[B4 All] Nabijanie Klimatyzacji czynnik R12 Freon
-
- Forum Audi 80
- Posty: 26
- Rejestracja: 20 lis 2008, 19:31
Tak, na skraplaczu jest napisane r12, czyli się nie myliłem i tam się napełnia tak? Jest gwint i mały otwór a rok 94 więc powinien być r 134 może coś było grzebane, brat ma 80 z 93r i ma jeszcze na środku po prawej stronie chłodnicy u mnie brak. A ile czujników jest u was bo u mnie dwa jeden na górze drugi na środku, chyba że się mylę i to nie czujnik. Do czynienia z klimą nie miałem więc mogę się mylić. A czy wymiana skraplacza pomoże bo widziałem na allegroszu dość tanio i może nie warto jezdzic i szukać koncówki tylko zamówić skraplacz. Z góry dzięki za rady.
http://www.sklep.elcamp.pl/adapter-nisk ... r134a.html
Też mam dylemat czy nie nabić r134a bo o r12 coraz ciężej
Też mam dylemat czy nie nabić r134a bo o r12 coraz ciężej
-
- Forum Audi 80
- Posty: 26
- Rejestracja: 20 lis 2008, 19:31
Wielkie dzięki kolego, już zamawiam. Ja na pewno napełnie r134 tylko ciekawi mnie to że audi jest z 94r i tak jak pisali wcześniej powinno być już na r134 a na skraplaczy wyraznie jest napisane r12.
[ Dodano: 2013-06-20, 21:14 ]
http://allegro.pl/adapter-niskiego-cisn ... 54119.html
trochę tańsza przesyłka.
[ Dodano: 2013-06-20, 21:14 ]
http://allegro.pl/adapter-niskiego-cisn ... 54119.html
trochę tańsza przesyłka.
Jak już pisałem wcześniej:
Przy zmianie z R12 na R134a trzeba w systemie retrofit:
-wypłukac cały układ z oleju
-wymienic osuszacz
-wymienić wszystkie uszczelnienia typu oring
- wymienić końcówki HP i LP
Przy R134a jest inny olej niz przy R12, zmieszanie 2 typów oleju spowoduje ich ścięcie.
i zatarciem sprężarki.
przewody gumowe mogą ulec uszkodzeniu wiec miejcie to na uwadze.
konieczna zmiana zaworów rozprężnych lub dysz rozprężnych w zależności czy układ typu USA czy EU ze wzglęzu na inne ciśnienia robocze R12 i R134a
USA ma dysze rozprężną
EU ma podwojny zawór rozprężny
jak ktoś ma klimę na R12 lepiej taniej i bezpieczniej znaleźć wwarsztat od chłodnictwa (lodówki chłodnie lady chłodnicze)
i nabić układ czynnikiem R22 lub R409
nie ma konieczności zmiany połowy bebechów.
Osuszacz jest konieczny do wymiany w kazdym przypadku zmiany gazu lub rozszczelnienia klimy w czasie dłuższym niz 20 minut oraz konieczność wymiany co 3 lata.
3 dni temu miałem szkolenie z klimatyzacji z firmy Hella wiec wiem co mówię
w razie pytan prosze pytać.
Przy zmianie z R12 na R134a trzeba w systemie retrofit:
-wypłukac cały układ z oleju
-wymienic osuszacz
-wymienić wszystkie uszczelnienia typu oring
- wymienić końcówki HP i LP
Przy R134a jest inny olej niz przy R12, zmieszanie 2 typów oleju spowoduje ich ścięcie.
i zatarciem sprężarki.
przewody gumowe mogą ulec uszkodzeniu wiec miejcie to na uwadze.
konieczna zmiana zaworów rozprężnych lub dysz rozprężnych w zależności czy układ typu USA czy EU ze wzglęzu na inne ciśnienia robocze R12 i R134a
USA ma dysze rozprężną
EU ma podwojny zawór rozprężny
jak ktoś ma klimę na R12 lepiej taniej i bezpieczniej znaleźć wwarsztat od chłodnictwa (lodówki chłodnie lady chłodnicze)
i nabić układ czynnikiem R22 lub R409
nie ma konieczności zmiany połowy bebechów.
Osuszacz jest konieczny do wymiany w kazdym przypadku zmiany gazu lub rozszczelnienia klimy w czasie dłuższym niz 20 minut oraz konieczność wymiany co 3 lata.
3 dni temu miałem szkolenie z klimatyzacji z firmy Hella wiec wiem co mówię
w razie pytan prosze pytać.
To już wiemywidmo pisze:Jak już pisałem wcześniej:
Przy zmianie z R12 na R134a trzeba w systemie retrofit:
-wypłukac cały układ z oleju
-wymienic osuszacz
-wymienić wszystkie uszczelnienia typu oring
- wymienić końcówki HP i LP
Przy R134a jest inny olej niz przy R12, zmieszanie 2 typów oleju spowoduje ich ścięcie.
i zatarciem sprężarki.
przewody gumowe mogą ulec uszkodzeniu wiec miejcie to na uwadze.
konieczna zmiana zaworów rozprężnych lub dysz rozprężnych w zależności czy układ typu USA czy EU ze wzglęzu na inne ciśnienia robocze R12 i R134a
USA ma dysze rozprężną
EU ma podwojny zawór rozprężny
jak ktoś ma klimę na R12 lepiej taniej i bezpieczniej znaleźć wwarsztat od chłodnictwa (lodówki chłodnie lady chłodnicze)
i nabić układ czynnikiem R22 lub R409
nie ma konieczności zmiany połowy bebechów.
Osuszacz jest konieczny do wymiany w kazdym przypadku zmiany gazu lub rozszczelnienia klimy w czasie dłuższym niz 20 minut oraz konieczność wymiany co 3 lata.
3 dni temu miałem szkolenie z klimatyzacji z firmy Hella wiec wiem co mówię
w razie pytan prosze pytać.
Maszyna do klimatyzacji sama odzyska olej, jednak jest to tylko jego część.grze pisze:jak wypompować stary olej? przepłukanie układu wystarczy?
Oleju daje sie tyle ile ozyskała maszyna z czynnikiem.
jeśli nie odzyskano oleju ze sprawnego układu klimatyzacji dodaje sie wtedy 10-20 ml w celu wyrównania. jesli odzyskano zbyt dużo oleju tj >100ml układ jest przepełniony olejem i trzeba cały układ rozkręcać na czynnik pierwszy i zlewać olej.
napiszę ile orientacyjnie oleju znajduje sie w każdym elemencie.
Skraplacz 30-50ml zależy od wielkości elementu.
parownik 30-40ml
osuszacz 20-30ml
przewody 5ml/m
reszta oleju jest w sprężarce.
Płukanie calego układu ale każdy element osobno.
osuszacz do wymiany na nowy
skraplacz też ciężko wypłukać wiec tez zaleca się jego zmianę.
Odessać czynnik rozmontować na części zlać olej i płukać. w sprężarce nie ma korka spustu oleju wiec trzeba ją odkręcic od silnika odkręcić przewody i i przez otwory HP LP zlać olej i płukać.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
To jest tanio. Zmiana osuszacza to koszt 100-150 zł zależnie jakiej firmy.AB4 pisze:Ja znalazłem u siebie na wsi gościa który ma R409a ,za jedyne 200 chociaż nie wiem czy to tak tanio,ale na pewno taniej niż wymiana gratów
Nie mówię o tym, że czasami przewody sie nie odkręcą wiec później naprawa przewodów (spawanie aluminium lub zakuwanie nowego)
no i do R409a nie ma potrzeby płukanki.
co do płukania.
Jeśli chodzi o metody chaupnicze to każdy rozpuszczalnik który paruje w 100% i jest nieszkodliwy dla elementów gumowych + sprężony azot
w zastosowaniu profesjonalnym z uzyciem maszyny do płukania to preparat BELNET
Panowie i Panie
Tak sie zastanawiałem nad tą moją klimatyzacją,i zmiana czynnika na 134,czytałem że to sie tak nie da p&p bo jednemu uwaliło kompresor a innemu nie,i chyba znalazłem odpowiedz czemu tak jest,mianowicie mój brat dostał wydruk po napełnieniu( on ma młodszy model,czyli ori 134),i widniał tam taki magiczny napis"bez fazy wtrysku oleju",a z tego co sie tu czyta to własnie olej robi największe spustoszenie w o-ringach i gumach,więc tak sobie myślę że wypuszcze w powietrze te pozostałości R12,a pojade nabić tam bez wtrysku nowego oleju i może mi węży nie wyżre?
Co o tym sądzi kolega widmo?
Tak sie zastanawiałem nad tą moją klimatyzacją,i zmiana czynnika na 134,czytałem że to sie tak nie da p&p bo jednemu uwaliło kompresor a innemu nie,i chyba znalazłem odpowiedz czemu tak jest,mianowicie mój brat dostał wydruk po napełnieniu( on ma młodszy model,czyli ori 134),i widniał tam taki magiczny napis"bez fazy wtrysku oleju",a z tego co sie tu czyta to własnie olej robi największe spustoszenie w o-ringach i gumach,więc tak sobie myślę że wypuszcze w powietrze te pozostałości R12,a pojade nabić tam bez wtrysku nowego oleju i może mi węży nie wyżre?
Co o tym sądzi kolega widmo?