Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z 90KM] Wolna odma wywal olej.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
audki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 563
Rejestracja: 24 gru 2010, 10:03
Lokalizacja: Cz-wa

[B4 1.9 1Z 90KM] Wolna odma wywal olej.

Post autor: audki » 30 lip 2013, 10:06

Witam mam problem odnośnie odmy. Zaczęła wyrzucać duże ilości oleju oraz obficie dymić. Czego może być to przyczyna? może to mieć coś wspólnego z uszkodzonym wtryskiem sterującym?? czy po prostu silnik się już kończy?

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 30 lip 2013, 15:00

Wtrysk nie wygląda na przedmuchy silnika :-|

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 30 lip 2013, 15:35

1. Jak zachowuje się temperatura silnika oraz w jakim wieku jest olej (ile masz nalatane na nim). I jakiej jakości.
2. Zrób test jak widać na filmiku (nie widać jak zatykam górny wąż idący do grzybka bo w tym momencie widać przyrost przedmuchów z bagnetu)



i trzeba ustalić skąd leci najwięcej oleju.

Jeżeli z grzybka na pokrywie zaworów uszczelniacze w głowicy a jeżeli wali mocno ze skrzyni korbowej to pierścionki się odezwały.

Chociaż jeżeli nastąpiło to nagle a silnik nie był przegrzany to obstawiam uszczelniacze, które po prostu zastrajkowały.

P.S. Dowiedziałem się (oczywiście od kolegi Kostrza bo skądże by indziej), że półsyntetyk w TDI ma maksymalną żywotność 15 000 km a jeżeli jest dużo jeżdżony niedogrzany to potrafi ona spaść nawet poniżej 10 000 km (nie spalona ropa dostaje się do oleju i go rozrzedza aż przestaje trzymać swoje właściwości).

Oczywiście 10W40 to nie to samo co 10W40. Wszystko zależy czy z ori opakowania (i datą ważności bo mało ludzi na to patrzy) czy w promocji z beczki.

Generalnie masz:

https://audi80.pl/b4-19-tdi-1z-przed ... t69022.htm

Awatar użytkownika
audki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 563
Rejestracja: 24 gru 2010, 10:03
Lokalizacja: Cz-wa

Post autor: audki » 30 lip 2013, 16:24

Francis1982 pisze:1. Jak zachowuje się temperatura silnika oraz w jakim wieku jest olej (ile masz nalatane na nim). I jakiej jakości.
2. Zrób test jak widać na filmiku (nie widać jak zatykam górny wąż idący do grzybka bo w tym momencie widać przyrost przedmuchów z bagnetu)



i trzeba ustalić skąd leci najwięcej oleju.

Jeżeli z grzybka na pokrywie zaworów uszczelniacze w głowicy a jeżeli wali mocno ze skrzyni korbowej to pierścionki się odezwały.

Chociaż jeżeli nastąpiło to nagle a silnik nie był przegrzany to obstawiam uszczelniacze, które po prostu zastrajkowały.

P.S. Dowiedziałem się (oczywiście od kolegi Kostrza bo skądże by indziej), że półsyntetyk w TDI ma maksymalną żywotność 15 000 km a jeżeli jest dużo jeżdżony niedogrzany to potrafi ona spaść nawet poniżej 10 000 km (nie spalona ropa dostaje się do oleju i go rozrzedza aż przestaje trzymać swoje właściwości).

Oczywiście 10W40 to nie to samo co 10W40. Wszystko zależy czy z ori opakowania (i datą ważności bo mało ludzi na to patrzy) czy w promocji z beczki.

Generalnie masz:

https://audi80.pl/b4-19-tdi-1z-przed ... t69022.htm

Temperatura trzyma normę czyli jakieś 90 stopni i nie rośnie więcej, silnik nie wiem ile może mieć na pewno ponad 250 tys. a olej Leje 10W40 Motula co 10 tys.

Oleju nigdy nie kupuje z beczki zawsze biorę w pojemniku.

Zaraz sprawdzę tak jak na tym filmiku i dam znać.

Jest podobnie jak na tym filmiku, tylko że aż tak nie dymi obficie ale silnik nie nagrzany był.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 30 lip 2013, 16:40

Skoro temperatura i moc ok to zostają uszczelniacze. Bo bez przegrzania pierścienie same z siebie by nie puściły raczej.

P.S. Są spryciarze, którzy wymieniają uszczelniacze zaworowe bez zdejmowania głowicy.

Awatar użytkownika
audki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 563
Rejestracja: 24 gru 2010, 10:03
Lokalizacja: Cz-wa

Post autor: audki » 30 lip 2013, 16:42

Wydaje mi się ze z tego grzybka bo na chwile ściągnąłem ten przewód i już tam trochę oleju się zbierało

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 30 lip 2013, 16:52

Nie dymi z wydechu na niebiesko?

Awatar użytkownika
audki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 563
Rejestracja: 24 gru 2010, 10:03
Lokalizacja: Cz-wa

Post autor: audki » 30 lip 2013, 16:52

Nie, dymi na czarno jak to diesel i to rzadko jak dostanie dobrze w palnik :)

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 30 lip 2013, 21:21

proste
albo pierścienie olejowe puszczają albo gumki na zaworach do wymiany

Awatar użytkownika
audki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 563
Rejestracja: 24 gru 2010, 10:03
Lokalizacja: Cz-wa

Post autor: audki » 30 lip 2013, 21:42

A skąd się bierze nadmierne dymienie odmy?

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 23 paź 2013, 20:47

Również mam problem dymienia, na każdym biegu przy ponad 1,6-2tyś obrotów zaczyna kopcić na czarno, masa oleju wokół pokrywy zaworów i odmy, i przy łączeniu powrotu z odmy do silnika EXTRA wyciek.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl