Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9 1z] swap na 2.5 tdi 140ps

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Brylant3229
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 30 maja 2010, 20:19
Lokalizacja: Łódz

[b4 1.9 1z] swap na 2.5 tdi 140ps

Post autor: Brylant3229 » 08 lis 2012, 16:47

witam serdecznie wszystkich mam do kupienia za pare groszy c4 z silnikiem 2.5 tdi 140.ps i zastanawiam sie nad montaz ewentualnie w mojej 80 lub kupic bude od a4 tylko pytanie brzmi czy bedzie to pasowac kiedys na alegro widzialem coupe z takim silnikiem tylko na skrzyni 6biegowej lapy bedzie trzeba dorobic czy pasuja od czegos jakie problemy moga byc czy to gra warta swieczki tez zastanawialem sie nad wlozeniem do a4 115ps bez quatro oczywiscie

Murdzi
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 789
Rejestracja: 14 gru 2006, 10:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Murdzi » 08 lis 2012, 17:59

Najlepiej zapoznaj się z tym tematem:

http://www.motorgeek.com/viewtopic.php?f=6&t=41465

I porozmawiaj z tym userem:

https://audi80.pl/turboquattro,u,23252.htm

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 08 lis 2012, 18:12

https://Audi80.pl jest i będzie! Bywam m.in. na: Forum Audi A6.

Murdzi
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 789
Rejestracja: 14 gru 2006, 10:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Murdzi » 08 lis 2012, 18:18

O właśnie, jeszcze arwam się w to bawi :)

Awatar użytkownika
dr.lolek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1111
Rejestracja: 11 kwie 2009, 14:07
Lokalizacja: sandomierz

Post autor: dr.lolek » 08 lis 2012, 19:13

Arwam to juz przez to wlosy traci :mrgreen:

chociaz cos tam w dobra strone idzie :-)
Kobieta bez mężczyzny jest jak statek bez steru. ^^

sprzedam swoje 100 c4 2,8 quattro!!

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 08 lis 2012, 19:56

Do A4 to mega rzeźba ze względu na dlugość silnika i wielkość komory i brak ori części bo taki silnik nie występował w A4 .
Wsadzaj do B4 szybciej i łatwiej.

A najlepiej sprzedaj na częsci i kup Poprostu AFN i wasdz do swojej B4.

Znasz numer do mnie zadzwon jak coś.

Pozdro
Nie da ci żadna Blachara tyle cooo 1,85 bara!!!
Jest Dym jest MOC :)
AUDI 80 AVANT Q TDI KOKS by UYSY :) jest dobrze:)
AUDI 80 COMPETITION TATOWOZ bedzie lalka:)
ACE to jest Forest. Niby biegnie ale nie wie gdzie i po co.

UFOtm
Moderator
Moderator
Posty: 1240
Rejestracja: 23 lis 2006, 00:23
Imię: Michał
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: UFOtm » 08 lis 2012, 23:45

chmiel25 pisze:Do A4 to mega rzeźba ze względu na dlugość silnika i wielkość komory i brak ori części bo taki silnik nie występował w A4 .
Wsadzaj do B4 szybciej i łatwiej.

A najlepiej sprzedaj na częsci i kup Poprostu AFN i wasdz do swojej B4.

Znasz numer do mnie zadzwon jak coś.

Pozdro

No to kolejny wielki, szybki i bezproblemowy forumSWAP zakończony :) Dzięki chmielu :)
2.8 AAH >>> 4.2 AHC

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 19 lis 2012, 16:34

to tak jak chcesz 2.5TDI R5 wkładać do audi to najlepiej żebyś miał bazę w postaci B2- B3 w którym fabrycznie siedziało R5, łapy wykorzystujesz od silnika benzynowego, ale nie zapomnij założyć poduszek od Diesla, inaczej będziesz siedział jak na stole wibracyjnym,

wydech wiadomo custom tak samo IC.
co do elektryki najprościej i najszybciej będzie wykorzystać wiązkę od audi B4 TDI na BOSCHU ( chyba zacznie wzrastać ich wartość :lol: ) ECU koniecznie AEL lub AAT ale po 94' wtedy już będziemy mieli nastawnik indukcyjny.



jesli nie chcesz się bawić w rzeźbę mocowań skrzyni biegów zakładaj najdłuższą piąkę jaką Ci tylko się uda zdobyć, czym dłuższa tym bardziej będą sie uwidaczniać zalety 2.5TDI R5. czyli ekonomia i elastyczność, o tym że to będzie auto iście diabelskie w sprincie to rraczej nie licz. ale elastyczność potrafi nawet na piątce "łamać kręgosłup".

kosztowo oprócz samego silnika wychodzi to mniej więcej tak:

wiązka silnika- 100 zł
potencjometr pedału gazu około 50zł. sam mam jeszcze dwie sztuki na stanie( mogę odsprzedać.
ECU w moim wypadku z wyłączeniem immo i programem u KOSTRZA, 400zł z przesyłkami, we wszystkie możliwe strony.


jesli będziesz robił u kogoś innego ( polecam Mariusza) upewnij się że sobie poradzi i zastrzeż sobie ze płatność tylko w przypadku wykonania usługi, mnie Dwie osoby chciały naciągnąć na zapłatę jak immo nadal działało :evil:
w przypadku jeśli byś robił na kompie z T4 16bit polecam też DARON7 z VWGOLF.

skrzynia około 500-800zł z półosiami.
reszta w sumie to rozrząd, oleje i filtry.

warto kupować silnik jako komplet z wiązką skrzynką i itp z jednego auta.

jesli będziesz miał auto np B4 z silnikiem R4 dojdzie Ci koszt chłodnicy i węży. , i nie wiem czy i aby mocowań też nie trzeba spawać. mocowania poduszek silnika w B4,( każde po za wersjami z silnikami V6) B3 z silnikami R3 i B2 z R5 są takie same, więc kwestia zamocowania silnika nie przysporzy nam żadnych trudności.


dla mnie największym problemem było doprowadzenie do stanu używalności po poprzednich właścicielach tego auta.
i drugim dla mnie problemem to elektryka. gdybym chciał wiązkę z C4 zastosować to bym chyba sobie nie poradził( moją piętą achillesową jest elektryka właśnie)

jesli ktoś napisze że stare 2.5TDI R5 to stary kondoniasty silnik w dodatku paliwożerny lepiej niech wstrzyma swoją wypowiedź. może i stary i kondoniasty, ale jest oszczędny, jego konstrukcja wytrzymała
( o czym najlepiej świadczą przebiegi tych aut gdzie jęśli było jeżdżone z głową i szanowane to przebiegi ( realne) nawet 500-700tys km nie robią na tych silnikach wielkiego wrażenia. u mnie w coupe licznik się kręcił po raz drugi zanim silnika zakupiłem a po otwarciu na cylindrach ślady honowania, to o czyś świadczy)

większość problemów z tymi silnikami to elektryka, układ wtryskowy ( jak w Każdym TDI

reszta problemów wynika w 99% procentach z niedbalstwa lub niewiedzy użytkownikówi mechaników.

szczególnie Ci drudzy jesli robią rozrząd, głowicę, jeśli nie mają klucza dynamometrycznego i odpowiednich blokad niech się nie zbliżają do aut z tymi silnikami.

jedynie problematyczne ze względu na ilość miejsca jest rozwiązanie dolotu powietrza do turbosprężarki z zastosowaniem ori puszki, przy obecności przepływomierza.

po za tym wbrew pozorom jest dość dużo miejsca a serwisowanie takiego auta jest dość wygodne

zresztą zobaczcie w T4 w jakich budach ile mają nalatane te silniki i to w dodatku z bardzo krótkimi skrzynkami biegów.


ja ze swojej strony polecam. nawet jesli nie swap, to auto z takim silnikiem. u mnie w C4 w automacie spalanie na trasie zaczyna sie od 5.5l w mieście ( winna moja prawa stopa) spalanie kształtuje się na poziomie 8-8.5l


a swapa polecam jesli masz auto do którego wkładasz zadbane, inaczej doprowadzając je do stanu używalności będziesz jak to kolega ujął tracił włosy( "dosłownie i w przenośni") :mrgreen:

natomiast SWAP DO AUDI B% czy też PASSATA B5 sobie daruj bo będzie rzeźba na każdym możliwym kroku, to ciężka rzeźba. tam masz za krótką i za wąską komorę, nawet jesli uda ci sie to wysztko upchnąć pod maską to zrobić cokolwiek w nim będzie katorgą.

po swapie do audi b2, b3 B4 jednie niewygodne będzie zmiana czujników ciśnienia oleju, i przykręcenie pompy na wsporniku pod głowiczką.
niewygosne nie nie trudne <ok>

mam nadzieję że wyjaśniłem prosto i jasno, oraz wystarczająco zachęciłem.

P.S. półosi szukaj od audi B4 TDI i skrzynka też może być od B4 ale nie zakładaj krótszej skrzynki. TDI jak każde w przeciwieństwie do TD nie lubi bardzo wysokich obrotów.

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 19 lis 2012, 17:03

Arwan czytaj temat uważnie, Jest zamkniety ale to miło że wyjaśniłeś po raz kolejny.
Nie da ci żadna Blachara tyle cooo 1,85 bara!!!
Jest Dym jest MOC :)
AUDI 80 AVANT Q TDI KOKS by UYSY :) jest dobrze:)
AUDI 80 COMPETITION TATOWOZ bedzie lalka:)
ACE to jest Forest. Niby biegnie ale nie wie gdzie i po co.

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 05 kwie 2013, 00:34

nie jest zamknięty :lol:

chciałem rozjaśnić i przybliżyć tematykę swapu 2.5TDI R5 bo tych aut bo to są naprawde sympatyczne silniki, z początku nie obytym z tymi silnikami może przeszkadzać dźwięk silnika ale po krótkiej styczności to Ci bardzo przypada do gustu. i na Twoje upalanie chyba też lepszy byłby 2.5TDI R5, ale te starsze, bo są tańsze albo te nowsze na pompo- wtryskiwaczach. to taka PD 130KM z dodatkowym cylindrem. same silniki nawet 1.9 znoszą dzielnie upalanie, ale z racji pojemności są to bardziej obciążone silniki.

jak ktoś ma jeszcze pytania odnośnie samego swapu z chęcią wyjaśnię co potrzeba.



Dla osób które mają problemy z elektryką lub nie czują sie na siłach,
przy swapowaniu silników 2.5TDI, polecam użycie MAP-sensora i ECU od silnika AAT lub ABP.
są to nieco okrojone wersje 140KM silników o mocy 115KM
jest mniej zmian.

Swapując silnik AEL zamieniamy, kabelki we wtyczce od MAP'sensora,
Ważne,
Musi to być MAP-sensor od AEL'a względnie od silników 2.5TDS z BMW lub omegi z tym silnikiem. jest to ten sam mapsensor, różniący sie tylko etykietkami.
wcześniej myślałem że można go oszukać stosując MBC niestety to się nie sprawdza, można zmieniać odczyt MAP'a ale tylko i wyłącznie przy stosowaniu odpowiednigo MAP-sensora, czyli jak sterownik od AEL'a to i map-sensor też. wtedy to będzie banglać.
dodatkowo przecinamy kabel od pinu 15 w ECU i podłączamy go do styku "86" w przekaźniku zasilającym ECU,
pod PIN "55" podpinamy kabel od zacisku 15 stacyjki czyli plus po zapłonie.

i druga nie mniej ważna sprawa:

wężyk pomiędzy układem dolotowym a N75 MUSI być oryginalny.
ja popełniłem błąd i przy swapowaniu powymieniałem wszystkie wężyki na nowe, w nadziei że jak będzie szczelnie to będzie dobrze, i byłoby, gdyby nie to że, te zakupione mają za dużą średnicę wewnętrzną i co prawda szczelnie siedzą, ale przepływa przez nie za dużo powietrza, co powoduje to że zawór WG który jest domykany przez N75, nie nadąża odprowadzać nadmiaru powietrza z gruszki,
gdyby był zawór tradycyjnie sterowany tylko z jednej strony to nic by nie było, ponieważ by zawór przełączał, tylko drogę dla ciśnienia, sterującego zaworem, natomiast przy, tym rozwiązaniu przewód od dolotu do N75 musi ograniczać przepływ, wcześniej były permamentne przeładowania, i praktycznie już od 2200rpm wysterowanie N75 było na poziomie 95% , przeładowania do granicy pomiaru MAP-sensora. , po założeniu zwężki i to bardzo małej w przewód od dolotu do N75poprawiło, nieco sytuację, ale jej nie rozwiązało.

Co prawda wysterowanie spadło tylko do około 90-92% ale za to już auto nie wpada w tryb awaryjny, i ciśnienie jest z niewielkimi overboostami utrzymywane w ryzach.


to jeszcze nie wszystko, o ile sobie coś przypomnę to jeszcze dorzucą, jednak dla osób które sobie nie bardzo radzą polecam na początek elektronike od AAT, mniej nerwów sobie poczujecie,

Wiem zaraz niektórzy powiedza że przecież 115KM to mało, i że tyle ma silnika #a czyli odpowiednik Volkswagenowskiego 2E też 115KM
jak się przejedziecie, to uwierzcie nie będziecie mieli wrażenia że tam jest tylko 115KM
moment obrotowy na poziomie około 265Nm przy relatywnie niewielkiej masie swoje robi. auto jest szybkie zwinne, i bardzo elastyczne.
nie jest to SS czyli stuknięty sprinter, ale auto jest naprawdę przyjemne,
ogólnie polecam albo wsadzać słupek AEL'a bo korby i tłoki są trochę mocniejsze niż w AAT, ale dla osób które nie będą szły w okolice mocy powyżej 220-230KM nie ma to wiekszego znaczenia,
czyli słupek AEL i turbo od AAT albo włożyć silniki AAT i wtryski założyć od AEL'a lub inne wieksze w zależności od tego czego oczekujecie od auta.
co do skrzyń, odrazu mówię szukajcie długich skrzynek biegów, pozwolą one wam, nie tylko oszczędzić paliwa w trasach i jeździe miejsciej, ale ze względu na to że moment obrotowy na poziome 265Nm jest tylko przy 1900rpm. natomiast już powyżej 3000rpm zaczyna lecieć na łeb na szyję, moc 115KM jest rozwilajana przy 4000rpm.
nieco lepiej jest przy AEL'u, 290Nm przy 1900rpm i moment utrzymuje sie na w miarę przyzwoitym poziomie 270Nm do obrotów 3500, przy 4000rpm czyli przy obrotach mocy max mamy już tylko 240Nm.
także nie wielkie korzyści jesli mamy słabe nerwy i nie lubimy motania się w kablach to proponuję na początek zostać przy elektronice AAT, ostatnie modele C4 mają już nastawniki indukcyjne ( przelew jeszcze u góry ale nie ma dwóch charakterystycznych, karbów) więc nie mamy strachu przed padem nastawnika, jesli nie było tankowane paliwo nie wiadomego pochodzenia, które nie żadko w celu zniszczenia barwnika jest traktowane kwasem.
Jeśli tylko nie ma korozji w nastawniku to prędzej się nam auto znudzi niż nastawnik padnie, najwyżej, sie zabrudzi ponownie.

jeszcze jedną rzeczą którą by pasowało zrobić jest podpięcie wyjścia DF w alternatorze, jesli to zrobimy to nie będziemy mieli skoków obrotów przy włączaniu urządzeń elektrycznyhc o dużym poborze prądu jak np ogrzewanie tylnej szyby...


w miarę usuwania następnych problemów będe informował na bieżąco.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 23 lip 2013, 18:18

Drogi kolego arwam.

Tak czytałem i zasięgałem porad co do znacznego przyrostu mocy w naszych zetorkach to reasumując o wiele skuteczniej wypada swap na AEL jakby nie było i to bez wysilania silnika. Bo 170 KM i ponad 350 Nm na pewno mu nie służą.

Chips ok. 300-400 (8 a lepiej 16 bit)
Wtryski ok. 400 (porządne 0.216) w zależności od ciśnienia.
Przeróbka pompy na 11mm od 450 wzwyż
FMIC (przy AEL też obowiązkowy)
Większe turbo (jak pisałeś AWX tak ponad 1000 trzeba liczyć)

Już masz 2500 z bani. I na pewno coś jeszcze wyniknie.

Gdybym jakoś opanował wiązkę (ECU i całe kable do czujników itp.) czy można liczyć na kwestie mechaniczne. Mocowanie silnika itp. I czy mogłaby zostać moja chłodnica? Widziałem na jednym z linków że chłodnica musiała by być z NG lub coś w ten deseń.

Poza tym wywalił bym na amen moją klimę (i łatwiej by było i trochę grosza się zwróci).

Dodam że korci mnie jakakolwiek znośna skrzynia 6-biegowa. Z A4 lub fabryczna z A6(C4).

Porywam się z motyką na słońce czy z Twoją pomocą w 2-3 dni dało by się to ogarnąć?

Z AEL oczekuję po chipsie jakieś 170-180 KM i zbliżyć się do 350-370 Nm. Na zawieszenie później przyjdzie pora.

[ Dodano: 2013-07-23, 18:22 ]
Jak już to chciałbym robić silnik na ori wiązce z AEL.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 23 lip 2013, 18:55

Francis1982 pisze:Z AEL oczekuję po chipsie jakieś 170-180 KM i zbliżyć się do 350-370 Nm. Na zawieszenie później przyjdzie pora.
Przewozil mnie kolega C4 w sedanie z AEL pod maska, w ośce i po chipie, odczucia takie same jak w Autosanie, wcale ta skrzynia nie przyspiesza :mrgreen:

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 23 lip 2013, 19:01

No ale w budzie B4 efekt na pewno powinien być lepszy. C4 jednak swoje waży.

Awatar użytkownika
icemerc
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 906
Rejestracja: 27 kwie 2010, 09:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icemerc » 23 lip 2013, 22:32

Francis1982 pisze:Z AEL oczekuję po chipsie jakieś 170-180 KM i zbliżyć się do 350-370 Nm.
Zapomnij o takim wyniku tylko po samym programie.... realnie to ok 160- PS i ok 330-340 NM o ile zdrowy motor bedzie....

W sumie to oczekiwać możesz wiele - a ile bedzie finalnie to przekonasz sie sam...

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 23 lip 2013, 23:30

Francis1982 pisze:Drogi kolego arwam.

Tak czytałem i zasięgałem porad co do znacznego przyrostu mocy w naszych zetorkach to reasumując o wiele skuteczniej wypada swap na AEL jakby nie było i to bez wysilania silnika. Bo 170 KM i ponad 350 Nm na pewno mu nie służą.

Chips ok. 300-400 (8 a lepiej 16 bit)
Wtryski ok. 400 (porządne 0.216) w zależności od ciśnienia.
Przeróbka pompy na 11mm od 450 wzwyż
FMIC (przy AEL też obowiązkowy)
Większe turbo (jak pisałeś AWX tak ponad 1000 trzeba liczyć)

Już masz 2500 z bani. I na pewno coś jeszcze wyniknie.

Gdybym jakoś opanował wiązkę (ECU i całe kable do czujników itp.) czy można liczyć na kwestie mechaniczne. Mocowanie silnika itp. I czy mogłaby zostać moja chłodnica? Widziałem na jednym z linków że chłodnica musiała by być z NG lub coś w ten deseń.

Poza tym wywalił bym na amen moją klimę (i łatwiej by było i trochę grosza się zwróci).

Dodam że korci mnie jakakolwiek znośna skrzynia 6-biegowa. Z A4 lub fabryczna z A6(C4).

Porywam się z motyką na słońce czy z Twoją pomocą w 2-3 dni dało by się to ogarnąć?

Z AEL oczekuję po chipsie jakieś 170-180 KM i zbliżyć się do 350-370 Nm. Na zawieszenie później przyjdzie pora.

[ Dodano: 2013-07-23, 18:22 ]
Jak już to chciałbym robić silnik na ori wiązce z AEL.


co do wiązki elektrycznej od C4 to odrazu sobie odpuść, szkoda czasu i nerwów na doprowadzanie tego do ładu i składu.
parę kabli przekłądasz w wiązce od TDI na boschu i masz po za prakiem immo i wyjścia DF wiązkę od AEL'a :P

układ chłodzenia od silnika R5 i prs przedni jak i przednia belka pod zderzakiem

jeśli to ma być w Twoim B4 i mamy wydzierać 1Z'a to masz 80% sukcesu.
skrzynia BAA na początek może być choć trochę krótsza.

szóstkę bym sobie darował, przy 3000 rpm masz około 160km/h, rzeźba z wybierakiem, i łapami.
na FHN lub GGB masz na piątce około 150-155km/h i niemal P&P montaż. szóstkę sprzedasz i częśc swapu się zwróci.

mocowania silnika z R5 B3 lub B4 też R5
po za tym kwestia IC jak chcesz rozwiązać, przy zderzaku od B4 zapomnij że upchniesz FMIC możę jakiś cienki pod atrapą.
nastawnik z B4 na pierburgu lub lutowanie kabla z werji na boschu
generealnie trochę roboty jest ale jako auto na codzień zaczynam sobie bardziej cenić nawet niż TD.
niby 2.5l pojemności ale spalanie jak w 1.9TDI :)
jeśli auto jako baza jest z 1Z'em na boschu to myślę żeby nie robić na wariackich papierach koło 4-5dni jeśli będą wszystkie części już zgromadzone
sanki przedniego zawieszenia koniecznie albo z TDI z dodatkowym mocowaniem po prawej stronie skrzyni biegów lub od V6
wydech i IC już totalny custom po za tym że w niektórych momentach swapu jest ten silnik upierdliwy to gorąco polecam.
i generalnie koniecznei zdobądź ori owężowanie od N75 z 2.5TDI, bez tego lub bez wężyków z bardzo małą średnicą wewnętrzną zapomnij że opanujesz overboosty i tryby awaryjne

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga