Witam.
W zeszłym roku założyłem instalację LPG do swojej 80-tki, jednak z powodu braku miksera (nie mogłem dostać) wsadziłem 'rurkę' w gaźnik. Niestety w gaźniku zasiliłem tylko jedną komorę i silnik 'różnie' pracuje (zależnie od temperatury). Chcę założyć mikser, znalazłem na allegro mikser dedykowany do "Pierburga 2E", sprzedawca twierdzi, że pasuje on do Audi 80, ale nie jest w stanie stwierdzić czy konkretnie do mojego gaźnika Pierburg 2E2. W mojej miejscowości niestety nie ma żadnych sklepów/serwisów LPG, dlatego jestem zdany na zakupy w internecie. Stąd moje pytanie, uważacie, że ten mikser będzie pasował do mojego gaźnika?
Czy przepustnica, na którą nasadza się mikser, różnią się w gaźnikach z serii 2E... ?
Dziękuję serdecznie za pomoc i pozdrawiam
[B2 DT] Mikser do gaźnika Pierburg 2E2
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Wejdź na http://www.rybacki.pl/ tam po prawej stronie wybierz "Dobierz mikser do auta".
Na liście dostępnych mikserów będziesz miał ich wymiarowanie. Albo poproś sprzedawcę aby wysłał tobie wymiary tego miksera. Najważniejsze sprawdzić czy najdzie na górę gaźnika i czy nie będzie zasłaniał otworów do których przykręca się obudowę filtra powietrza (średnica zewnętrzna i wewnątrzna spodu miksera). Czy zmieści się część gaźnika na którą nachodzi mikser i czy filtr powietrza najdzie na wierzch miksera. I obejrzyj czy rurka doprowadzające gaz do miksera zmieści się pod filtr powietrza razem z nałożonym wężem.
Nigdzie nie mogę znaleźć dobrej jakości fotki ale wydaje mi się że 2EE, którego miałem w B3ce był z wierzchu bardzo podobny do 2E2.
Na liście dostępnych mikserów będziesz miał ich wymiarowanie. Albo poproś sprzedawcę aby wysłał tobie wymiary tego miksera. Najważniejsze sprawdzić czy najdzie na górę gaźnika i czy nie będzie zasłaniał otworów do których przykręca się obudowę filtra powietrza (średnica zewnętrzna i wewnątrzna spodu miksera). Czy zmieści się część gaźnika na którą nachodzi mikser i czy filtr powietrza najdzie na wierzch miksera. I obejrzyj czy rurka doprowadzające gaz do miksera zmieści się pod filtr powietrza razem z nałożonym wężem.
Nigdzie nie mogę znaleźć dobrej jakości fotki ale wydaje mi się że 2EE, którego miałem w B3ce był z wierzchu bardzo podobny do 2E2.
Są registry do gazu, które rozdzielają gaz na dwie rurki dla mikserów rurkowych. Wadą rurek jest to że ciężko ustawić optymalnie dawkowania. Lepszą są palnikowe choć ich wadą jest tworzenie zwężki.Neoxis pisze:Niestety w gaźniku zasiliłem tylko jedną komorę i silnik 'różnie' pracuje (zależnie od temperatury)
Witam,
proszę o poradę w sprawie miksera, niestety kiedy jest on zamontowany na gaźniku pod obudową filtra powietrza to obudowa na tyle mocno się unosi, że obciera o maskę i przy niektórych obrotach daje to nieprzyjemny hałas. Są niby niższe miksery, ale będzie wtedy kolidował z wystającymi z gaźnika elementami. Czy mogę dać jakiś mikser do wnętrza obudowy filtra? Ale wtedy mocno by ograniczył dopływ powietrza. Na benzynie odpalam tylko jak muszę, czyli jak temp. mniejsza niż -20, ale wtedy chleje niesamowicie.
Audi 80 B2, 1985, silnik 1,8, gaźnik 2E2, instalacja lovato (parownik zmieniony rok temu, butla dwa lata temu).
proszę o poradę w sprawie miksera, niestety kiedy jest on zamontowany na gaźniku pod obudową filtra powietrza to obudowa na tyle mocno się unosi, że obciera o maskę i przy niektórych obrotach daje to nieprzyjemny hałas. Są niby niższe miksery, ale będzie wtedy kolidował z wystającymi z gaźnika elementami. Czy mogę dać jakiś mikser do wnętrza obudowy filtra? Ale wtedy mocno by ograniczył dopływ powietrza. Na benzynie odpalam tylko jak muszę, czyli jak temp. mniejsza niż -20, ale wtedy chleje niesamowicie.
Audi 80 B2, 1985, silnik 1,8, gaźnik 2E2, instalacja lovato (parownik zmieniony rok temu, butla dwa lata temu).
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Nie myślałeś aby zeszlifować ten który masz jeśli nie będzie kolidował z elementami gaźnika.
Albo dać część na gaźnik z passata albo golfa (takie coś: http://allegro.pl/listing/listing.php?s ... wa+wtrysku ) i w jego rurę wsadzić mikser do montażu w rurę. Tylko wtedy prawdopodobnie będziesz skazany na filtr stożkowy.
Albo dać część na gaźnik z passata albo golfa (takie coś: http://allegro.pl/listing/listing.php?s ... wa+wtrysku ) i w jego rurę wsadzić mikser do montażu w rurę. Tylko wtedy prawdopodobnie będziesz skazany na filtr stożkowy.
Chyba najpierw spróbuję właśnie tego zeszlifowania, 4mm powinno się udać bez kolizji, później w dyszę gazową uderzy najwyższa rurka śruby regulacji CO - na którą w dyszy gazu wycięty jest otwór. Jakby go powiększyć to może jeszcze kilka mm bym zszedł.
A tak przy okazji, to mam tu dziwnego muła przy 2000-2100 obrotów, spory spadek mocy tak, że na czwórce (60km/h) już czuć szarpanie a na piątce (80km/h) to przy takich obrotach trzęsie kierownicą i chyba całą budą aż. Generalnie ten silnik lubi obroty i zmieniam zawsze tak biegi żeby minimum mieć obroty 2200 na czwórce i piątce, tylko do trzeciego biegu mogę spokojnie od niskich obrotów jeździć (aczkolwiek wiadomo od 3 do 5,5 tys. najprzyjemniej silnik się czuje :-> ). Na benzynie jest demon generalnie ale nie można wciskać pedału do końca bo pod sam koniec traci moc.
A tak przy okazji, to mam tu dziwnego muła przy 2000-2100 obrotów, spory spadek mocy tak, że na czwórce (60km/h) już czuć szarpanie a na piątce (80km/h) to przy takich obrotach trzęsie kierownicą i chyba całą budą aż. Generalnie ten silnik lubi obroty i zmieniam zawsze tak biegi żeby minimum mieć obroty 2200 na czwórce i piątce, tylko do trzeciego biegu mogę spokojnie od niskich obrotów jeździć (aczkolwiek wiadomo od 3 do 5,5 tys. najprzyjemniej silnik się czuje :-> ). Na benzynie jest demon generalnie ale nie można wciskać pedału do końca bo pod sam koniec traci moc.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków