Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z 90KM] Znikające doładowanie Logi statyczne

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

[B4 1.9 1Z 90KM] Znikające doładowanie Logi statyczne

Post autor: chybo101 » 13 sie 2013, 19:26

Panowie i Panie czy ktoś po logach statycznych może mi powiedzieć co się dziej z tym silnikiem.
Od pewnego czasu całkowicie znika mi doładowanie po czym nagle się pojawia lub też nie. Dodatkowo zdarza się "mega czkawka" i przerywa oraz puszcza hiper chmury z wydechu.
Jeżeli logi statyczne są niewystarczające postaram się znaleźć kogoś do zrobienia dynamicznych.
Mierzone
Log (1 - 000)
Log (4 - 001)
Log (3 - 003)
Log (5 - 004)
Log (2 - 007)
Log (0 - 013)

BS
Log (0 - 000,000)
Log (2 - 003,003)
Log (1 - 004,004)
Nadmienię że to moje pierwsze logi.
Proszę o pomoc.

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 13 sie 2013, 19:43

Hiper chmury z wydechu to może być nieszczelnoś w dolocie.

Zrób logi dynamiczne bo tylko w ten sposób będzie można coś powiedzieć. Dobrze też jakbyś ręcznie w postaci manometru zmierzył doładowanie.
Ostatnio zmieniony 13 sie 2013, 22:22 przez Ganimadeus, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 13 sie 2013, 20:48

Logi dynamiczne mam nadzieję że dobrze to zrobiłem
Log (0 - 004)
Log (1 - 000)
Log (2 - 008)
Log (3 - 011)
Log (4 - 003)
Log (5 - 010,010,010)

Awatar użytkownika
Łukasz1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 110
Rejestracja: 23 kwie 2011, 21:20
Lokalizacja: Kotfin/WPY

Post autor: Łukasz1990 » 13 sie 2013, 22:19

Co do logów niech się wypowiedzą specjaliści. A co do chwilowej utraty doładowania i kopcenia to sprawdź szczelność zaworu EGR. Może być też tak, że Ci się otwiera wtedy kiedy nie powinien. U mnie to on był przyczyną utraty doładowania,a po zaślepieniu jak ręką odjął.

slawek5t
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 21 lis 2012, 01:38
Lokalizacja: Bytów

Post autor: slawek5t » 14 sie 2013, 00:20

Doładowanie (011) wygląda okej..... No ale nie musi akurat w tym momencie uciekać.
Przeplywomierz (003) tez w miare okej lecz można by go przeplukać - ale to narazie szczegół.

Sprawdź fizycznie wszystkie rury od Turbiny oraz Interculera. Gdzies może byc mała nieszczelność.
Log 01 - masz troche niskie jałowe obroty.
Log 000 - kąt wtrysku na pompie jest dobry.
Log 013 - korekcje na wtryskach - w normie.

Dziwny jest dla mnie log 010. Coś tam jest nie tak chyba. Nie zgadza sie cisnienie.
Może faktycznie czasami gdzieś coś ucieka albo czujnik szwankuje ?

Sprawdzałeś czy są jakieś błędy ? ? To też bardzo ważne
Możesz mieć także popularną w silnikach 1z usterke zaworka n75

Pozdro

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 14 sie 2013, 09:10

Jedyny błąd jaki wyskakuje to 00527 czyli czujnik temp. zasysanego powietrza zwarcie do masy. Wcześniej było zwarcie do +, ale połatałem kable bo były przetarte. Czujnik pokazuje temp. 13,9 st. po odpięciu błąd znika ii wskazuje -30 szt.
Przepływomierz wczoraj czyściłem nic się nie zmieniło. Przewody też sprawdzane.
Chyba jak by była dziura to niedomagał by cały czas, a tojest tak że auto jedzie normalnie po czym zaczyna szarpać i i już nie jedzie, albo jedzie normalnie zatrzymuję się na światłach i jak ruszam to ledwo dobijam do 60 km/h bo działa to gorzej od SDI. Nawet rowerzyści szybciej się wtedy rozpędzają

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 14 sie 2013, 11:24

z logów nie podoba mi się grupa 008 bo w pawnym momencie widać że ECU tnie bardzo mocno dawki, jak się nie mylę to trzecia kolumna to ograniczenie dymienia, i logi grupy 004, pompa w wysokich obrotach z trudem utrzymuje zadany kąt wtrysku, chyba że robiłeś logki z bardzo małą ilością paliwa w zbiorniku...

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 14 sie 2013, 15:35

Zbiornik prawie do połowy zalany.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 14 sie 2013, 16:47

arwam pisze:z logów nie podoba mi się grupa 008 bo w pawnym momencie widać że ECU tnie bardzo mocno dawki,
Ano tnie i to mocno , już przy ok.2,1 -2,2 tys obr , a puzniej ,przy wyższych obrotach ,znowu wraca do normy ... dziwne :roll: ,bo zwykle tnie z powodu niedoładowania ,przeładowania albo niesprawnej przepływki ,ale tu w logach nie za bardzo widać żeby cięło z tego powodu ...chociaż ja zawsze zapinam diodę ,żeby wykluczyć niesprawność przepływki .Teraz pytanie do autora logów ,czy w czasie robienia logów ,wystąpiły te objawy ,które opisujesz :?: bo jeżeli nie ,to nie ma opcji ,żeby w logach zobaczyć przyczyny 8-)

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 14 sie 2013, 17:14

Działo się to przy robieniu logów w 004, 008, 010, 011. Tam startowałem ze świateł.

[ Dodano: 2013-08-29, 07:32 ]
W tej chwili auto po odpaleniu jedzie tylko do pierwszego hamowania.
Po pierwszym hamowaniu nie ma jazdy, doładowanie na poziomie 0,3-0,6. N75 wymieniony bez poprawy. Szczelność przewodu do map-sensora sprawdzona.
Jaki wpływ na pracę silnika (nawet z odpiętym przewodem od WG) ma pompa vacu i podciśnienie? Hamulce pracują normalnie. Czujnik pedału hamulca wykluczam bo tempomat działa mimo tego że auto nie jedzie.

[ Dodano: 2013-08-31, 19:37 ]
Problem chyba rozwiązany po wymianie przepływomierza, czujnika temp. powietrza zasysanego i zaślepieniu EGR.
Wrzucam logi jak to teraz wygląda
Log (3 - 000,000)
Log (0 - 003)
Log (4 - 004)
Log (2 - 008)
Log (1 - 010)
Log (5 - 011).
Auto rozpędza się normalnie ładowanie do 0,8-0,9 brak dymu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl