[B4 Avant] Oświetlenie tablicy rejestracyjnej i schowka
-
- Forum Audi 80
- Posty: 8
- Rejestracja: 16 sty 2010, 22:33
[B4 Avant] Oświetlenie tablicy rejestracyjnej i schowka
Witam.
Mam problem z oświetleniem tablicy rejestracyjnej i schowka. Otóż, gdy mam światła całkowicie wyłączone oraz zapłon to cały czas oba podświetlenia działają (ośw. schowka, po zamknięciu gaśnie). Dostrzegłem to jednego wieczora, gdy auto było zamknięte a podświetlenie tablicy się cały czas paliło.
Miałem już podobny przypadek zeszłej zimy, ale z dnia na dzień problem zniknął. Teraz znów się pojawił.
Proszę o radę, gdzie szukać przyczyny usterki.
Pozdrawiam.
Mam problem z oświetleniem tablicy rejestracyjnej i schowka. Otóż, gdy mam światła całkowicie wyłączone oraz zapłon to cały czas oba podświetlenia działają (ośw. schowka, po zamknięciu gaśnie). Dostrzegłem to jednego wieczora, gdy auto było zamknięte a podświetlenie tablicy się cały czas paliło.
Miałem już podobny przypadek zeszłej zimy, ale z dnia na dzień problem zniknął. Teraz znów się pojawił.
Proszę o radę, gdzie szukać przyczyny usterki.
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 8
- Rejestracja: 16 sty 2010, 22:33
Wyciągnięcie bezpiecznika 19 nie wyłącza tych świateł. Zamka centralnego nie mam w samochodzie.
Ogólnie to problem jest bardziej rozległy. Do tego dochodzi jeszcze problem w obrotomierzem i wyświetlaniem komunikatu o braku ładowania (ładowanie jest-napięcie 14,00-14,4 V).
Zdjąłem kierownicę, ponieważ miałem wyciągnięty licznik celem sprawdzenia ścieżek i ew. zimnych lutów, ale widocznie są ok. Wiązki przewodów też wyglądają ok.
Nie wiem czy te problemy są powiązane ze sobą.
Załączam filmik:
Jeśli chodzi o to podświetlenie tablicy i schowka to się załączają równolegle.
Na drugim filmie (link poniżej) widać jak początkowo podświetlenie schowka działa cały czas.
Następnie zwieram kilkakrotnie styki od żarówki schowka (wiem że tak nie powinno się robić! ) i następuje pyknięcie jakiegoś przekaźnika i wszystko działa poprawnie. Ale po chwili słychać jak przekaźnik znowu raz pyknie i znowu dzieje się to samo.
Drugi film:
Ogólnie to problem jest bardziej rozległy. Do tego dochodzi jeszcze problem w obrotomierzem i wyświetlaniem komunikatu o braku ładowania (ładowanie jest-napięcie 14,00-14,4 V).
Zdjąłem kierownicę, ponieważ miałem wyciągnięty licznik celem sprawdzenia ścieżek i ew. zimnych lutów, ale widocznie są ok. Wiązki przewodów też wyglądają ok.
Nie wiem czy te problemy są powiązane ze sobą.
Załączam filmik:
Jeśli chodzi o to podświetlenie tablicy i schowka to się załączają równolegle.
Na drugim filmie (link poniżej) widać jak początkowo podświetlenie schowka działa cały czas.
Następnie zwieram kilkakrotnie styki od żarówki schowka (wiem że tak nie powinno się robić! ) i następuje pyknięcie jakiegoś przekaźnika i wszystko działa poprawnie. Ale po chwili słychać jak przekaźnik znowu raz pyknie i znowu dzieje się to samo.
Drugi film:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 8
- Rejestracja: 16 sty 2010, 22:33
Tak po odłączeniu kostek licznika schowek nadal świeci. Obrotomierz szwankuje tylko na załączonym silniku (na filmiku silnik pracuje).
Pykają przekaźniki nr 205 (pod kierownicą ) i 204 przy bezpiecznikach. Nie wiem czy tak powinno być ale są one cały czas załączone ( po wyjęciu i następnie po włożeniu tych przekaźników słychać jak się załączają ). Schowek cały czas świeci mimo ich wyciągnięcia.
Gdy światła są wyłączone to na żarówce schowka nie ma pełnego obciążenia prądowego (prąd zwarciowy wynosi ok 300mA) a po załączeniu świateł występuje pełny prąd zwarciowy (ok 30A ).
Przeszukałem wszystkie wiązki przewodów (metodą "poruszania ich bo może zgaśnie") ale nic się nie zmienia.
Pykają przekaźniki nr 205 (pod kierownicą ) i 204 przy bezpiecznikach. Nie wiem czy tak powinno być ale są one cały czas załączone ( po wyjęciu i następnie po włożeniu tych przekaźników słychać jak się załączają ). Schowek cały czas świeci mimo ich wyciągnięcia.
Gdy światła są wyłączone to na żarówce schowka nie ma pełnego obciążenia prądowego (prąd zwarciowy wynosi ok 300mA) a po załączeniu świateł występuje pełny prąd zwarciowy (ok 30A ).
Przeszukałem wszystkie wiązki przewodów (metodą "poruszania ich bo może zgaśnie") ale nic się nie zmienia.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 8
- Rejestracja: 16 sty 2010, 22:33
Problem został rozwiązany. Przyczyną samoistnego świecenia schowka i oświetlenia tablicy rejestracyjnej było zwarcie we wiązce przewodów znajdującej się pod kierownicą (nad pedałami).
Kabel od schowka dotykał jednego z grubszych brązowych przewodów znajdujących się w tej wiązce.
Po odpowiednim zaizolowaniu przewodów jest już ok. Teraz czas zająć się licznikiem, a konkretnie tym co się tam dzieje. Liczę na to, że problem tkwi we wnętrzu tego licznika, tylko jakoś nie mogę znaleźć przyczyny. Spróbuję jeszcze raz go wymontować i poszukać tego.
Kabel od schowka dotykał jednego z grubszych brązowych przewodów znajdujących się w tej wiązce.
Po odpowiednim zaizolowaniu przewodów jest już ok. Teraz czas zająć się licznikiem, a konkretnie tym co się tam dzieje. Liczę na to, że problem tkwi we wnętrzu tego licznika, tylko jakoś nie mogę znaleźć przyczyny. Spróbuję jeszcze raz go wymontować i poszukać tego.
rysiaczek23, Hej Kolego
Mam dokładnie ten sam problem zaraz ruszam do wiązki pod kierownice i jestem pewien ze to tam ponieważ kiedys zadymiło sie z tamtąd. U mnie tagże nie ma podświetlania zegarów a wiem ze działa bo zapalaja sie kiedy uruchomie taką opcje w radiu cd. Możesz podpowiedzieć co działo sie u ciebie z licznikiem??
Mam dokładnie ten sam problem zaraz ruszam do wiązki pod kierownice i jestem pewien ze to tam ponieważ kiedys zadymiło sie z tamtąd. U mnie tagże nie ma podświetlania zegarów a wiem ze działa bo zapalaja sie kiedy uruchomie taką opcje w radiu cd. Możesz podpowiedzieć co działo sie u ciebie z licznikiem??
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu