Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z 90KM] dziwne odgłosy w okolicach pompy wtryskowej

ODPOWIEDZ
minia17
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 21 paź 2007, 14:59

[B4 1.9 1Z 90KM] dziwne odgłosy w okolicach pompy wtryskowej

Post autor: minia17 » 04 sie 2013, 21:04

witam

mój problem polega na tym że po przekręceniu kluczyka w stacyjce z okolic pompy wtryskowej dochodzą przez kilka, kilkanaście sekund dziwne dźwięki jakieś jakby metaliczne tykanie, "rzężenie". Jeżeli przed ustaniem tych dziwnych dźwięków odpalę auto to chodzi nierówno, szarpie. Jeżeli poczekam aż dźwięki umilkną, słychać tylko jak szumi podawane paliwo auto odpala normalnie. Po odpięciu nastawnika dźwięku tego nie słychać a jedynie chyba N75 cyka. Co może być przyczyną czy to jakiś elektrozawór się zacina, a może zapchany filtr paliwa powoduje opory przy zasysaniu ON i stad te dźwięki? Auto jest na boschu, nastawnik potencjometryczny. Czy znacie dobrego fachowca okolice Lubina, Legnicy który zdiagnozowałby usterkę i np. ewentualnie przełożył osprzęt na Pierburga i nastawnik indukcyjny? Ile taka zamiana może kosztować?

z góry dzięki pozdrawiam

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 04 sie 2013, 21:37

łap lekturę http://www.google.com/cse?cx=partner-pu ... gsc.page=1
a przekładki robi munior z parczewa

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 04 sie 2013, 21:44

gibaj pisze:a przekładki robi munior z parczewa
Munior zmienił lokalizację :mrgreen: :mrgreen:

https://audi80.pl/sprzedawca-forumow ... t60199.htm

https://audi80.pl/munior,u,3284.htm

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Re: dziwne odgłosy w okolicach pompy wtryskowej

Post autor: kostrz » 04 sie 2013, 22:03

minia17 pisze:witam

mój problem polega na tym że po przekręceniu kluczyka w stacyjce z okolic pompy wtryskowej dochodzą przez kilka, kilkanaście sekund dziwne dźwięki jakieś jakby metaliczne tykanie, "rzężenie". Jeżeli przed ustaniem tych dziwnych dźwięków odpalę auto to chodzi nierówno, szarpie. Jeżeli poczekam aż dźwięki umilkną, słychać tylko jak szumi podawane paliwo auto odpala normalnie. Po odpięciu nastawnika dźwięku tego nie słychać a jedynie chyba N75 cyka. Co może być przyczyną czy to jakiś elektrozawór się zacina, a może zapchany filtr paliwa powoduje opory przy zasysaniu ON i stad te dźwięki? Auto jest na boschu, nastawnik potencjometryczny. Czy znacie dobrego fachowca okolice Lubina, Legnicy który zdiagnozowałby usterkę i np. ewentualnie przełożył osprzęt na Pierburga i nastawnik indukcyjny? Ile taka zamiana może kosztować?

z góry dzięki pozdrawiam
po pierwsze podłącz vaga i sprawdź parametry grupy 000 ms i bs oraz sprawdzić niebieski czujnik temp. odepnij go i zmierz rezystancje lub odepnij tylko wtyczkę jak objaw ustąpi to wiadomo do wymiany pasowało by sprawdzić elektrozawór i jego zasilanie czy jest oki oraz napięcie na wtyczkach wtrysku sterującego ,czujnika temp. i nastawniku podstawa to oki bezpiecznik w skrzynce bezpieczników pod przykrywka motor, a co do przekładki jak już to zgłoś się do munior-a lubartów on na pewno ci pomoże.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 04 sie 2013, 22:06

gibaj pisze:przekładki robi munior z parczewa
gibaj, Byłeś w Lubartowie ,gdzie mieszkam ;-) Parczew co prawda blisko ,ale nigdy tam nie mieszkałem :mrgreen:
Krzysiek 84 pisze:Munior zmienił lokalizację
Tak ,przeniosłem się do Parczewa i z Kostrzem otwieramy ''DIESEL SERWIS " żeby zawstydzić okolicznych "fachowców " od TDI :-P A kolega jest z LUBINA ,nie mylić z LUBLINEM i trochę za daleko do mnie ma 8-)

minia17
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 21 paź 2007, 14:59

Post autor: minia17 » 04 sie 2013, 23:31

a znacie jakiegoś fachowca z woj. dolnosląskiego lub lubuskiego godnego polecenia, który zrobiłby przekładkę?

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 05 sie 2013, 07:05

troche blizej jest trepek?

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 05 sie 2013, 08:41

<mur> <mur> pomyliło mi się :mrgreen:
ej a mojego dTi też robicie? pompa VP37 11mm ? :mrgreen:
nic mi nie trzeba jak narazie ale pytam z ciekawości ? <ok>

matek10912
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 406
Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
Imię: Mateusz
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik:
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Kontakt:

Post autor: matek10912 » 05 sie 2013, 20:46

Z dolnego slaska to troszke ciezko bo nie mam kiedy ugryzc ten temat do konca ale jak potrzeba vagiem obadac to sluze uprzejmie pomoca

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 05 sie 2013, 21:59

gibaj pisze:ej a mojego dTi też robicie? pompa VP37 11mm ? :mrgreen:
nic mi nie trzeba jak narazie ale pytam z ciekawości ?
Pompa w twoim DTI i owszem ,praktycznie to samo co kązda vp-37 ...z drobnymi róznicami , ma właśnie glowiczkę 11mm i zupełnie inną falę , bo wtryski od DTI mają inne ,znacznie wyższe ciśnienia otwarcia .Uszczelnić ją czy wymienić cokolwiek nie problem ....największy problem to brak mozliwości ustawienia dawki ,po zdjeciu nastawnika ,bo połaczenie się ze sterownikiem renówki to już nie tak hip -hop jak z naszymi "vagowymi "sterownikami ;-) .Ale jak lejesz normalną "tłustą " ropę ,to pompy nie masz szans zajeżdzić ...Ostatnio jest sporo przypadków zajechania pompy ,lub "zatrzymania " nastawnika , suchym paliwem ,leją ludzie jakiś ropopodobną suchą ciecz ,a potem płaczą "się narobiło " ano sie "oszczędzało " ,to się narobiło ...pompa podtarta i nic z niej już nie będzie ,bo w najlepszym przypadku ,nawet jak nie zatrze się na amen ,to traci gładzie na elementach trących i zaczyna szybciutko produkować opiłki ...Dlatego jak ktoś jeżdzi na paliwie o nie pewnym pochodzeniu proponuję dolewać olej do dwutaktów,np.półsyntetyczny 2T w proporcji 1: 150

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 16 sie 2013, 11:11

Dobrze Munior prawi. Ostatnio paliwa jakieś lewe i trefne są... Niewiadomo gdzie tankować.
Jestem z Olkusza i też robię przekładki :-)

mariusz1979
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 148
Rejestracja: 29 sty 2013, 20:13
Lokalizacja: Tarnów małopolska

Post autor: mariusz1979 » 21 sie 2013, 10:56

Witam. Skierowali mnie tu inni użytkownicy tej strony.
Opiszę w skrucie problem z moim autkiem.

Mam audi 80 b4 1,9 tdi z 1993 roku. (sedan)
Objawy są takie:
Słaby w porównaniu z takim samym modelem, spalanie niecałe 8 litrów. W innym spalanie jest około 5,5l. Drgania silnika odczuwalne na kierownicy.

Chodzi mi o to że chciałbym zmienić pompę z autka Vw z 94 roku. Co trzeba przerobić w instalaćji autka? czy coś trzeba przy pompie robić? czy trzeba ingerować w kompa w autku? Jaki czas ewentualnej zmiany by wszystko grało jak należy? Jaki koszt zmiany jeżeli mam pompę? Jakie terminy ewentualnie wchodzą w grę?

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 21 sie 2013, 17:59

U Ciebie jest Pompa z nastawnikiem potencjometrycznym więc w grę wchodzi przekładka osprzętu na nowszy. Zapytaj Muniora o przekładke lub Trepka to Ci powiedzą jakie koszta będą
https://audi80.pl/munior,u,3284.htm
https://audi80.pl/trepek,u,9342.htm

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 24 sie 2013, 10:46

Czy ktoś wie co to za metaliczne cykanie w pompie po przekręceniu kluczyka w pozycje zapłon ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl