Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z Avant] diagnostyka - nie równe hamowanie

ODPOWIEDZ
Glinu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 218
Rejestracja: 18 mar 2009, 20:39
Lokalizacja: Prudnik

[B4 1Z Avant] diagnostyka - nie równe hamowanie

Post autor: Glinu » 22 cze 2013, 08:58

Witam.

Blokował mi się hamulec prawy tył, oraz nie hamował wystarczająco dobrze w porównaniu do lewego. Wymieniłem obie tarcze z tyłu, klocki i cały płyn hamulcowy. Całe zaciski rozebrałem, wyczyściłem tłoczki (prawy tył był przyrdzewiały). Po odpowietrzeniu pojechałem znów na diagnostykę i okazuje się, że co prawda już się nie blokuje, ale nadal prawy tył jest za słaby w porównaniu do lewego. Podczas jazdy i normalnego oraz mocnego hamowania, nie jest to odczuwalne, więc generalnie mi nie przeszkadza, tylko łobuzy mi przeglądu nie chcę podbić :)!
Odpowietrzałem już parę razy, cały czas mam wrażenie że leci już tylko płyn, ostatnio miałem takiego pomocnika dzięki któremu odpowietrznik się przekręcił i kolejne odpowietrzenia nie są możliwe bez wymiany. Ręczny podobnie się zachowuje - nie równo. Czy to może być kwestia regulacji ręcznego, linki itp., czy to nie ma żadnego wpływu na nożny? Co może być jeszcze nie tak?
Przedni hamulec na diagnostyce wykazuje że jest ok.

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 22 cze 2013, 11:29

szukaj lepiej drugiego zacisku, jeżeli miałeś pordzewiały tłoczek to może masz na nim wżery. tłoczki się wymienia ale taniej wyjdzie znaleźć używany zacisk z gwarancją na szrocie. Dźwignia od ręcznego musi chodzić tak lekko że w palcami nią ruszysz.

Glinu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 218
Rejestracja: 18 mar 2009, 20:39
Lokalizacja: Prudnik

Post autor: Glinu » 22 cze 2013, 13:44

Tak, masz rację, były niewielkie wżery lub nazwałbym skazy. Mam takiego Mercedesa z 81 roku i tam to nie przeszkadzało, najwidoczniej tutaj może to mieć znaczenie.

Dzięki!

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 25 cze 2013, 22:32

Nie do końca bo jak były wrzery to by cieklo bo by szczelnosci nie utrzymał. Przewody elastyczne lub nawet metalowe mogą powodować 50 procentowe różnice w siłach hamowania. Dźwigni tył auta i nacisni para razy hamulec po czym sprawdź czy któreś gorzej nie odbija.

Glinu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 218
Rejestracja: 18 mar 2009, 20:39
Lokalizacja: Prudnik

Post autor: Glinu » 25 cze 2013, 22:44

Na bieżni na diagnostyce odbijają równo. Przed czyszczeniem był ten problem, że nie odbijał, ale teraz odbijają. Co masz na myśli pisząc że przewody mogą powodować różnice?

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 25 cze 2013, 23:54

Mogą puchnąć.

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 26 cze 2013, 12:17

Mogą gorzej przepuszczac płyn co spowoduje słabsza siłę hamowania. Czyli jedno koło może hamować jak należy a drugie słabiej i powstaje różnica.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga