Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AAH] Nie schodzi z obrotów, zmienna geometria, zaworki.

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
Piotrekłdz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 102
Rejestracja: 26 cze 2013, 14:37

[AAH] Nie schodzi z obrotów, zmienna geometria, zaworki.

Post autor: Piotrekłdz » 11 lip 2013, 13:26

Witam szanowne grono forumowiczów! Potrzebuje kilku porad żeby uporać się z chochlikami siedzącymi w świeżo kupionym audi 80 2.8 q z sekwencyjnym lpg.

Pierwsze co jest nie tak to niespadanie silnika z obrotów odrazu po puszczeniu gazu. Gdy puszczę gaz jadąc na biegu auto ciągnie lekko jeszcze przez 1-2s. Gdy puszczę gaz i wcisne sprzęgło przy zmianie biegów obroty zamiast spadać utrzymują się jeszcze przez chwile-taki automatyczny międzygaz ;) Wgl reakcja na gaz jest nieco ospała i długo przechodzi w tryb "idle" po całkowitym odpuszczeniu gazu.

Co to może być? Kłopot z tps'em? Przycinająca się przepustnica? O.o

Następna problem związany z silnikiem to to żę ktoś go bardzo mądrze zalał minerałem :/ Silnik ma nalatane 315tyś ale jest zdrowy w stosunku do innych aah jakie oglądałem. Lekko słychać hydraulike gdy olej sie mocno rozgrzeje, ale nie jest to nic patologicznego, nie jest to klekotanie, bardziej delikatne mechaniczne cykanie normalne dla silników z takim przebiegiem. Silnik jest zdrowy, nie kopci(ponoć trochę oleju wtranżala, ale ja tego jeszcze nie zaobserwowałem na bagnecie-tak czy siak normalka, nic ponad norme), ma moc, nie licząc prawdopodobnie niedziałającej zmiennej dł. kolektora za którą lada moment się wezme. Co się częściej psuje od sterowania tych klap? Gruszka podciśnieniowa(aktuator) czy elektrozawór pod przepływką? Gdzie można dostać te części i za ile?

Chce zalać do niego valvo vr1 10w60-bardzo chwale sobie ten olej w innych silnikach które posiadam, a które mają spory przebieg i sporą moc. potrafi bardzo ładnie wyciszyć głowice i cykanie nie wraca nawet przy katowaniu i nagrzewaniu oleju do sporej temp. Myślę żę sie sprawdzi również tutaj, co Wy myślicie na ten temat?

Zastanawiam się czy jest sens dobierać się do zaworków olejowych w głowicy-czy to może być przyczyną nieco głośniejszej pracy popychaczy na gorącym oleju? Czytałem też że są jakieś zaworki "antyspływowe" pod kol. ssącym które potrafią się zapaćkać-ale to chyba nie to bo silnik jest w środku bardzo czysty, a i problem nie występuje przy odpalaniu "na zimno" kiedy olej mógł odpłynąć z głowicy tylko właśnie po mocnym zagrzaniu, po przyciśnięciu gdy z minerała robią isę rzadkie siki. Mam nadzieje że ten minerał ma tu swój udział, ale w sumie to trochę szukam dziury w całym-laik by nawet nie zwrócił na to uwagi, ale ja jestem przewrażliwiony... ;)

Następna rzecz dotyczy hamulca-pedał wpada dosyć głęboko w podłogę zanim zacznie hamować, ale przez drogę którą pokonuje śiła hamowania wzrasta. Nie jest tak żę luźno wpada w podłoge i dopiero na końcu hamuje, ale przez całą drogę w dół czuć żę siłą hamowania się zwiększa aż do mocnego hamowania prawie na samym dole. Poprzedni właściciel mówił że mogą się już klocki kończyć ale mi do średnio pasje objawami do klocków, bardziej bym stawial na zapowietrzenie układu... Co poradzicie?

Ostatnia rzecz która mnie interesuje to co lubi padać w przednim zawieszeniu? Pytam bo u mnie coś już delikatnie dudni na dziurach-nie jest to jeszcze zaawansowae stadium, zawieszenie jest zwarte i nie czuć luzów, ale warto się dowiedzieć na co zwrócić uwagę...

Potrzebuje też podlinkowanie jakiejś serwisówki do tej wersji silnikowej i gdzie jest czujnik temp. do deski rozdzielczej? (wskazówka raz pokazuje temp raz nie-pewnie kostka nie styka)

Liczę na Waszą pomoc, w międzyczasie będę sobie studiował forum i dowiadywał sie nowych rzeczy, ale to co wymieniłem chciałbym jak najszybciej ogarnąć....

Pozdr!
Ostatnio zmieniony 16 sie 2013, 21:09 przez Piotrekłdz, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 11 lip 2013, 14:17

po remoncie głowic też przejdę na vr1_racing_10w-60..wtedy powiem czy bylo warto :P ...teraz leje valvoline maxlife 10W40 a auto kupilem na mineralu(na szczescie niedługo na nim jezdzil a ja od razu go wyalalem).

co do skracania dolotu to sprawdz czy do zaworka przy filtrze jest szczelne podcisnienie, a przy 4200 od zaworka w rurce do gruchy jest ssanie..recznie sprawdz czy dzwignia od klapki sie daje ruszyc (skracanie dolotu dziala rowniez na postoju)

sprawdzanie zawiesznia to temat rzeka, ja sie pomeczylem pare miesiecy ze stukami bo nie wiedzialem gdzie co jak (w normalnych warsztatach tez nie mogli mi pomoc) , pojechalem na porządną diagnostyke i po zostawieniu 35zł wiedziałem wszystko (no przynajmniej tyle, że jest teraz cisza)

[ Dodano: 2013-07-11, 14:19 ]
a tu servisowka
http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_130.PDF

Piotrekłdz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 102
Rejestracja: 26 cze 2013, 14:37

Post autor: Piotrekłdz » 11 lip 2013, 14:48

Dzięki za odpowiedź! Tak, przechodź na vr1, naprawdę dobry olej. Użytkuje go w nissanie 200sx zrobionym na ok 300-350KM i w silniku 2.3t saaba 200KM. W obu słychać było wyciszenie głowicy. w nissanie miałem kiedyś motula 300v ale po mocnym zgrzaniu głwica wlaiła jak panewka niemalże, na valvo mogę grzać ile wlezie i nie ma tego efektu(nawet przy 130stopniach oleju)

Z tym sterowaniem dolotu czytałem obszerny temat, wiem już co i jak-prosta sprawa, dziisja zdjemuje osłone i trochę siępobawie z peirdołami.

Cos jest z tmyi głowicami w aah że lubią sobie postukać, prawda(jak każda hydraulika z przebiegiem zresztą)? Często czytam o tym problemie? Całe szczęście że u mnie jest wczesne stadium i narazie mogę przymkną na to oko/ucho...

Co dokładnie trzeba zrobić? Zmienic poprostu popychacze? Czy np jest tak jak w 200sx żę gniazda w alminiowej glowicy się wyrabiają i nawet jak się włoży nowe popychacze to i tak nie dostaną odpowiedniego ciś. oleju? (przez wyrobione gniazda)

Ja jeszcze pojeżdże na tym minerale z tydzień maks i zmieniam. Sam olej jest w bardzo dobrym stanie, bursztynowy(auto jeźdiz na lpg) i odpowiednio gęsty-lepki w niskich i średnich temp (w wysokich wiadomo, chyba każdy minerał to siki....) Więc napewno silnik nie padnie rpzez tyn tydzień ;D Tymbardziej że narazie go ine pałuje zanim nie sprawdze wszystkiego łącznie z AFR...

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11729
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 11 lip 2013, 15:38

Piotrekłdz, _uwaga

Piotrekłdz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 102
Rejestracja: 26 cze 2013, 14:37

Post autor: Piotrekłdz » 11 lip 2013, 19:26

Poprawione, chyba teraz łatwiej będzie znaleźć ;)

Dzisiaj zdjąłem osłonę i zacząłem ogarniać co i jak w tym audiowskim ahh, okazało sie że większość diwajsów pod maską jest mi znana-podobne sterowanie silnikiem jest w moim nismo.

Zmienna geometria dolotu po prostu nie była podpięta przy elektrozaworze... Podpiąłem i wszystko działa jak należy-auto odrazu odzyskało "górę". Przy okazji wyeliminowałem w ten sposób nieszczelność w dolocie(w momencie jak otwierał się elektrozawór). Sprawdziłem resztę podciśnień i wszystko wydaje się sensowanie popodpinane i bez nieszczelności. Zrobiłem fotkę podciśnień przy elektrozaworze żebyście potwierdzili czy wszystko jest oki:

Obrazek
Obrazek

Niebieski przewód na górze idzie do aktuatora od zmiennej geometrii, zielony przewód idący na górze, przy niebieskim dostarszcza podciśnienie brane z kolektora(spięte trójnikiem z regulatorem ciś. paliwa, dobrze?), a zielony przewód idący w dół na zdjeciu est połączony z czarną, plastikową "gruszką" ma przedzie silnika(akumulator podciśnienia?)

Czy dobrze jest to podłączone? Ten niebieski "chyba" zaworek jednokierónkowy jest wpiety w dobrym miejscu?

Elektrozawór powinnien mieć zatyczkę na jednym króćcu(pojedyńczy, naprzeciw miejsca z dwoma króćcami które widać na zdjęciu)?

Znalazłem też jedną wsówkę z którą nie wiem co zrobić. Przy podstawce pod filtr oleju, mam jakby podwójny czujnik ciś. oleju-idzie tam wiązka z 4 wsówkami. Jedna jest podłączona do jakiegoś czujniczka przy dolnym kole pasowym, dwie wsówki są wykorzystana do podlączenia czujnikó oleju a jedna wsówka z neibieskim kabelkiem wala się niepodłączona w okolicach tych czujników. Nie mogę znaleźć dla niej miejsca, od czego ona może być?

Dodam że czujnik temp silnika na desce działa raz na jakiś czas, a tak to leży i kwiczy-wyglada to tak jakby łapał styk raz na jakiś czas na dziurach itd... Gdzie jest ten czujnik temp od wskaźnika, bo nie mogłem go znaleźć?

Trochę mi się dolna miska poci, i ktoś odwlaił jakiś dziwny patent z korkiem oleju-jest pospawany jakiś iwgl dziwny-chyba ktoś zerwał gwint i coś cudował:/

Żeby dobrać sie do TPS, trzeba chyba zdjąć całą przepustnice prawda, bo jest "u dołu" ?

Następny problem jest taki ze raz mi działa wskaźnik poziomu paliwa a raz też leży i kwiczy... gdzie suzkac przyczyny?

[ Dodano: 2013-07-12, 00:14 ]
No wziąłem go dzisiaj na przejażdżkę nocą po mieście i po tych "naprawach"(geometria dolotu i wyczyszczenie przepływki) jedzie przeokrutnie! <ok> Świetne jest to auto i zaskakująco dobrze się prowadzi-ma świetne sprężyste ale komfortowe zawieszenie i dobrze wyważony ukł. kierowniczy(chociaż wspoma jest nieco za mocna)...

Nadal czekam na jakieś odpowiedzi Panowie! Dzięki!

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 12 lip 2013, 13:53

w głowicach są zaworki olejowe..one też potrafią odmówić posłuszeństwa....ale u mnie głowica też troche cyka...od odpalenia do zgaszenia.. szklanki będę wymieniał, gniazda nie powinny złapać luzu tak jak panewki na wałkach rozrządu...chyba, że ktos bez oleju smigal.
o tym wskazniku paliwa jest chyba temat....wiesza się i trzeba go przesmarować i rozruszać...ale się upewnij.

do podcisnien tez jest temat i pelno obrazków...o na przykład:
http://images45.fotosik.pl/353/10235fd8485a6d26.jpg

johnybravo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 01 kwie 2012, 22:18
Lokalizacja: Staszów

Post autor: johnybravo » 12 lip 2013, 14:15

Piotrekłdz pisze:Dodam że czujnik temp silnika na desce działa raz na jakiś czas, a tak to leży i kwiczy-wyglada to tak jakby łapał styk raz na jakiś czas na dziurach itd... Gdzie jest ten czujnik temp od wskaźnika, bo nie mogłem go znaleźć?
Czujnik masz (siedząc za kierownicą) w rurce za prawą głowicą na rurce od wody. Też mam ten sam problem - raz działa, a większość czasu leży. Niby do wymiany czujnik 3/4 pinowy, ale pasuje jeszcze sprawdzić czy to nie coś przy samym liczniku. Sam zegar od temperatury jest przykręcany dwoma nakrętkami do płytki licznika i gdzieś na forum zagranicznym pisali, żeby przeczyścić tam styki. Napięcie na wtyczce czujnika powinno być ok 10V bo czujnik jest zasilany z regulatora napięcia licznika.

EDIT
Tutaj jakiś link - http://translate.googleusercontent.com/ ... 20NsttY31w

Link z translatorem, jakoś nie mogę dojść do ładu z oryginalnym linkiem.

Piotrekłdz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 102
Rejestracja: 26 cze 2013, 14:37

Post autor: Piotrekłdz » 12 lip 2013, 16:04

Ok już poczytałem trochę i znalazłem sporo odp. Zobacze ten czujnik, ale chyba to będzie jednak kwestia zegarów sądząć po tym że z paliwem też mam kłopot... Po za tym sądziłem że ten czujnik temp jest na taką wsówkę jak we większości aut która lubi zaśniedzieć, ale jak jest na kości to mało prawdopodobne żeby tracił styk....

Ktoś już rozkminił czy faktycznie te 3pinowe zmainniki dobrze działają?

Z przodu walą najprawdopodobniej poduchy z łożyskami mc persona... Zresztą dźwięk na to wskazuje.... Chyba narazi to oleje bo nie ma tragedi a nie lubie walczyć z rozczepianiem kolumny....

Koledzy a nie ma serwisówki po ANG albo PL? Bo niemieckiego ni w ząb nie umiem O.o

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 14 lip 2013, 11:39

Piotrekłdz, na tej stronie mozna jeszcze pogrzebac:

http://www.12v.org/engine/index.php

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl