4km, po czym po zatrzymaniu zobaczyłem dym spod maski - wypaliła się opornica. Opornicę wymieniłem ale od tamtego dnia z klimą dzieje się dziwna rzecz. Na postoju, klima jest ON, wentylatory na 1 biegu. Gwałtowne dodanie gazu do ok 4tyś i sprężarka się wyłącza, po czym za chwile działa dalej - w czasie jazdy wygląda to tak, że przy szybszym ruszeniu na chwilę się wyłączy a potem można jechać 200km/h i działa. Natomiast przy płynnym dodawaniu gazu na postoju (i spokojnym ruszaniu) nic takiego się dzieje. Sytuację przedstawia załączony film. Może ktoś coś podsunie zanim podjade do elektryka zostawić kase :) Pozdro ;)


Awatar użytkownika
mody86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 09 cze 2008, 22:14
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mody86 » 18 cze 2013, 21:48

Prawdopodobnie kompresor daje za duże ciśnienie i rozłącza go czujnik na skraplaczu, jeżeli chłodzi Ci normalnie olej temat i ciesz się chłodem w aucie :)

Dawidof
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 25 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dawidof » 18 cze 2013, 23:38

Chłodzi super. Nie wiem czy ciśnienie ma coś do tego bo zaczęło się od zablokowania śmigieł... no ale kto wie. Co jeszcze zauważyłem to to, że w momencie załączenia wentylatorów strasznie przygasają światła i wszystko co na desce. Dopiero w ciemnym garażu to zauważyłem, ale wydaje mi się że tak nigdy nie było... nie wiem, czy wentylatory nie dostały po d.... i teraz nie robią jakiegoś zwarcia i po prostu jest na kompresorze taki spadek napięcia, że pierwszy moment się wyłącza. Jak się mylę to mnie poprawcie. :)

Awatar użytkownika
mody86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 09 cze 2008, 22:14
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mody86 » 19 cze 2013, 18:10

Zobacz jak Ci się kręcą wentylatory ręką bo żeby nie było tak że łożysko Ci się zaciera i robią Ci się jaja

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 19 cze 2013, 19:25

Proponuję pomierzyć prąd i napięcie w instalacji i sprawdzić naciąg paska od alternatora :-)

mzaba
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 09 lip 2009, 18:58
Lokalizacja: Łódź

Post autor: mzaba » 19 cze 2013, 19:43

Co do rozłączania klimy przy gwałtownym dodaniu gazu (np. szybkie ruszanie) to sprężarka klimy jest odłączana aby ułatwić rozpędzanie (zmniejsza się w ten sposób obciążenie silnika). Przy spokojnym ruszaniu klima się nie rozłącza. U mnie to też tak działa. Co do przygasania świateł to tak jak kolega wcześniej pisał trzeba sprawdzić instalację i naciąg paska alternatora.

Dawidof
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 25 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dawidof » 19 cze 2013, 21:02

mzaba ale masz tak w B4?? Wentylatory kręcą się lekko. Jedynie podejrzewam, że skoro były tak długo zablokowane to może się teraz zwarcie robić w momencie jak się włączają. W którym miejscu w instalacji zmierzyć I i U? Jakie wartości powinny być podczas działającej klimy i kręcących się wentylatorów?

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 20 cze 2013, 04:53

Dawidof pisze:W którym miejscu w instalacji zmierzyć I i U? Jakie wartości powinny być podczas działającej klimy i kręcących się wentylatorów?
I zmierzyć na zasilaniu wentylatorów natomiast U na akumulatorze. U powinno być ponad 14V cały czas, a I nie powinno przekroczyć kilku amper w trakcie pracy.

mzaba
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 09 lip 2009, 18:58
Lokalizacja: Łódź

Post autor: mzaba » 20 cze 2013, 09:40

Dawidof - z tym rozłączaniem klimy to mam tak w B4 1Z (jak w opisie). Auto mam od 2007 r. i cały czas tak jest a klima dziala dobrze i bezawaryjnie :mrgreen:

Dawidof
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 25 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dawidof » 20 cze 2013, 15:03

Ok to tak zmierze. U mnie też działa elegancko, tylko mnie to zaczęło zastanawiać jak to zobaczyłem. Może tak było wcześniej tylko tego nigdy nie zauważyłem. Wiem, że w nowych autach sie wyłącza pod obciążeniem, ale wątpliwe mi było, że w tamtych czasach już o tym myśleli :P . U mnie właściwie tylko przy ruszaniu i gwałtownym dodaniu gazu na postoju. Przy wyprzedzaniu powiedzmy 3bieg od 1700obr. nie wyłącza sie. A wiecie jakie powinno być ciśnienie w układzie klimy, jeszcze to bym sprawdził dla spokojności :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga