Ja uważam, że brudny nastawnik ma wpływ na korekcje dawki.
Bo przecież TDI ma taką funkcję, że dobiera inną dawkę wtryskiwanego paliwa dla każdego cylindra. Korekcje określa według czasu połowy obrotu wału korbowego na podstawie wskazań z czujnika G28. Dąży do tego aby silnik równomiernie pracował.
Gdy nastawnik jest brudny to ma problem z bardzo szybką zmianą położenia o niewielki kąt. Dlatego ECU musi dać większy prąd a wtedy nastawnik ruszy się za mocno i pogarsza tylko sprawę (dawki się rozjeżdżają).
To taka moja teoria.
Więc wyczyść nastawnik i zrób jeszcze raz pomiar w 013. Albo wtedy potwierdzisz moją teorię albo ją obalisz.
[80 b4 1z] Korekta dawek na poszczególnych cylindrach
Własnie tak myslałem, że nastawnik szaleje i rozwala korekcje.. oby to było to. Mam nadzieje, że po wyczyszczeniu wszystko wróci do normy.
[ Dodano: 2012-03-13, 19:57 ]
No więc sprawa ma się tak.. przed czyszczeniem nastawnika korekcje były zabójcze. Od -3,75 na jednym do nawet 2,5 na drugim garze, trzeciego nie pamiętam. Po czyszczeniu nastawnika jest 0.08 ; -0.16 ; 0.20
Tak więc nastawnik ma jak najbardziej wpływ na 013.
[ Dodano: 2012-03-13, 19:57 ]
No więc sprawa ma się tak.. przed czyszczeniem nastawnika korekcje były zabójcze. Od -3,75 na jednym do nawet 2,5 na drugim garze, trzeciego nie pamiętam. Po czyszczeniu nastawnika jest 0.08 ; -0.16 ; 0.20
Tak więc nastawnik ma jak najbardziej wpływ na 013.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Odgrzeję kotlecika nieco. Ale w innej kwestii.
Dowód na stosowanie środka Castrol TDA w lecie:
Przed:
Po około 500 km i Castrolu:
Nie wiem czy zmiana o pół mg/R to dużo ale na pewno coś daje.
Poza tym trzeba jakoś pieścić zetorka na miarę funduszy (bo nie trudno powiedzieć: zmień końcówki i daj do regulacji bo ci leje. Trudno zamknąć się wówczas w 1k (nowe boscha plus każdy po 100 za montaż i regulację)). No chyba, że liczą 100 za komplet (montaż i regulacja). Być może nie doczytałem.
Nastawnik czysty (Trepek tak stwierdził podczas regulacji RSW, paliwo ON Verva, dbam o paliwo jak się da) jednak wyczuwam minimalne drgania na wolnych obrotach. Są one ledwo wyczuwalne. To znaczy trzeba się postarać żeby cokolwiek wyczuć.
A co robiłem w zetorku jest w opisie <ok>
[ Dodano: 2013-07-07, 20:36 ]
To były korekcje wtrysków zakupionych kiedyś od Byku21. Ogólnie to jakieś kiepskie są bo tak teraz wyglądają moje, ponad rok nie uruchamiane :
Sterujący 102 omy.
Zobaczymy co będzie po zastosowaniu dodatku do dwusuwów. Zapewne się pochwalę co z tego wyszło.
[ Dodano: 2013-07-10, 00:26 ]
No i póki co się nieco pochwalę. Wprawdzie tylko kilka kilometrów ale efekt już jest:
Screen mówi sam a siebie <ok>
Dowód na stosowanie środka Castrol TDA w lecie:
Przed:
Po około 500 km i Castrolu:
Nie wiem czy zmiana o pół mg/R to dużo ale na pewno coś daje.
Poza tym trzeba jakoś pieścić zetorka na miarę funduszy (bo nie trudno powiedzieć: zmień końcówki i daj do regulacji bo ci leje. Trudno zamknąć się wówczas w 1k (nowe boscha plus każdy po 100 za montaż i regulację)). No chyba, że liczą 100 za komplet (montaż i regulacja). Być może nie doczytałem.
Nastawnik czysty (Trepek tak stwierdził podczas regulacji RSW, paliwo ON Verva, dbam o paliwo jak się da) jednak wyczuwam minimalne drgania na wolnych obrotach. Są one ledwo wyczuwalne. To znaczy trzeba się postarać żeby cokolwiek wyczuć.
A co robiłem w zetorku jest w opisie <ok>
[ Dodano: 2013-07-07, 20:36 ]
To były korekcje wtrysków zakupionych kiedyś od Byku21. Ogólnie to jakieś kiepskie są bo tak teraz wyglądają moje, ponad rok nie uruchamiane :
Sterujący 102 omy.
Zobaczymy co będzie po zastosowaniu dodatku do dwusuwów. Zapewne się pochwalę co z tego wyszło.
[ Dodano: 2013-07-10, 00:26 ]
No i póki co się nieco pochwalę. Wprawdzie tylko kilka kilometrów ale efekt już jest:
Screen mówi sam a siebie <ok>