[b4] brak podswietlenia licznika, nawiewó , popielniczki itd
[80 B3 All] 2w1 podświetlenie zegarów, tablicy rejestracyjn
Witam na początku chce powiedzieć, że szukałem podobnych tematów i były ale osobne a ja mam oba przypadki razem. Więc po kolei moje obie kostki w zegarach żółta i niebieska są podłożone zapałkami gdyż coś nie łączą z płytką mimo poprawy zimnych lutów żółta nie łączy z ładowaniem niebieska ze światłami drogowymi. Wszystko było ok przez długi czas aż tu ostatnio kontrolka świateł drogowych zaczęła świecić cały czas a po ich włączeniu gasła i podświetlenie prawej strony było słabsze. Rozkręciłem dziś zegary myślę sobie może zapałka się wysunęła zacząłem ją poprawiać i zgasło podświetlenie zegarów (świeci tylko zegarek, pod nim żarówka i kontrolki prócz drogowych) ponadto zgasło podświetlenie nawiewów i podświetlenie tablicy rejestracyjnej. Wiem, że coś zrobiłem jak ruszałem kostki tylko nie wiem jak to naprawić Bezpiecznik dobry, żarówki w liczniku jak i przy tablicy rejestracyjnej dobre, wiązka przewodów w klapie bagażnika również sprawdzona.
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
schematy kolego w reke i posledzic masy we wtyczkach i zasilanie w jakich pinach idzieSoniak87 pisze:ostatnio kontrolka świateł drogowych zaczęła świecić cały czas a po ich włączeniu gasła i podświetlenie prawej strony było słabsze
a swiatla pozycyjne masz? bo widze u ciebie to i pajak bedzie podejrzany, albo bezpieczniki od pozycyjnychSoniak87 pisze:ponadto zgasło podświetlenie nawiewów i podświetlenie tablicy rejestracyjnej
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
21 pin w niebieskiej wtyczce to masa dla zaroweczki dlugich i podswietlenia, to dosc wazny pin dla twego problemu, no i sie upewnij co ztymi pozycyjnymi
taki licznik uszczelniany zapalkami niebardzo ... wymien te plytke drukowana bo nieraz pewnie sie bedziesz jeszcze z tym meczyl
taki licznik uszczelniany zapalkami niebardzo ... wymien te plytke drukowana bo nieraz pewnie sie bedziesz jeszcze z tym meczyl
Ostatnio zmieniony 25 cze 2013, 00:37 przez Szara80tkaTdi, łącznie zmieniany 1 raz.
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
Proszę kolego schemacik licznika, strona elementów: czyli jakbyś licznik położył wtyczkami do góry:
http://img802.imageshack.us/img802/3388/wubf.jpg
Wynika z tego, że kontrolka świateł drogowych sterowana jest plusem (w normalnym stanie ZAWSZE podawana na żarówkę jest masa), po włączeniu drogowych +12V przechodzi na 2gi styk kontrolki czyniąc jasność na desce. Zaznaczyłem ten obwód na schemacie.
Masa w tym obwodzie idzie także 4 żarówek podświetlenia licznika i do prędkościomierza, więc może zaobserwowałeś jakieś nieprawidłowe jego działanie?
A skoro świeci od razu po zapłonie i gaśnie po włączeniu drogowych, to na pinie 21 (czyli masowym) musi pojawiać się napięcie +12V
Co do kontrolki ładowania, to sygnał jest brany z pinu nr 13 żółtej kostki, powinien pojawiać się tam +12V.
I zakup ten miernik, jeśli chcesz coś sprawdzić sam W innym wypadku oddaj autko do elektryka samochodowego
http://img802.imageshack.us/img802/3388/wubf.jpg
Wynika z tego, że kontrolka świateł drogowych sterowana jest plusem (w normalnym stanie ZAWSZE podawana na żarówkę jest masa), po włączeniu drogowych +12V przechodzi na 2gi styk kontrolki czyniąc jasność na desce. Zaznaczyłem ten obwód na schemacie.
Masa w tym obwodzie idzie także 4 żarówek podświetlenia licznika i do prędkościomierza, więc może zaobserwowałeś jakieś nieprawidłowe jego działanie?
A skoro świeci od razu po zapłonie i gaśnie po włączeniu drogowych, to na pinie 21 (czyli masowym) musi pojawiać się napięcie +12V
Co do kontrolki ładowania, to sygnał jest brany z pinu nr 13 żółtej kostki, powinien pojawiać się tam +12V.
I zakup ten miernik, jeśli chcesz coś sprawdzić sam W innym wypadku oddaj autko do elektryka samochodowego
Ja bym wybrał opcję nr 1, tylko kupuj taki z "brzęczkiem", czyli z możliwością sprawdzenia ciągłości przewodów/ścieżek, fajna opcja, cena 15-20zł. Bo jeżeli nie masz zaprzyjaźnionego elektryka to możesz za wizytę zapłacić jak za sprawny komplet zegarów (albo 2 :mrgreen: )BorysTDI pisze: I zakup ten miernik, jeśli chcesz coś sprawdzić sam W innym wypadku oddaj autko do elektryka samochodowego