[80 B4 2.0 ABK] Kontrolka oleju
[80 B4 2.0 ABK] Kontrolka oleju
Koledzy pomóżcie!
Mam taki problem. Otóż świeci mi kontrolka oleju, chociaż poziom jest dobry.
Problem pojawił się dopiero gdy kolega pomagał odpalić mi silnik na kable. Wcześniej ani razu nie paliła się kontrolka. Do tego potrafią zaniknąć obroty ale tylko na zegarach bo silnik chodzi w tym czasie bez zmian.
Czy to może być objaw jakiejś poważniejszej usterki?
Mam taki problem. Otóż świeci mi kontrolka oleju, chociaż poziom jest dobry.
Problem pojawił się dopiero gdy kolega pomagał odpalić mi silnik na kable. Wcześniej ani razu nie paliła się kontrolka. Do tego potrafią zaniknąć obroty ale tylko na zegarach bo silnik chodzi w tym czasie bez zmian.
Czy to może być objaw jakiejś poważniejszej usterki?
- damianek1234561
- Forum Audi 80
- Posty: 605
- Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
- Lokalizacja: Gdynia
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Kontrolka jest od ciśnienia oleju a nie od jego poziomu.WaSzaToR pisze:Otóż świeci mi kontrolka oleju, chociaż poziom jest dobry.
Dopiero w nowszych autach grupy VAG gdy kontrolka z piktogramem olejarki zapali się na kolor żółty to znaczy że poziom jest niski. Tam w misce jest taki wynalazek który to sprawdza.
Ja bym kilka razy wyciągnął i włożył kostki liczników oraz mini-checka. Połączenie mini-check reszta liczników też można by poruszać.
- mechatomek
- Forum Audi 80
- Posty: 86
- Rejestracja: 30 gru 2010, 14:10
- Lokalizacja: Ostrężnica
Panowie mam problem gdyż w czasie jazdy co jakiś czas zaczyna mi się świecić kontrolka oleju i piszczeć brzęczyk. Dodam, że występuje to na temperaturze ok. 75stopni w górę, na zimnym nie zdarzyło się. Załącza się zawsze koło 2-3tys obrotów, od razu wtedy zwalniam i gaśnie po zatrzymaniu lub zwolnieniu, jeśli nie zwolnie to po chwili (ok. 3-5s gaśnie). Dzwięk brzęczyka trwa ok. 3s i jest ciągły. Możliwe, że czujnik? Gdzie on się znajduje w ABK? Możecie mi pokazac na zdjęciu? Pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
ciśnienie oleju
Panowie ja mam podobny problem. Kontrolka od wyższego ciśnienia zapala się nałogowo po przekroczeniu 2000 obrotów i gaśnie po obniżeniu obrotów poniżej 2000 mówiąc mniej więcej bo te wartości się nieznacznie czasem różnią. Wymieniałem już czujnik i to nic nie daje. Mechanik który to sprawdzał mówił że nie jest to wina czujnika tylko elektryki. Niestety nie podjął się naprawy. W jednym serwisie powiedzieli mi że faktycznie zdarzały się takie rzeczy z elektryką do tego czujnika. Nie powiedzieli co.
Czy ktoś wie co to za problem z elektryką? Silnik 2.6
Dziękuje za pomoc.
Czy ktoś wie co to za problem z elektryką? Silnik 2.6
Dziękuje za pomoc.
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
cisnienie oleju
a choćby za zainteresowanie;)
Dzieje się tak od roku:)
Poczytałem głębiej i z tego co zrozumiałem to pewnie chodzi o dynamiczną kontrolę ciśnienia oleju i związany z tym pin W na alternatorze w dieslach i połączenie z cewką w benzynie.
Ja mam benzynę więc wnioskuje że chodzi o połączenie między cewką, a kostką od tego całego układu kontroli oleju.
Może ktoś wie które to podłączenie na cewce i jak znaleźć tą kostkę?
Dzieje się tak od roku:)
Poczytałem głębiej i z tego co zrozumiałem to pewnie chodzi o dynamiczną kontrolę ciśnienia oleju i związany z tym pin W na alternatorze w dieslach i połączenie z cewką w benzynie.
Ja mam benzynę więc wnioskuje że chodzi o połączenie między cewką, a kostką od tego całego układu kontroli oleju.
Może ktoś wie które to podłączenie na cewce i jak znaleźć tą kostkę?