[B4 1.9 1Z 90KM] dziwne odgłosy w okolicach pompy wtryskowej
[B4 1.9 1Z 90KM] dziwne odgłosy w okolicach pompy wtryskowej
witam
mój problem polega na tym że po przekręceniu kluczyka w stacyjce z okolic pompy wtryskowej dochodzą przez kilka, kilkanaście sekund dziwne dźwięki jakieś jakby metaliczne tykanie, "rzężenie". Jeżeli przed ustaniem tych dziwnych dźwięków odpalę auto to chodzi nierówno, szarpie. Jeżeli poczekam aż dźwięki umilkną, słychać tylko jak szumi podawane paliwo auto odpala normalnie. Po odpięciu nastawnika dźwięku tego nie słychać a jedynie chyba N75 cyka. Co może być przyczyną czy to jakiś elektrozawór się zacina, a może zapchany filtr paliwa powoduje opory przy zasysaniu ON i stad te dźwięki? Auto jest na boschu, nastawnik potencjometryczny. Czy znacie dobrego fachowca okolice Lubina, Legnicy który zdiagnozowałby usterkę i np. ewentualnie przełożył osprzęt na Pierburga i nastawnik indukcyjny? Ile taka zamiana może kosztować?
z góry dzięki pozdrawiam
mój problem polega na tym że po przekręceniu kluczyka w stacyjce z okolic pompy wtryskowej dochodzą przez kilka, kilkanaście sekund dziwne dźwięki jakieś jakby metaliczne tykanie, "rzężenie". Jeżeli przed ustaniem tych dziwnych dźwięków odpalę auto to chodzi nierówno, szarpie. Jeżeli poczekam aż dźwięki umilkną, słychać tylko jak szumi podawane paliwo auto odpala normalnie. Po odpięciu nastawnika dźwięku tego nie słychać a jedynie chyba N75 cyka. Co może być przyczyną czy to jakiś elektrozawór się zacina, a może zapchany filtr paliwa powoduje opory przy zasysaniu ON i stad te dźwięki? Auto jest na boschu, nastawnik potencjometryczny. Czy znacie dobrego fachowca okolice Lubina, Legnicy który zdiagnozowałby usterkę i np. ewentualnie przełożył osprzęt na Pierburga i nastawnik indukcyjny? Ile taka zamiana może kosztować?
z góry dzięki pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4080
- Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: LBL
- Kontakt:
łap lekturę http://www.google.com/cse?cx=partner-pu ... gsc.page=1
a przekładki robi munior z parczewa
a przekładki robi munior z parczewa
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Munior zmienił lokalizację :mrgreen: :mrgreen:gibaj pisze:a przekładki robi munior z parczewa
https://audi80.pl/sprzedawca-forumow ... t60199.htm
https://audi80.pl/munior,u,3284.htm
Re: dziwne odgłosy w okolicach pompy wtryskowej
po pierwsze podłącz vaga i sprawdź parametry grupy 000 ms i bs oraz sprawdzić niebieski czujnik temp. odepnij go i zmierz rezystancje lub odepnij tylko wtyczkę jak objaw ustąpi to wiadomo do wymiany pasowało by sprawdzić elektrozawór i jego zasilanie czy jest oki oraz napięcie na wtyczkach wtrysku sterującego ,czujnika temp. i nastawniku podstawa to oki bezpiecznik w skrzynce bezpieczników pod przykrywka motor, a co do przekładki jak już to zgłoś się do munior-a lubartów on na pewno ci pomoże.minia17 pisze:witam
mój problem polega na tym że po przekręceniu kluczyka w stacyjce z okolic pompy wtryskowej dochodzą przez kilka, kilkanaście sekund dziwne dźwięki jakieś jakby metaliczne tykanie, "rzężenie". Jeżeli przed ustaniem tych dziwnych dźwięków odpalę auto to chodzi nierówno, szarpie. Jeżeli poczekam aż dźwięki umilkną, słychać tylko jak szumi podawane paliwo auto odpala normalnie. Po odpięciu nastawnika dźwięku tego nie słychać a jedynie chyba N75 cyka. Co może być przyczyną czy to jakiś elektrozawór się zacina, a może zapchany filtr paliwa powoduje opory przy zasysaniu ON i stad te dźwięki? Auto jest na boschu, nastawnik potencjometryczny. Czy znacie dobrego fachowca okolice Lubina, Legnicy który zdiagnozowałby usterkę i np. ewentualnie przełożył osprzęt na Pierburga i nastawnik indukcyjny? Ile taka zamiana może kosztować?
z góry dzięki pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
gibaj, Byłeś w Lubartowie ,gdzie mieszkam Parczew co prawda blisko ,ale nigdy tam nie mieszkałem :mrgreen:gibaj pisze:przekładki robi munior z parczewa
Tak ,przeniosłem się do Parczewa i z Kostrzem otwieramy ''DIESEL SERWIS " żeby zawstydzić okolicznych "fachowców " od TDI A kolega jest z LUBINA ,nie mylić z LUBLINEM i trochę za daleko do mnie ma 8-)Krzysiek 84 pisze:Munior zmienił lokalizację
-
- Forum Audi 80
- Posty: 406
- Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
- Imię: Mateusz
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik:
- Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Pompa w twoim DTI i owszem ,praktycznie to samo co kązda vp-37 ...z drobnymi róznicami , ma właśnie glowiczkę 11mm i zupełnie inną falę , bo wtryski od DTI mają inne ,znacznie wyższe ciśnienia otwarcia .Uszczelnić ją czy wymienić cokolwiek nie problem ....największy problem to brak mozliwości ustawienia dawki ,po zdjeciu nastawnika ,bo połaczenie się ze sterownikiem renówki to już nie tak hip -hop jak z naszymi "vagowymi "sterownikami .Ale jak lejesz normalną "tłustą " ropę ,to pompy nie masz szans zajeżdzić ...Ostatnio jest sporo przypadków zajechania pompy ,lub "zatrzymania " nastawnika , suchym paliwem ,leją ludzie jakiś ropopodobną suchą ciecz ,a potem płaczą "się narobiło " ano sie "oszczędzało " ,to się narobiło ...pompa podtarta i nic z niej już nie będzie ,bo w najlepszym przypadku ,nawet jak nie zatrze się na amen ,to traci gładzie na elementach trących i zaczyna szybciutko produkować opiłki ...Dlatego jak ktoś jeżdzi na paliwie o nie pewnym pochodzeniu proponuję dolewać olej do dwutaktów,np.półsyntetyczny 2T w proporcji 1: 150gibaj pisze:ej a mojego dTi też robicie? pompa VP37 11mm ? :mrgreen:
nic mi nie trzeba jak narazie ale pytam z ciekawości ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 148
- Rejestracja: 29 sty 2013, 20:13
- Lokalizacja: Tarnów małopolska
Witam. Skierowali mnie tu inni użytkownicy tej strony.
Opiszę w skrucie problem z moim autkiem.
Mam audi 80 b4 1,9 tdi z 1993 roku. (sedan)
Objawy są takie:
Słaby w porównaniu z takim samym modelem, spalanie niecałe 8 litrów. W innym spalanie jest około 5,5l. Drgania silnika odczuwalne na kierownicy.
Chodzi mi o to że chciałbym zmienić pompę z autka Vw z 94 roku. Co trzeba przerobić w instalaćji autka? czy coś trzeba przy pompie robić? czy trzeba ingerować w kompa w autku? Jaki czas ewentualnej zmiany by wszystko grało jak należy? Jaki koszt zmiany jeżeli mam pompę? Jakie terminy ewentualnie wchodzą w grę?
Pozdrawiam.
Opiszę w skrucie problem z moim autkiem.
Mam audi 80 b4 1,9 tdi z 1993 roku. (sedan)
Objawy są takie:
Słaby w porównaniu z takim samym modelem, spalanie niecałe 8 litrów. W innym spalanie jest około 5,5l. Drgania silnika odczuwalne na kierownicy.
Chodzi mi o to że chciałbym zmienić pompę z autka Vw z 94 roku. Co trzeba przerobić w instalaćji autka? czy coś trzeba przy pompie robić? czy trzeba ingerować w kompa w autku? Jaki czas ewentualnej zmiany by wszystko grało jak należy? Jaki koszt zmiany jeżeli mam pompę? Jakie terminy ewentualnie wchodzą w grę?
Pozdrawiam.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
U Ciebie jest Pompa z nastawnikiem potencjometrycznym więc w grę wchodzi przekładka osprzętu na nowszy. Zapytaj Muniora o przekładke lub Trepka to Ci powiedzą jakie koszta będą
https://audi80.pl/munior,u,3284.htm
https://audi80.pl/trepek,u,9342.htm
https://audi80.pl/munior,u,3284.htm
https://audi80.pl/trepek,u,9342.htm