[B3 1.8] uszczelka pod głowicą do wymiany ???
[B3 1.8] uszczelka pod głowicą do wymiany ???
Hey.tydzień temu zauważyłem na kurku z wlewu oleju do silnika biało-brązowy osad z przewagą tego białego przypominający śmietanę. Od razu pomyślałem, że to musi być puszczająca uszczelka pod głowicą, więc udałem sie do mechanika, który po obejrzeniu ww. kurka stwierdził, że to niekoniecznie musi być objawem puszczającej uszczelki pod głowica, lecz warunki atmosferyczne o tej porze roku mogą być tego przyczyną. Dodam, że gdy odkręcę ten kurek to bije mocno z pokrywy powietrze, na bagnecie nie ma śladu tej "śmietany", wody w zbiorniku nic jak na razie nie ubywa, zauważyłem także większe spalanie tzn. palił 7,3l, a teraz prawie 10l. Jest jeszcze jedna rzecz, która nie wiem czy ma coś z tym związek tzn. silnik bardzo powoli sie nagrzewa, bo dopiero po przejechaniu ok 15 kilometrów nabiera temperatury. Mechanik powiedział, że jak na razie mam jeździć i patrzeć czy nie ubywa wody w zbiorniku. Tak też robie, ale obawiam sie, że diagnoza mechanika jest błędna, dlatego postanowiłem zapytać użytkowników naszego forum co sadzicie na ten temat? Gdyż niejednokrotnie pomogliście mi, za co jestem bardzo wdzięczny.
Ostatnio zmieniony 17 lis 2007, 15:17 przez dzialus, łącznie zmieniany 1 raz.
Mi sie wydaje ze mechanior miał racje z tym korkiem, jakby uszczelka puszczała olej na bagnecie również miałby inny kolor i konsystencje. Co do nagrzewania sie autka cóż, zima niska temperatura itd.
Ostatnio zmieniony 17 lis 2007, 15:18 przez artel4, łącznie zmieniany 1 raz.
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
dzialus, Po pierwsze usuń jeden temat bo masz dwa takie same, bo jak władza zczaji to bedziesz miał dym.... co do tematu... co do spralanie to raczej normalne, na polu jest teraz zimno dłużej auto chodzi na ssaniu, to samo tyczyć sie bedzie nagrzewania silnika, chociaż co do temeratury to moze byc padniety termostat, ale to mozesz sprawdzić jak odpalisz z rana to po paru minutach spradz czy dolny wąz od chłodnicy ma taką sama temperature co górny, jesli bedą mialy podobną to termostat do wymiany, jeśli jest ok, to górny bedzie ciepły lub letni a dolny zimny, dolny dopiero ma sie zrobić ciepły po przekroczeniu około 90stopni. Co do uszelki oglądnij dokładnie z rana cała linie łaczenia głowicy z blokiem czy nic nie saczy. Mozesz tez na właczonym silniku popatrzeć do zbiornika wyrównawczego czy nie idą bomble powietrza (tylko nie otwieraj jak bedzie goracy silnik bo wywali płyn a i moze jeszcze poparzyć). Generalnie spalanie i temperatura przy niskiej temperaturze zewnetrzenej wg mnie w normie.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Dzialus, na przyszłość nie dubluj wątków proszę. Po drugie zwracaj uwagę na ortografię i interpunkcję. Używanie Mozilli znacznie może Ci to ułatwić bo ma wbudowany słownik ortograficzny i sprawdza błędy na bieżąco w trakcie edycji. Po trzecie stosuj odstępy (spacje) bo dość trudno czyta się takie posty bez odstępów.
Wracając do Twojego problemu to wygląda mi to na padnięty termostat. Rzeczywiście "śmietana" na korku może być wynikiem niskich temperatur na zewnątrz i dużej wilgotności powietrza oraz niedogrzanego silnika. Zwłaszcza jeśli robisz krótkie odcinki. Sprawdź termostat w sposób jaki opisał Solskier i ewentualnie wymień termostat. Jeśli nie ubywa płynu to uszczelka jest raczej ok.
Wracając do Twojego problemu to wygląda mi to na padnięty termostat. Rzeczywiście "śmietana" na korku może być wynikiem niskich temperatur na zewnątrz i dużej wilgotności powietrza oraz niedogrzanego silnika. Zwłaszcza jeśli robisz krótkie odcinki. Sprawdź termostat w sposób jaki opisał Solskier i ewentualnie wymień termostat. Jeśli nie ubywa płynu to uszczelka jest raczej ok.
- Fantomas_29
- Forum Audi 80
- Posty: 463
- Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
- Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
- Kontakt:
Wszystko wskazuje na to że termostat do wymiany. Porównałem temperature na wężach jak polecił mi Solskier i faktycznie dolny i górny wąż jest ciepły. Tylko nie wiem gdzie szukać termostatu aby go wymienić. Szukałem coś na ten temat w książce "Reguluj i naprawiaj audi 80" lecz nie znalazłem tam konkretnego objaśnienia gdzie znajduje się i jak wymienić termostat. Jeżeli chodzi o te bąbelki w zbiorniku to nie zauważyłem żadnych, podobnie z łączeniem głowicy z blokiem,niczego się tam nie dopatrzyłem.
Dziś włożyłem nowy termostat , najciekawsze jest to , że gdy odkręciłem plastikowy króciec od pompy w którym miał sie znajdować termostat znalazłem tylko dolną część termostatu. Podejrzewam , że mechanik który kilka miesięcy temu wymieniał pompę wody uszkodził termostat i wyrzucił pozostałą jego część nie informując mnie o tym :-x