[B4 ABT] Wymiana tulei sanek i wahaczy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
No to wytłumacz mi ,jak można żle "osadzić " te tuleje :?: :roll: bo jakoś nie mogę sobie tego wyobrazić ...wciskasz i nie ma tu żadnej filozofi .Z jakością jazdy ,to już przegiąłeś po całości :shock: O jakiej tu można mówić jakości jazdy ,po tak rozjeb..ych drogach :?: przecież nikt normalny nie wjeżdza z premedytacją w dziury :roll: tylko stara się je ominąć .100tys po naszych "drogach " na gównianych febi ,czy na jakichkolwiek innych ,to czysta fantazja i w zyciu nie uwierzę że ktoś tyle przejechał ...no chyba że jezdzi po drogach równych jak stół . Lemforder rozleciał mi się po ok.15 tys,i żadnego błedu w sztuce montażu ,na pewno nie popełniłem,swagi rozleciały się jeszcze szybciej ,choć wygladały na solidniejsze od lemforderów ,ale pozory mylą ...nic tu nie pomoże zadna sztuka montażu ,kiedy drogi są tak rozjeb...ne ,jak np.w moim mieście ...to czysta mechanika i prawa fizyki ,u mnie i zapewne u większości , zawsze wyrywa z gumy tuleje ,w której siedzi śruba ,którą wahacz przykręca się do sanek ...wpadasz w dziury ,bo nie masz możliwości ominać ...tuleja w zależności od tego jakiej jest jakości wytrzyma krócej lub dłużej ....i żadne techniki montażu ,czy jazdy niczego tu nie zmienią .Jedyny przypadek znacznego skrócenia zycia tuleji wahacza ,to dokręcenie wahaczy na podniesionym aucie ,co jak wiadomo skończy sie przedwczesnym jej zerwaniem...zwykle na pierwszej wiekszej dziurze...Proszę :roll: ....nie pisz więc takich bzdur ,że tuleje wahaczy wytrzymaja 100tys na naszych drogach ,jak je dobrze zamontujesz ...bo to nie jest fizycznie możliwe ,nawet jakby ktoś jakimś cudem dorwał ori tuleje z pierwszego montażu ,i zakładał je w stacji ASOJarewa pisze:To nie jest loteria jest kilka czynników które na to mają wpływ. Jakość osadzenia, jakość montażu i jakość jazdy.czasem kupisz najtańsze i dłużej chodzą niż inne
to jest loteria teraz
Jak ktoś dba i umie składać to i na febi pojeździ z 100tyś.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
MUNIOR pisze:No to wytłumacz mi ,jak można żle "osadzić " te tuleje
Większość wciska za środkową tuleję. O dokręceniu na podniesionym aucie wspomniałeś. Technika jazdy tu dużo można mówić ale nie będę pisał, mam tylko przykład z B3 znajomego który już na febi przejechał tyle co pisałem w 5lat. Moje oryginały jeździły prawie 400tys. Teraz Lemforder już ma 50tyś i ma się dobrze.
Jest takie przysłowie jak dbasz tak masz.
Ale masz możliwość przejechania z mniejszą prędkością. Czyli dostosowanie prędkości do stanu drogi.MUNIOR pisze:wpadasz w dziury ,bo nie masz możliwości ominać
- Piotrekdriver1
- Audi 80 Klub
- Posty: 826
- Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
- Lokalizacja: Białystok
Ja nie mogę to już nie wiem co kupić .Te poliuretany drogie a też nie wiadomo na co trafisz.zgredek27 pisze:Tylko bierz twardsze poliuretany, założyłem niedawno czerwone w wahacze (standardowa twardośc) i nie wiem czy wytrzymały 1000km goniły w nich już tulejki. Dokręcane na opuszczonym, wszystko zgodnie ze sztuką. Co ciekawe zółte mają już "grubsze" tulejki...i są ok.
- Piotrekdriver1
- Audi 80 Klub
- Posty: 826
- Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
- Lokalizacja: Białystok
- Piotrekdriver1
- Audi 80 Klub
- Posty: 826
- Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
- Lokalizacja: Białystok
HAHAHAJarewa pisze:Poliuretany są dobre tylko dla aut gdzie zawieszenie jest na minus. One nie nadają się do standardowego zawieszenia praca wahacza ich wykańcza bo one nie poddają się jest poślizg tuleja poliuretan i wiadomo co się robi .
Prędzej gniazdo tulei sie wyrobi niż dobry poliuretan padnie :lol:
- M4teusz
- Forum Audi 80
- Posty: 188
- Rejestracja: 28 paź 2012, 10:46
- Imię: Mateusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Sączów
Sory za odgrzewanie tematu ale chcę wymienić tuleje sanek w B4 1.9 TDI i mam problem z dostępnością części a mianowicie:
8A0 199 415 B - Tuleje sanek montowane z przodu nr. Lemfordera 13714 (Dostępne od ręki)
8A0 199 419 A - Tuleje sanek montowane z tyłu nr. Lemfordera 14593 ( I właśnie tu moje pytanie, gdzie kupić te tuleje bo IC ich nie posiada nawet na zamówienie twierdzą że są niedostępne)
Oryginał BOGE w aso dostępny po 200zł za sztukę dlatego chcę coś tańszego a równie dobrego więc w grę wchodzi tylko Lemforder. Macie jakieś pewne żródło gdzie można dostać te tuleje ?
8A0 199 415 B - Tuleje sanek montowane z przodu nr. Lemfordera 13714 (Dostępne od ręki)
8A0 199 419 A - Tuleje sanek montowane z tyłu nr. Lemfordera 14593 ( I właśnie tu moje pytanie, gdzie kupić te tuleje bo IC ich nie posiada nawet na zamówienie twierdzą że są niedostępne)
Oryginał BOGE w aso dostępny po 200zł za sztukę dlatego chcę coś tańszego a równie dobrego więc w grę wchodzi tylko Lemforder. Macie jakieś pewne żródło gdzie można dostać te tuleje ?
Jestem świeżo po kapitalnym remoncie zawieszenia więc odpowiem co nieco o tulejach. Samochód mam z lipca 92, tuleje wahaczy Lemforder 10126 03 z otworem w środku 10mm.
Tuleje sanek, przednie Lemforder 10131 01, w otrzymanym pudełku okazało się, że są tuleje BOGE :mrgreen: Tylne tuleje również chciałem Lemfordera, występują w katalogu ale w magazynach.. brak. Te tuleje są praktycznie nie do dostania. Zakupiłem Febi 10115 bo były jednymi z lepszych jakie były dostępne.
Tuleje sanek miałem jeszcze fabryczne. O ile przednie wykazywały już oznaki zużycia to tylne były jeszcze w niezłym stanie. Śmiem na tej podstawie twierdzić, że przednie zużywają się nieco szybciej <czapa>
Tuleje sanek, przednie Lemforder 10131 01, w otrzymanym pudełku okazało się, że są tuleje BOGE :mrgreen: Tylne tuleje również chciałem Lemfordera, występują w katalogu ale w magazynach.. brak. Te tuleje są praktycznie nie do dostania. Zakupiłem Febi 10115 bo były jednymi z lepszych jakie były dostępne.
Tuleje sanek miałem jeszcze fabryczne. O ile przednie wykazywały już oznaki zużycia to tylne były jeszcze w niezłym stanie. Śmiem na tej podstawie twierdzić, że przednie zużywają się nieco szybciej <czapa>
- M4teusz
- Forum Audi 80
- Posty: 188
- Rejestracja: 28 paź 2012, 10:46
- Imię: Mateusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Sączów
W IC zamiast Lemfordera zaproponowali mi: MOOG i CORTECO a niestety nie znam ani jednej ani drugiej... Macie jakieś doświadczenie z tymi firmami? Nie chciałbym akurat sanek już nigdy ruszać
[ Dodano: 2013-09-21, 20:36 ]
Wyciągnąłęm dziś sanki z mojego zetorka i troszkę się zdziwiłem, a mianowicie po:
1) Wg ETKI numer tylnej tuleji dla skrzyni manualnej to: "8A0 199 419 A" u mnie stare tuleje są bez literki "A" znaczy że potrzebuję tuleji z automata. :roll:
2) Diagnosta podczas przeglądu zaliczył do wymiany wszystkie 4 tuleje sanek twierdząc że są kompletnie zużyte... po demontażu sanek na moje oko tuleje wyglądają naprawdę dobrze gumy całe nie popękane , ale wymienię skoro tak stwierdził - w końcu sprawdzał na szarpakach.
[ Dodano: 2013-09-21, 20:36 ]
Wyciągnąłęm dziś sanki z mojego zetorka i troszkę się zdziwiłem, a mianowicie po:
1) Wg ETKI numer tylnej tuleji dla skrzyni manualnej to: "8A0 199 419 A" u mnie stare tuleje są bez literki "A" znaczy że potrzebuję tuleji z automata. :roll:
2) Diagnosta podczas przeglądu zaliczył do wymiany wszystkie 4 tuleje sanek twierdząc że są kompletnie zużyte... po demontażu sanek na moje oko tuleje wyglądają naprawdę dobrze gumy całe nie popękane , ale wymienię skoro tak stwierdził - w końcu sprawdzał na szarpakach.
@ M4teusz, mam dla ciebie inna deko rade :> po numerach doszedlem co potrzebuje ALE zeby miec 1000% pewnosci, polozylem sie na plecach z kluczem 17, 19mm i sprawdzilem co pasuje :>
17mm nie-nada :> (10mm sruba), 19mm pasi :> i po temacie, chyba sie nie myle ?!
nie wiem ile w tym prawdy bo sam sie pewnie przekonam jutro jak bede tez demontowal sanki, ponoc DOKRECA sie najpierw srube / tulejke pod kierwoca a dopiero po tem reszte
abstrachujac w intercars gliwice za komplet lemfordera wolali jakies 200-220 zl z tego co pamietam, w olkuszu poliuretany dostalem za 180zl
PS> M4teusz, czesto gesto latam przez mierzecice, kiedys gralem w alfie u was swietny lokal, milo go wspominam
17mm nie-nada :> (10mm sruba), 19mm pasi :> i po temacie, chyba sie nie myle ?!
nie wiem ile w tym prawdy bo sam sie pewnie przekonam jutro jak bede tez demontowal sanki, ponoc DOKRECA sie najpierw srube / tulejke pod kierwoca a dopiero po tem reszte
abstrachujac w intercars gliwice za komplet lemfordera wolali jakies 200-220 zl z tego co pamietam, w olkuszu poliuretany dostalem za 180zl
PS> M4teusz, czesto gesto latam przez mierzecice, kiedys gralem w alfie u was swietny lokal, milo go wspominam