[80 B4 2.0 ABT] Olej półsyntetyczny po mineralnym ??
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
leopard pisze:ten silnik ma swoje przejechane jeżdzisz na mineralu i taki lej chyba że chcesz ale kup 10 litrów półsyntentyka i będziesz dolewał zwłaszcza w takich temperaturach a kopcił bedzie jak rasowy diesel uwierz zanim zapłacisz...pozdrawiam
Czemu z góry zakładasz porażkę? ja z 15w40 przeszedłem na 5w40 i gdybym takich miał słuchać to nadal bym śmigał na mineralnym. I mimo że na blacie 400tyś oleju bierze tyle co mineralnego.
A włączając się do tematu sam mam ABT i czy to normalne że od wymiany do wymiany ( Mobil 1 10W40 przebieg 300tkm) lubi sobie chlapnąć od 2 do 3 litrów na te 10 tyś. a jeżdżony różnie tzn. nigdy nie pałuję na zimnym a jak już depnę to tylko na rozgrzanym i benzynie, na gazie jest ciągle jeżdżony więc czasami się powinno i dużo jazdy miejskiej ( mała miejscowość i nie ma gdzie depnąć )
- andrzejau
- Forum Audi 80
- Posty: 180
- Rejestracja: 28 paź 2010, 22:10
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 PP
- Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka / Ząbki
- Kontakt:
A jaki olej zalać do swojej, bo ja mam ponad 343.000 km... Zalewany niby był Mobil 1 15W40 (taką dostałem butelkę z olejem na dolewkę), ale jakoś mi on nie pasował i leję Texaco 15W40. Oleju nie widzę, żeby cokolwiek brał (robiona głowica, zawory, uszczelniacze na zaworach). Jedynie przy odpalaniu słyszę cykanie przez kilka chwilek (czego to wina - zły olej?). Zalewam zawsze na pół skali na miarce i taki sam poziom jest przy zmianie. Teraz jedynie co, to muszę powoli zacząć ogarniać te uszczelniacze w silniku. Do wymiany oleju mam niecałe 7 tyś. km i w tym czasie chcę ogarnąć resztę, żeby mój "złomek" nie znaczył terenu 8-)
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
A co się ma przebieg, do stosowanego oleju? To przepraszam, silnik o przebiegu 150 000z założenia ma być w lepszym stanie, niż ten co ma 350 000? Przecież jego zużycie w głównej mierze zależy od eksploatacji poprzednich właścicieli.andrzejau pisze:A jaki olej zalać do swojej, bo ja mam ponad 343.000 km
Ja do 1.8T z gazem o przebiegu 250 000 leję 5w40 Motul'a, mimo że ktoś wcześniej przez chwilę wlewał 10w40. Do 2.2T również leję 10W60 LM, czyli też pełen syntetyk, mimo że silnik miał nalatane 340 000tysięcy, co prawda jest po całkowitym remoncie, ale olej to podstawa.
Do PP nie ma sensu lać syntetycznego oleju, ale wlewanie mu najgorszego szajsu jakim jest 15W trochę go karci. Według mnie powinieneś wlewać dobrej marki 10W40 ( valvoline, Liqui Moly, Motul).
Cykanie zaworów z rana to przede wszystkim wina zbyt gęstego, przez co później docierającego tam oleju i dużo więcej pracy dla pompy oleju.
Yorker pisze:A włączając się do tematu sam mam ABT i czy to normalne że od wymiany do wymiany ( Mobil 1 10W40 przebieg 300tkm) lubi sobie chlapnąć od 2 do 3 litrów na te 10 tyś. a jeżdżony różnie tzn. nigdy nie pałuję na zimnym a jak już depnę to tylko na rozgrzanym i benzynie, na gazie jest ciągle jeżdżony więc czasami się powinno i dużo jazdy miejskiej ( mała miejscowość i nie ma gdzie depnąć )
Jeżeli chcesz to wyeliminować zakładając że silnik niema jakichś lewych wycieków,wymień uszczelniacze na zaworach i po kłopocie .
Ja u siebie dolewałem 0.4l/1000 po wym. przez pierwsze 100tyś.km wystarczało to co w silniku teraz po 160tyś ok. 0.6l/12 000 latem ,zimą praktycznie nic <mikolaj> wymieniam 2a razy do roku po 12tyś/km mobil1 10w/40.
robione przy260tyś a teraz 435tyś.
8h roboty sam dasz radę tylko (klucz ściągacz,ściskacz do zaworów potrzebny) koszt materiałów80/90 zł (70+-uszczelka pod głowice i gumki ok.16 )ja głowicy nie "planowałem"
znajomemu to robiłem i też bez planowania i dodatkowych zbędnych kosztów <ok>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1
- Rejestracja: 04 sie 2014, 13:01
PILNE
Hej, wie ktoś czy silnik z passata b3 2.0 benzyna podejdzie do audi 80 20.0 benzyna ?
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
klaudusia1231, po pierwsze to patrz do jakiego tematu się podłączasz bo ten dotyczy wyboru oleju
Po drugie jak już to przydało by się więcej szczegółów, specjalnie się na tym nie znam ale w pasatach chyba silniki są poprzecznie umiejscowione więc nie wiem czy nie będzie problemów z podłączeniem, a może razem ze skrzynią by trzeba.
Po drugie jak już to przydało by się więcej szczegółów, specjalnie się na tym nie znam ale w pasatach chyba silniki są poprzecznie umiejscowione więc nie wiem czy nie będzie problemów z podłączeniem, a może razem ze skrzynią by trzeba.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
http://flatout.com.pl/zmiana-oleju-z-mi ... lamy-mity/
polecam wszystkim przeczytać bo to bardzo "mądry" i rozwiewający wiele mitów artykuł.
polecam wszystkim przeczytać bo to bardzo "mądry" i rozwiewający wiele mitów artykuł.