[2.0 ABK/Cabrio] Problem z dachem
[2.0 ABK/Cabrio] Problem z dachem
Witam,
jestem nowym forumowiczem i swieżo upieczonym posiadaczem ślicznego cabrio B4 2.0E rocznik 94.
Zakochalem się w tym autku ale wymaga ono trochę miłości Jednym z problemów był nie działający dach. Okazało się, że pompa była do wymiany. Po wymianie dach ożył ale tylko do połowy. Nie otwiera się klapa schowka dachu. Dokładnie nie wiem jak to wygląda bo tylko opowiadał mi o tym znajomy mechanik (auto jest w wawie a ja aktualnie w krk). Problem przekracza jednak jego możliwości i obawiam się, że sam muszę coś wymyślić...
Proszę o pomoc, może ktoś z posiadaczy cabrio miał podobnym problem? Ewentualnie może poradzicie mi jakiegoś elektryka-mechanika-magika w Krakowie, który poradzi sobie z tym chochlikiem
Proszę, nie krzyczcie że to już było i nie odsyłajcie do wyszukiwarki
jestem nowym forumowiczem i swieżo upieczonym posiadaczem ślicznego cabrio B4 2.0E rocznik 94.
Zakochalem się w tym autku ale wymaga ono trochę miłości Jednym z problemów był nie działający dach. Okazało się, że pompa była do wymiany. Po wymianie dach ożył ale tylko do połowy. Nie otwiera się klapa schowka dachu. Dokładnie nie wiem jak to wygląda bo tylko opowiadał mi o tym znajomy mechanik (auto jest w wawie a ja aktualnie w krk). Problem przekracza jednak jego możliwości i obawiam się, że sam muszę coś wymyślić...
Proszę o pomoc, może ktoś z posiadaczy cabrio miał podobnym problem? Ewentualnie może poradzicie mi jakiegoś elektryka-mechanika-magika w Krakowie, który poradzi sobie z tym chochlikiem
Proszę, nie krzyczcie że to już było i nie odsyłajcie do wyszukiwarki
Ostatnio zmieniony 12 lip 2013, 18:43 przez VeiR, łącznie zmieniany 1 raz.
sprawdz jaki masz sterownik;
(jesli dobrze pamietam)
jesli masz 94r, to pompa dachu powinna byc na 8elektrozaworow,
sterownik ktory z nią wspolpracuje, ma byc bez literki 'A' na koncu numeru, (niektorzy zmazują literke, takze dla pewnosci, ponizej tego numeru, jest jeszcze jeden numer i na nim ostatnie cyfry ma byc '00'), produkcja sterownika 'made in germany',
dodam ze sterownik do pomp na 6 elektrozaworów ma miec literke A, w drugim numerze ostatnie cyfry "10" i produkcja made in irland
stetrownik z literką A, pompa na 6elektrozaworow, montowany od 97roku
,,,,,,,,,,,,,,
sprawdz stan plynu,
(jesli dobrze pamietam)
jesli masz 94r, to pompa dachu powinna byc na 8elektrozaworow,
sterownik ktory z nią wspolpracuje, ma byc bez literki 'A' na koncu numeru, (niektorzy zmazują literke, takze dla pewnosci, ponizej tego numeru, jest jeszcze jeden numer i na nim ostatnie cyfry ma byc '00'), produkcja sterownika 'made in germany',
dodam ze sterownik do pomp na 6 elektrozaworów ma miec literke A, w drugim numerze ostatnie cyfry "10" i produkcja made in irland
stetrownik z literką A, pompa na 6elektrozaworow, montowany od 97roku
,,,,,,,,,,,,,,
sprawdz stan plynu,
Właśnie sprawdziłem i wszystko jest zgodne z oryginałem. Pompa jest na 8 elektrozaworów a sterownik jest "made in germany" jest bez literki "A" na końcu a pod spodem na końcu ma "10". Stan płynu jest dobry...
W poniedziałek ma jeszcze sprawdzić wszystko jakiś elektryk. To jest prawdopodobnie jakaś pierdoła bo dach już "ożył" ale nie do końca...
W poniedziałek ma jeszcze sprawdzić wszystko jakiś elektryk. To jest prawdopodobnie jakaś pierdoła bo dach już "ożył" ale nie do końca...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 298
- Rejestracja: 14 lut 2011, 13:15
- Lokalizacja: Katowice
kolego otworz klape z bagaznika, tam sa dwie wiazki z prawej i lewej strony - jesli nikt tego nie ogladal to na 100% pod izolacja sa poprzecinane, sprobuj je polaczyc i sprobuj
klapa nie otworzy sie dopoki nie zamkniesz bagaznika - o tym wiesz ?
ja mialem tak ze po zaciagnieciu recznego odryglowalem zaczalem otwierac i dupa nie podniosla sie klapa poniewaz ... nie zamknaem bagaznika z kluczyka wiec latalem i zamykalem
Dorianek podpowiedzial wlasnie o wiazkach i problem zniknal teraz nie musze zamykac z kluczyka, automtycznie klapa sie zamyka przy odryglowaniu raczki
klapa nie otworzy sie dopoki nie zamkniesz bagaznika - o tym wiesz ?
ja mialem tak ze po zaciagnieciu recznego odryglowalem zaczalem otwierac i dupa nie podniosla sie klapa poniewaz ... nie zamknaem bagaznika z kluczyka wiec latalem i zamykalem
Dorianek podpowiedzial wlasnie o wiazkach i problem zniknal teraz nie musze zamykac z kluczyka, automtycznie klapa sie zamyka przy odryglowaniu raczki
Ostatnio zmieniony 16 lip 2013, 15:10 przez zzzagubiony, łącznie zmieniany 1 raz.
według tego co odpisujesz na post teeree to masz inny/zły sterownik, ze zmazaną literką A
jeśli jednak sterownik jest dobry to może być jeszcze padnięty siłownik zamka centralnego w klapie bagażnika, nie podaje sygnału zamknięcia bagażnika do sterownika
najpierw sprawdź wiązkę kabli w bagażniku o której pisze zzzagubiony, jeśli to niczego nie zmieni to wtedy siłownik zamka centralnego w bagażniku, jeśli to również nie pomoże to pozostaje albo sterownik albo jeszcze zamki od klapy dachu, jeden po prawej, jeden po lewej, blokują/odblokowują klapę dachu
a i nie słuchaj mechanika, że to jakaś pierdoła u mnie było to samo, wiązka była OK, siłownik OK, okazało się, że padł sterownik, a dach zachowywał się dokładnie tak jak u Ciebie
jeśli jednak sterownik jest dobry to może być jeszcze padnięty siłownik zamka centralnego w klapie bagażnika, nie podaje sygnału zamknięcia bagażnika do sterownika
najpierw sprawdź wiązkę kabli w bagażniku o której pisze zzzagubiony, jeśli to niczego nie zmieni to wtedy siłownik zamka centralnego w bagażniku, jeśli to również nie pomoże to pozostaje albo sterownik albo jeszcze zamki od klapy dachu, jeden po prawej, jeden po lewej, blokują/odblokowują klapę dachu
a i nie słuchaj mechanika, że to jakaś pierdoła u mnie było to samo, wiązka była OK, siłownik OK, okazało się, że padł sterownik, a dach zachowywał się dokładnie tak jak u Ciebie
Dobra elektryk z komputerem już był i po podłączeniu pokasował wszystkie stare błędy.
Sterownik jest dobry.
Został tylko jeden błąd i on jest przyczyną niedziałania klapy dachu.
Nazwa błędu w komputerze to:
WŁĄCZNIK OTWARCIA BAGAŻNIKA błąd nr. 1100
Ten elektryk nie chce się z tym bawić, bo jest zawalony robotą a to jest dla niego za mała sprawa, więc z problemem zostaje mój mechanik. Jesteśmy teraz zdani na Wasze doświadczenie i wskazówki.
Ktoś miał podobny bład? Wie co teraz trzeba zrobić, albo gdzie się ten włącznik znajduje?
Albo może jakiś schemat dachu ma? Bo to też by pomogło mojemu mechanikowi.
Problem jest już prawie rozwiązany, "pomożecie"?
Sterownik jest dobry.
Został tylko jeden błąd i on jest przyczyną niedziałania klapy dachu.
Nazwa błędu w komputerze to:
WŁĄCZNIK OTWARCIA BAGAŻNIKA błąd nr. 1100
Ten elektryk nie chce się z tym bawić, bo jest zawalony robotą a to jest dla niego za mała sprawa, więc z problemem zostaje mój mechanik. Jesteśmy teraz zdani na Wasze doświadczenie i wskazówki.
Ktoś miał podobny bład? Wie co teraz trzeba zrobić, albo gdzie się ten włącznik znajduje?
Albo może jakiś schemat dachu ma? Bo to też by pomogło mojemu mechanikowi.
Problem jest już prawie rozwiązany, "pomożecie"?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 298
- Rejestracja: 14 lut 2011, 13:15
- Lokalizacja: Katowice
-
- Forum Audi 80
- Posty: 298
- Rejestracja: 14 lut 2011, 13:15
- Lokalizacja: Katowice
no jak otworzysz bagaznik to je widac na zawiasach
wchodza w klape i w bude auta (sam prowadzone przez platikowe korytka )
jak nikt ich nie otwieral to masz przerwane nich polapie je na nowo i potem posprawdza miernikiem czy nie ma wiecej przetarc
albo tak jak ci mowie pofatyguj mechanika zeby poszedl ZAMKNAC BAGAZNIK Z KLUCZYKA, odpali auto zaciagnie reczny odrygluje dzwignie i nacisnie guzik ;]
wogole to wybacz ale po co zostawiles auto w miescie oddalonym o kupe kilometrow i to do tego jeszcze komus kto nie jest w stanie tego ogarnac ?!
wogole to napisz do kolegi o niku jugo on jest z okolic pszczyny ale ogarnia rozne tematy elektryczne i zapytaj czy sie z dachem nie chce pobawic
ja bede pewnie u niego nie dlugo wiec bedzie widzial co i jak w moim aucie
Boczki przod - https://audi80.pl/b4-cabrio-jak-zdem ... kow+cabrio
a tyl to juz wiecej srubek na logike wykrecasz co sie da i co sadzisz ze pwinno byc w boczkach;)
ogolnie pierw dwa wkrety ktore sa od srodka na dolnej czesci boczka,
potem scigasz platikowa oslonnke na pasie odkrecasz pas tylko ostroznie
otwierasz dach ktorego otworzyc nie umiesz wiec zostaw to sobie na inny termin hehe
ogolnie tyl najgorzej sie sciaga
wchodza w klape i w bude auta (sam prowadzone przez platikowe korytka )
jak nikt ich nie otwieral to masz przerwane nich polapie je na nowo i potem posprawdza miernikiem czy nie ma wiecej przetarc
albo tak jak ci mowie pofatyguj mechanika zeby poszedl ZAMKNAC BAGAZNIK Z KLUCZYKA, odpali auto zaciagnie reczny odrygluje dzwignie i nacisnie guzik ;]
wogole to wybacz ale po co zostawiles auto w miescie oddalonym o kupe kilometrow i to do tego jeszcze komus kto nie jest w stanie tego ogarnac ?!
wogole to napisz do kolegi o niku jugo on jest z okolic pszczyny ale ogarnia rozne tematy elektryczne i zapytaj czy sie z dachem nie chce pobawic
ja bede pewnie u niego nie dlugo wiec bedzie widzial co i jak w moim aucie
Boczki przod - https://audi80.pl/b4-cabrio-jak-zdem ... kow+cabrio
a tyl to juz wiecej srubek na logike wykrecasz co sie da i co sadzisz ze pwinno byc w boczkach;)
ogolnie pierw dwa wkrety ktore sa od srodka na dolnej czesci boczka,
potem scigasz platikowa oslonnke na pasie odkrecasz pas tylko ostroznie
otwierasz dach ktorego otworzyc nie umiesz wiec zostaw to sobie na inny termin hehe
ogolnie tyl najgorzej sie sciaga
Zostawiłem tam auto bo w Krakowie mieszkam od niedawna a tam mam znajomych mechaników i robili mi inne rzeczy a dach miał być na końcu tej listy. No i tak się bawią teraz z tym dachem... Też mnie to irytuje bo jeździłem raptem kilka dni i jeszcze się nim nie nacieszyłem Ale jeszcze szybko go nie sprowadzę do Krakowa bo prawdopodobnie zostanie w garażu u moich rodziców bo, jak pisałem w innym temacie, chcę na nowo obszyć fotele, kanapę i boczki a tak się składa, że mam tam dobrego i niedrogiego tapicera
Dzięki za te podpowiedzi, powiem jutro co i jak temu mojemu magikowi i zobaczymy co z tego wyjdzie. Jeżeli on sobie nie da z tym rady to może faktycznie zwrócę się do Jugo
Dzięki za te podpowiedzi, powiem jutro co i jak temu mojemu magikowi i zobaczymy co z tego wyjdzie. Jeżeli on sobie nie da z tym rady to może faktycznie zwrócę się do Jugo
-
- Forum Audi 80
- Posty: 298
- Rejestracja: 14 lut 2011, 13:15
- Lokalizacja: Katowice
Coś mi się wydaje, że on nie upora się z tym problemem, to przerasta jego umiejętności. Dzisiaj mój ojciec odbiera samochód bo jeszcze trzeba zbierzność ustawić. Skończy się tak, że albo faktycznie będę musiał się umówić, z kimś z forum, kto ogarnia te dachy albo poczekać aż się zwolni miejsce u takiego dobrego elektryka z moich stron...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 298
- Rejestracja: 14 lut 2011, 13:15
- Lokalizacja: Katowice