Dziwie się, że takie wskazania podaje BC bo w książce o audi 80 b3 było już wtedy napisane, że wszystkie silniki benzynowe z wielopunktowym wtryskiem paliwa (oprócz JN) powyżej 1800 obrotów mają odcinaną dawkę paliwa w przypadku hamowania silnikiem. A Ty masz nowocześniejszy układ sterujący silnikiem.aldi pisze:Co do jazdy na luzie też się zastanawiałem - jadąc na luzie samochód zatoczy się dalej niż hamując biegiem więc nie jest to takie głupie. Też hamować silnikiem najlepiej na najwyższym biegu żeby dalej się zatoczyć.
BTW.
Dorzucę parę groszy od siebie. Stosuję francuską szkołe jazdy (a więc ropędzanie i hamowanie silnikiem) i powiem Wam, że zużycie paliwa w przypadku mojego starego diesla jest dość niskie. Dodatkowo widzę, że powyżej pewnych obrotów pompa faktycznie musi odcinać kompletnie dawkę paliwa (jak hamuję silnikiem) bo przy większej górce temp. cieczy chłodzącej potrafi mi spać do 80*C z groszami. Czary 8-)