[B4 All] Nierówne koła
[B4 All] Nierówne koła
Witam,
Mam pytanie, czy można w naszych B4 przesunąć belkę tylną w prawo-lewo, bo od kiedy założyłem 17" koła z et16 zrównały się z błotnikiem, tylko teraz dopiero widać, że lewe koło jest wysunięte bardziej (ociera jak koło pracuje góra dół) a z prawej jest bardziej schowane, reguluje się to jakoś? oba koła są też jakby przednią częścią do wewnątrz coś na wzór / \
Czop?
Mam pytanie, czy można w naszych B4 przesunąć belkę tylną w prawo-lewo, bo od kiedy założyłem 17" koła z et16 zrównały się z błotnikiem, tylko teraz dopiero widać, że lewe koło jest wysunięte bardziej (ociera jak koło pracuje góra dół) a z prawej jest bardziej schowane, reguluje się to jakoś? oba koła są też jakby przednią częścią do wewnątrz coś na wzór / \
Czop?
Belka w B4 nie ma jako takiej regulacji.W miejscach mocowania jej do budy jest trochę luzu i można ją ciut przestawić.Odnośnie krzywych kół(/----\) to sam na swojej skórze przetestowałem. Wymieniłem najpierw tuleje belki-trochę się poprawiło,potem czopy-prawie zerowy rezultat a na końcu całą belkę(tak jak pisali ludzie na forum) i dopiero to dało oczekiwany rezultat.
Cześć Po kupnie auta i zmianie stalówek na allu miałem ten sam problem.Stabilizator poprzeczny był po kolizji.Na szczęście belka była dobra.Po zmianie na świeższy ze szrotu nadal było coś nie tak ale i tak było lepiej Sprawę załatwiła wymiana tulei belki tylnej które były hmm zerwane.Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 14 lip 2013, 12:02 przez Slawo777, łącznie zmieniany 1 raz.
wmam pomysł na sprawdzenie tego załóż stare kola i porównaj czy tez jest różnica w nich bo jest opcja ze masz gumy belki do wymiany już ( była dyskusja kiedyś na ten temat )
w B4 nie ma drążka Panhardra występowały w b3 nie b4 . Sprawdz tez czy ci nie lata amor z tej strony .
kwesta może być teraz pierścieni centrujących o ile w ogóle je masz założone . w ori felgach nie trzeba ale tu już tak
w B4 nie ma drążka Panhardra występowały w b3 nie b4 . Sprawdz tez czy ci nie lata amor z tej strony .
kwesta może być teraz pierścieni centrujących o ile w ogóle je masz założone . w ori felgach nie trzeba ale tu już tak
jabko_nb, tez widac roznice, na starych kolach, ale trzeba wziasc miarke bo kola sa bardziej schowane, amory sa dco wymiany co prawda, a moze być to przyczyna ze sa sprezyny weiteca -40mm a seryjne amortyzatory dosc dojechane? Pierscienie oczywiscie posiadam ale sa idealnie dopasowane i nie wystaja, wogole to zastanawiam sie czy nie wrocic do seri sprezyn, bo z tym zawiasem na polskich drogach to jakas masakra, co chwile cos w zawieszeniu, chociaz wszystko mam lemforder/febi, ale kurde szkoda mi tego wygladu adiczki, i tak mam rozstrojenie nastroju przez to wahanie sie :roll:
- antares2000
- Forum Audi 80
- Posty: 211
- Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Brzeg
Piachuu pisze:Belka w B4 nie ma jako takiej regulacji.
sorki że odgrzewam stary temt ale może te informacje dla kogoś okażą się przydatne.alus pisze:ale dlaczego lewa strona wystaje bardziej za obrys
Chcę się odnieść do powyższych cytatów,w których kolega Piachuu mówi że nie ma regulacji położenia belki a kolega alus pisze że lewe koło wystaje poza obrys a prawe jest schowane bardziej.
Otóż wczoraj wymieniałem w swoim Avancie tuleje belki tzn byłem u mojego mechanika. Przyglądałem się całemu procesowi wymiany bardzo dokładnie. I to co stwierdziłem to fakt, że do nadwozia jest przymocowany śrubami uchwyt, który trzyma tuleje a nie samą belkę. Belka natomiast jest osadzona na tulejach i nic poza tulejami nie ustala jej pozycji na boki czyli prawo-lewo.
Efekt wystającego koła poza obrys może być spowodowany niewłaściwym (nierównym) osadzeniem tulej w belce. Tzn jeśli lewa i prawa tuleja zostaną wprasowane asymetrycznie, przykładowo lewą wprasujemy głębiej np o 1cm a prawą płycej też o 1 cm (tuleje są wprasowywane do belki na odwrót tj z zewnątrz do wewnątrz tak aby kołnierze tulej były zwrócone na zewnątrz) to uzyskamy efekt przesunięcia belki o 1 cm w lewo i tym samym koła się przesuną.
Tak wynikło z moich obserwacji i jeśli się nie pomyliłem co do wniosków to, to mogłoby tłumaczyć przypadek kolegi alusa
Reasumując można belkę przesunąć w lewo albo prawo osadzając tuleje odpowiednio. Natomist czy jest regulacja przód-tył jutro się przekonam bo mój mechanik będzie próbował właśnie popuścić śruby mocujące uchwyty trzymające tuleje i przesunąć belkę o ile będzie taka możliwość. U mnie koła są cofnięte do tyłu z tym że prawe jest bardziej a lewe mniej.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Nie ma takiej możliwości tylna tuleja ma dwie średnice praktycznie wciskamy na max az sie oprze pomyłka będzie góra 1mm. Wiec nie ma możliwości wprasowania głębiej. Mowa o tulei Gumowo metalowej bo poliuretan to inna bajka.antares2000 pisze:rzykładowo lewą wprasujemy głębiej np o 1cm a prawą płycej też o 1 cm
- antares2000
- Forum Audi 80
- Posty: 211
- Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Brzeg
nic bardziej mylnego... sorry kolego Jarewa ale jesteś w błędzie.Jarewa pisze:tylna tuleja ma dwie średnice praktycznie wciskamy na max az sie oprze pomyłka będzie góra 1mm
Tuleja na całej swojej długości ma taką samą średnicę. Przynajmniej moje tak miały a były firmy Lemforder. Dlatego też mechanik przed wyciągnięciem starej mierzył sobie jak głeboko jest ona osadzona w siedzisku belki żeby na taką samą głębokość wprasować nowe.