[ALL] Wariator, wyprzedzenie zapłonu do LPG
a o ile przestawiony macie zaplon wzgledem benzyny ? z 3 stopnie na lpg roznicy sa? czy wiecej? bo ja nie zamierzam ruszac z ori ustawien chyba ze ktos da silnik "testowy" taki co sie mierzy ilosc oktanow ;p bo tak to jak sie za szybko ustawi to moze ładnie zagrac silniczek, ale swoj marsz pogrzebowy <ok>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
W instrukcji wariatora AC TAP: http://www.ac.com.pl/public/pubonline/c ... v1-3-3.pdf na stronie 8 jest wykres przedstawiający zalecane dodatkowe wyprzedzenia zapłonu dla LPG i CNG.
Link poprawiłem.
Link poprawiłem.
Ostatnio zmieniony 09 sie 2013, 22:06 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 1 raz.
Mi pokazuje że strony nie znaleziono... ale jak patrze na ten wykres to swiadczy o tym że przy 2.2tyś RPM, trzeba przyspieszyc zaplon az o 5stopni? Chryste... roznica az 15 oktanów i tyle aż stopni? Dobrze to rozumiem? :oops:
[ Dodano: 2013-08-09, 22:19 ]
//Doczytałem się troche o tym nie wiem czy dobrze rozumiem, ale u nas jest sterowanie podcisnieniem wiec tam niby przyspiesza zaplon powyzej 1200rpm. ale jak zmienie zaplon to wtedy on bedzie przyspieszony w całym zakresie o te pare stopni tak? bo wariator działa na zasadzie automatycznego (czy tam autokalibracji) zapłonu? Nie wysmiewajcie mnie, ale ja nie mam doczynienia z takimi technologiami, a sam wariator to drogi gips... chyba ze przestawienie samego zaplonu o te pare stopni zrobi to co powinno byc( i autko znowu bedzie zamykac budzik, bo teraz ledwie 170/180 z wiatrem w plecy i z kolesiami mrugajacymi swiatlami na zderzaku <ok> )
[ Dodano: 2013-08-09, 22:19 ]
//Doczytałem się troche o tym nie wiem czy dobrze rozumiem, ale u nas jest sterowanie podcisnieniem wiec tam niby przyspiesza zaplon powyzej 1200rpm. ale jak zmienie zaplon to wtedy on bedzie przyspieszony w całym zakresie o te pare stopni tak? bo wariator działa na zasadzie automatycznego (czy tam autokalibracji) zapłonu? Nie wysmiewajcie mnie, ale ja nie mam doczynienia z takimi technologiami, a sam wariator to drogi gips... chyba ze przestawienie samego zaplonu o te pare stopni zrobi to co powinno byc( i autko znowu bedzie zamykac budzik, bo teraz ledwie 170/180 z wiatrem w plecy i z kolesiami mrugajacymi swiatlami na zderzaku <ok> )
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
W wielu miejscach widziałem informacje o przyspieszeniu zapłonu o 8° pod lpg jeśli niema się dostępu do wariatora.
W b4 niema już zapłonu przyspieszane podciśnieniowo, wszystkim steruje komputer silnika na podstawie danych z czujników.
Jak przestawisz aparat to będzie przesunięty w całym zakresie tak jakbyś przesunął tą czerwoną linię na wykresie w górę.
Wariator programuje się ręcznie ale możesz zrobić tak jak na wykresie że przy jakichś obrotach będzie mniej lub więcej, jak pokręcisz aparatem na każdych obrotach będziesz miał tyle samo. Jeszcze wariator ma opcje zmiany kąta zapłonu względem tps czy podciśnienia w kolektorze.
Ale jak widzisz na wykresie powyżej 4000obr/min już wyprzedzania zapłonu względem Pb nie powinno być więc nie wiem czy korzystając ze zmiany zapłonu w tym zakresie coś poprawisz.
W b4 niema już zapłonu przyspieszane podciśnieniowo, wszystkim steruje komputer silnika na podstawie danych z czujników.
Jak przestawisz aparat to będzie przesunięty w całym zakresie tak jakbyś przesunął tą czerwoną linię na wykresie w górę.
Wariator programuje się ręcznie ale możesz zrobić tak jak na wykresie że przy jakichś obrotach będzie mniej lub więcej, jak pokręcisz aparatem na każdych obrotach będziesz miał tyle samo. Jeszcze wariator ma opcje zmiany kąta zapłonu względem tps czy podciśnienia w kolektorze.
w tym samym potwierdzasz jedną z legend o kierowcach audi że zapieprzają jak głupi po drogach publicznych.Parzo pisze: i autko znowu bedzie zamykac budzik, bo teraz ledwie 170/180 z wiatrem w plecy i z kolesiami mrugajacymi swiatlami na zderzaku <ok> )
Ale jak widzisz na wykresie powyżej 4000obr/min już wyprzedzania zapłonu względem Pb nie powinno być więc nie wiem czy korzystając ze zmiany zapłonu w tym zakresie coś poprawisz.
Moze i to legenda i nie, po każdej przeróbce auta lepiej sprawdzić czy coś sie poprawiło czy pogorszyło. I dziękuje za wytłumaczenie poza tym na obwodnicy żal nie sprawdzić auta jak jest noc i nikt nie jezdzi. (Na osiedlowkach tak nie jezdze(dziecko wyskoczy, pies, starsza pani to ja nie wyhamuje...), a ze obwodowa zalicza sie do dróg expresowych to moge depnąć.(tak wiem 120można... ale nocą jak nikogo nie ma...)) Przeróbki mam na myśli rozrząd, ustawienie zapłony, zmiany w przepływomierzu oraz zamontowanie neiszczęsnego LPG. Propos wariatora podobno nie może być dawany na sekwencji bo jedno z drugim nie współgra to prawda? Poza tym rzadko się jezdzi powyżej 4 tysięcy i to prawda, bo może być (nie wiem czy dobrze rozumiem) ale powyzej 4k obrotow moze być tzw "przepętlenie"? że zamiast przyspieszenia przekroczymy pewien kąt i sie opozni[?] jesli wale głupoty poprawcie. bo "teorie" czesto mijają się z celem :roll: (ludzie mogą kłamać, a tym bardziej "mechanicy") więc wole sie upewnic
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Nie słyszałem o przeciwwskazaniach co do montażu wariatora przy sekwencji. Przesunięcie odczytu położenia wału względem rzeczywistości może spowodować że przesunie się moment wtryskiwania paliwa ale to nie taka duża wartość że wpłynie na pracę silnika, zresztą przy wyższych obrotach gdzie czas na podania paliwa jest bardzo mały jak widać zlecane jest zmniejszenie wyprzedzenia. Zresztą widać na przykładzie ABK gdzie wtrysk pracuje w full grupie więc na czasem podawane jest na zamknięty zawór czasami na otwarty i to działa (przy wtrysku sekwencyjnym benzyna zaczyna być podawana na zamknięty zawór).
To niemożliwe bo wariator zawsze zmienia zapłon o zaprogramowany kąt niezależnie od obrotów.Parzo pisze:ale powyzej 4k obrotow moze być tzw "przepętlenie"? że zamiast przyspieszenia przekroczymy pewien kąt i sie opozni[?] jesli wale głupoty poprawcie. bo "teorie" czesto mijają się z celem :roll: (ludzie mogą kłamać, a tym bardziej "mechanicy") więc wole sie upewnic
Dobra, to dziekuje za wytłumaczenie, więc za jakiś czas jak uporam się ze źle rozwierconym kolektorem dolotowym, to obadam temat wariatora dokładniej. Bo z tego co wiem, jak ma sie zle ustawiony zaplon (mialem na benzynie zle ustawiony, bardzo skrajnie mi ustawili takie przyspieszenie ze walilo jak z karabinu i takie opoznienie ze auto mulilo ze ledwie sie turlalo) to spalanie tez jest inne, czyli wariator powinien troche zaoszczedzić pieniążkow w spalaniu :?: przynajmniej tak jest na 1 i 2 generacji (tak mowia gazownicy, ze dzieki temu mniej spali bo wtedy bedzie odpowiednio wtryskiwać nie za długo nie za krótko) a właśnie takie pytanie dodatkowe, czy nasze autka posiadają Cut-off? <ok> i jeszcze raz dziekuje, wstawił bym "pomogl" ale temat niestety nie tyczy się gazu ani ja nie jestem autorem :lol:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Wariator nic niema do podawania paliwa, zmienia on kąt wyprzedzenia zapłonu. Dzięki temu energię wybuchu mieszanki lepiej wykorzystuje silnik. LPG dłużej się pali więc dobrze odpalić je wcześniej.przynajmniej tak jest na 1 i 2 generacji (tak mowia gazownicy, ze dzieki temu mniej spali bo wtedy bedzie odpowiednio wtryskiwać nie za długo nie za krótko) a właśnie takie pytanie dodatkowe, czy nasze autka posiadają Cut-off?
Co do twoich prób z prędkością maksymalną zobacz ile pójdzie na benzynie z zamontowanym mikserem oraz z wyjętym (jeśli na benzynie dobrze ci chodzi).
Tak ABK ma cut-off, ale przy gazie I i zazwyczaj przy II generacji go niema.
Dobra tylko jak wymontuje mikser to co sie zmieni? To tak jak bym ustawił zebym jechał na benzynie przeciez;P? Przed montażem gazu było OK, po tym jak mi sie skonczył gaz i wskoczył na PB to takie szarpniecie bylo do przodu i bylo czuc ten moment jak kiedys Wiec tak prewencyjnie co by mi dało wyjecie miksera, oprocz skrócenia drogi cieczy chłodzącej? <ok>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków