Tylko zastanawia mnie fakt, dlaczego alternator ładuje mniejszym prądem gdy powiedzmy silnik osiągnie optymalną temperaturę.
Jak jest zimny ładuje 14,4V, a później 13,8V.
Kontrola napięcia ładowania:
1. Podłączyć woltomierz między końcówką czerwonego grubego przewodu przy alternatorze a masą(zakres pomiaru napięcia 20V).
2. Włączyć silnik i pozostawić go na średnich obrotach.
3. W przypadku sprawnego regulatora napięcia miernik powinien wskazywać 13,3 - 14,6 V.
U Ciebie jest wszystko dobrze
kho pisze:Tylko, że muszę mieć podpięty dodatkowy przewód ze stałym zasilaniem do podtrzymania pamięci i czy to coś w ogóle zmieni - będzie mniejszy pobór.???
Dokładnie tak. Pamięć podłącz do stałego plusa, a prądowy po stacyjce.
Najlepiej przerobić instalację w ten sposób, aby była zgodna z każdą kostką ISO.
Czy pobór prądu spadnie. Jest to zależne od zastosowanego radia. Spotkałem się z takimi jak pisał
PieterB, jak również z takimi, które pobierały znikome wartości prądu.
Jedynym minusem będzie to, że jak wyciągniesz kluczyk ze stacyjki to nikt nie posłucha radia.
Powodzenia. Dobrze, że wykryłeś uszkodzenie baterii, teraz wszystko wróci do normy
