Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[coupe 2.3 ng] dziwne stukanie podczas krecenia rozrusznikie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
mefistofiel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 19 kwie 2013, 23:45

[coupe 2.3 ng] dziwne stukanie podczas krecenia rozrusznikie

Post autor: mefistofiel » 01 cze 2013, 08:16

Witam prawdopodobnie mam do wymiany walek rozrzadu po pod czas krecenia rozrusznikiem strasznie cos klekocze pod klawiatura, w trakcie jazdy jest juz cacy , mysle ze to wlasnie on.
I mam pytanie czy to na pewno on, co moglo sie tam stac poluzowac czy cos w tym stylu?
Jak to to , to jakie koszta naprawy,i czy podejdzie uzywany walek z tej samej wersji silnikowej ?
Ostatnio zmieniony 03 cze 2013, 09:24 przez mefistofiel, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
uzdar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 22 lis 2012, 08:35
Imię: Darek
Model: Audi A8
Nadwozie: Cabrio
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: uzdar » 01 cze 2013, 10:47

wałek raczej jest wytrzymały, sprawdź szklanki i prowadnice zaworów. ostatnio robiłem remont głowicy i koszt do 500zł + reszta detali https://audi80.pl/coupe-23-ng-remont-silnika-vt49905,15.htm
jezeli byłby to wałek to spokojnie od innego silnika NG podejdzie

mefistofiel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 19 kwie 2013, 23:45

Post autor: mefistofiel » 01 cze 2013, 19:00

No ok a jak mam sprawdzic czy to on, chyba az tak dużych luzów nie ma żebym mógł wyczuc to ręką?

Awatar użytkownika
Mateusz794
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 17 sty 2009, 19:39
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Mateusz794 » 02 cze 2013, 01:16

ja stawiał bym że te stukanie co piszesz to może być wyklepany trzpień od vacum pompy. ja tak u siebie miałem w 2.3 NG,przełożyłem z innego silnika z rozbiórki i do dziś jest ok

mefistofiel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 19 kwie 2013, 23:45

Post autor: mefistofiel » 02 cze 2013, 06:38

A jednak to nie jest ten trzpień wyjalem go i dalej to samo .

Wszystko przeczysciłem krokowy pokleilem gumy od krokowego, ogarnąłem ten włacznik od przepustnicy ten na dole, i teraz jest dupa jak odpalam auto to oprocz tego denerwujacego pukania podczas krecenia rozrusznikiem to obroty wchodza od razu na 2tysie czy to sie zmnieni , czy cos zle zrobiłem?


pomoze ktos?

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 07 cze 2013, 11:40

Może po prostu słychać juz szklanki?Wymien na nowe bo to koszt nie duzy ok 200 zl czy nawet mniej z tego co pamiętam.Wątpie aby np.wytarły Ci sie krzywki na walku.Pozdro

mefistofiel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 19 kwie 2013, 23:45

Post autor: mefistofiel » 07 cze 2013, 12:22

A może byc tak ze rozrusznik sie sypie?

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 07 cze 2013, 14:57

mefistofiel, a zaglądałeś do niego kiedyś?Może trzeba go wyczyscić, a może bendiks Ci sie kończy.

Awatar użytkownika
orsa_83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 686
Rejestracja: 14 gru 2011, 01:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: orsa_83 » 07 cze 2013, 21:46

mefistofiel pisze:A jednak to nie jest ten trzpień wyjalem go i dalej to samo .

Wszystko przeczysciłem krokowy pokleilem gumy od krokowego, ogarnąłem ten włacznik od przepustnicy ten na dole, i teraz jest dupa jak odpalam auto to oprocz tego denerwujacego pukania podczas krecenia rozrusznikiem to obroty wchodza od razu na 2tysie czy to sie zmnieni , czy cos zle zrobiłem?


pomoze ktos?
Odnośnie obrotów. Jeśli zdejmowałeś gumę, kleiłeś ją, to upewnij się czy dobrze ją założyłeś na przepływomierz. Szczególnie z tyłu potrafi źle się ułożyć i w przepustnicę będzie leciało lewe powietrze.

mefistofiel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 19 kwie 2013, 23:45

Post autor: mefistofiel » 08 cze 2013, 08:38

luk448 pisze:mefistofiel, a zaglądałeś do niego kiedyś?Może trzeba go wyczyscić, a może bendiks Ci sie kończy.
W zasadzie to nie :) Dzisiaj to zrobie tylko najpierw sprawdze tą gume.

Więc tak wracajac do tych obrotow ta guma jest dobrze zalozona ale waz od krokowego wyl walniety na srodku , przeciąłem go i wstawilem kawalek rurki plastikowej, skrecilem to opaskami. Czy to przez to moga byc takie wysokie obroty ?


Obroty ogarniete winowajca byl zacinajacy sie krokowy. Wyplukalem go nitro i git malina ...

Jeszcze tylko pozostalo te pukanie ale zobacze dzisiaj czy po wymianie oleju sie cos zmieni.

[ Dodano: 2013-06-17, 15:32 ]
wiec tak auto prawie ogarniete i znowu kolejny problem...

Wiec tak jak odpalam auto to cisnienie oleju na zegarach vdo jest 1,5 bara ale jak rusze i przekrocze 2 tys obrotow to cisnienie wskakuje na 5barow i nie wazne czy stoje czy jade to caly czas tak sie utrzymuje czasami spadnie do 4,5 co moze byc przyczyna tego ?

Awatar użytkownika
orsa_83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 686
Rejestracja: 14 gru 2011, 01:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: orsa_83 » 04 lip 2013, 21:32

mefistofiel pisze: wiec tak auto prawie ogarniete i znowu kolejny problem...

Wiec tak jak odpalam auto to cisnienie oleju na zegarach vdo jest 1,5 bara ale jak rusze i przekrocze 2 tys obrotow to cisnienie wskakuje na 5barow i nie wazne czy stoje czy jade to caly czas tak sie utrzymuje czasami spadnie do 4,5 co moze byc przyczyna tego ?
Kolego to żaden problem, ciśnienie podczas jazdy masz prawidłowe, ma być w okolicach 5 bar. Na postoju tez ok, wartość ok. 2 bar jest prawidłowa.

mefistofiel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 19 kwie 2013, 23:45

Post autor: mefistofiel » 05 lip 2013, 09:22

Dzieki za pomoc. Wszystko jest juz cacy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl