Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1Z] Zawór rozprężny

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
mody86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 09 cze 2008, 22:14
Lokalizacja: Katowice

[80 B4 1Z] Zawór rozprężny

Post autor: mody86 » 14 cze 2013, 19:07

Witam,
mam takie pytanie, czy w parowniku jest drugi zaworek rozprężny? nie mówię tutaj o tym co jest na wejściu dostępny z zewnątrz, bo czytałem na forum i ktoś pisał że jest drugi jeszcze w parowniku i żeby go wymienić trzeba demontować deskę itd.
Drugie pytanie to czy można jakoś zwiększyć ciśnienie sprężarki bo u mnie daje tylko na 8 BAR co za tym idzie słabo wydajna klima.
I teraz nie wiem czy to kompresor się dusi przez ten zawór co teoretycznie może gdzieś być czy po prostu mało wydajny kompresor.

[ Dodano: 2013-06-16, 08:52 ]
Nawet nikt mnie nie poprawi że ja takie herezje wypisuję. Chodzi mi o to czy występuje w moim układzie prócz dyszy dławiącej zawór rozprężny??

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 17 cze 2013, 13:35

Zawór rozprężny to tzw. dławik. Jest on dostępny po odkręceniu cienkiej rurki na łączeniu za ścianą grodziową, które jest widoczne pod mocowaniem aku. W parowniku nie ma żadnych innych zaworów. Jeśli dławik jest niesprawny to albo ciśnienie ze sprężarki jest zbyt duże albo zbyt małe. Jeśli po wymianie dławika ciśnienie się nie zwiększy do min. 15 bar to problemem będzie sprężarka. Dławik to koszt rzędu 6-10zł także warto spróbować, a nawet trzeba skoronie wiadomo kiedy był zmieniany.

Tu masz dławiki:
Albo masz ten mniejszy lub ten większy w zależności na jaki czynnik masz instalację. Jeśli na R12 to na 90% jest to ten większy, a jak na R134a to masz mniejszy.

http://allegro.pl/dysza-rozprezna-klima ... 68150.html
http://allegro.pl/dlawik-klimatyzacji-b ... 68174.html

Awatar użytkownika
mody86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 09 cze 2008, 22:14
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mody86 » 17 cze 2013, 18:43

A nie orientujesz się czy można jakoś zwiększyć ciśnienie na kompresorze??

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 21 cze 2013, 00:40

mody86 pisze:A nie orientujesz się czy można jakoś zwiększyć ciśnienie na kompresorze??
Możłiwe, ze zawór nadciśnieniowy z przodu spręzarki upuszcza prędzej ciśnienie niż powinien. Wymiana tego zaworu to jednocześnie rozszczelnienie instalacji. Oprócz tego zaworu i dławika jedynym problemem może być sam kompresor.

Awatar użytkownika
mody86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 09 cze 2008, 22:14
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mody86 » 22 cze 2013, 22:45

A masz może jakieś foto żebym mógł zobaczyć jak wygląda ten zawór??

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 12 lip 2013, 17:51

Ja mam pytanie i zależy mi na w miarę szybkiej odpowiedzi,jaki ma rozmiar o-ring który siedzi w tej złączce od dławika,bo po oryginale etka nie pokazuje rozmiaru,a sam pierścień podobno nie jest do dostania ze względu wycofania go z produkcji,znów w innej zakładce etka pokazuje dwa rozmiary pierwszy
17,2X1.78mm a drugi 10,8X1,78mm ,dławik dostałem pierścienia niestety nie,i musze sobie go jakoś zorganizować ale nie jestem pewny jaki tam rozmiar siedzi.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga