Wpadł mi do głowy pomysł żeby zrobić napęd na tył zamiast na przód w kochanym przez nas 1.9tdi
Szalony... ale jednak nie mogę przestać o tym myśleć, poszukałem trochę i znalazłem kilka tematów jak ludzie z FWD robili AWD. Ale o RWD z silnikiem diesla ni widu ni słychu
Zacząć by trzeba od skrzyni biegów, jeśli jest jakieś auto koncernu VAG lubi innego który stosował silnik 1Z i napęd na tył to by znacznie ułatwiło sprawę, ktoś coś wie?
Pewno nie, zatem czy skrzynia biegów od B4 quattro pasowała by do kaszlaka?
[B4 1Z] napęd na tył - głupi pomysł
Albo do tego co jest załóż skrzynię z quattro i dodaj wał napędowy + tylne zawieszenie ze starego volvo.
Myślałem nad tym, ale po rozmowie z człowiekiem co to zrobił w A4 B5 odechciało mi się, bo latanie bokami odpada przez słabe wychyły przednich kół. Zatem mało dobrego z tego tematu i stąd odpowiedź dlaczego prawie nikt tego nie zrobił na świecie. Jak już rezać to quattro i jakiś porządny silnik.
Myślałem nad tym, ale po rozmowie z człowiekiem co to zrobił w A4 B5 odechciało mi się, bo latanie bokami odpada przez słabe wychyły przednich kół. Zatem mało dobrego z tego tematu i stąd odpowiedź dlaczego prawie nikt tego nie zrobił na świecie. Jak już rezać to quattro i jakiś porządny silnik.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2
- Rejestracja: 31 sie 2013, 21:52
Re: [B4 1Z] napęd na tył - głupi pomysł
Pomysł nie jest wcale taki głupi jak mógłby kto pomyślec, ale całkiem sensowny, chociaż jestem ciekaw czy miałbyś do czego zamontowac podporę wału ?Born2lie pisze:Wpadł mi do głowy pomysł żeby zrobić napęd na tył zamiast na przód w kochanym przez nas 1.9tdi
Szalony... ale jednak nie mogę przestać o tym myśleć, poszukałem trochę i znalazłem kilka tematów jak ludzie z FWD robili AWD. Ale o RWD z silnikiem diesla ni widu ni słychu
Zacząć by trzeba od skrzyni biegów, jeśli jest jakieś auto koncernu VAG lubi innego który stosował silnik 1Z i napęd na tył to by znacznie ułatwiło sprawę, ktoś coś wie?
Pewno nie, zatem czy skrzynia biegów od B4 quattro pasowała by do kaszlaka?
Jestem tu swiezy, nie będę ukrywał, że nie jestem szczęsliwym posiadaczem Audi, ale posiadaczem innego auta i musiałem się zarejestrowac u Was na forum by "dorwac się" do downloadu, a przy okazji przeszukujac to forum w poszukiwaniu informacji o stosowanych skrzyniach biegów w silnikach 1,9td AAZ. Wszelkich skrzyniach biegów, ale najlepiej o długich przełożeniach, a juz wogole miod-malina byłaby informacja o automatach stosowanych z silnikami AAZ oraz RA i SB (1,6td).Jak ktoś wie wiecej niz tylko :widziałem u szwagra" to ja z chęcią posłucham mądrego
A wracając do tresci tematu to powiem tak. Transportery T3 (modelowoT25) mają silniki ułożone wzdłuznie z tyłu auta z napędem na tylną oś. To są standardowe silniki bez synchro. Tymczasem w T3 występują modele synchro z przeniesieniem napędu 40% i ręczną blokadą mostu na przednią oś.
Co to ma wspolnego z Twoim pytaniem? A ma! Ma bo tak zarówno Audi jak i Transportery mają silniki ułożone wzdłużnie i wystarczy przełożyc mechanizm róznicowy i .... jedziesz w przeciwną stronę.
Różnica w skrzyniach transporterów polega na tym, ze są ciut wyższe od skrzynek Audi, mają dzwignie wybieraków tzw. dolne i górne, więc załozenie skrzyni do T3 zalezne by było od miejsca a wybierak od wybranej mozliwosci. W T3 zdarzają sie skrzynie bardzo długie, choc T3 to nie wyscigówka, ale bardziej ciężarówka.
Wał pędny ma swoja długośc i to jest kwestia do sprawdzenia czy jego długosc byłaby wystarczająca by przeniesc naped na przód. Ale równie dobrze mozna by sie posłuzyc dowolnym innym wałem z grupy VAG.
Generalnie wszystkie Audi (80, B3/B4) z wzdluznie ułozonym silnikiem i te-trójki mają ze soba wiele wspolnego pod względem zamiennosci czesci (to tak jakby kto nie wiedzial). Najlepszym tego przykłądem jest to , ze szukam u Was skrzyni do swojej trojeczki, a nie szukam jej np. na forum passata czy golfa, gdzie tez stosowano silniki AAZ (silniki w VW są poprzeczne, a wiec skrzynie biegów też są poprzeczne, a ja nie chcę sie bawic w przekładanie sanek silnika z wzdłuz na poprzek, chociaz to wydaje sie byc alternatywnym rozwiązaniem).
Tak wiec moze wcale nie trzeba szukac rozwiazan w Volvo czy innych Golfach, bo rozwiązanie T3 to niemalze gotowiec pod samym nosem.