[ 2.3 NG LPG]Jaka sonda lambda
[ 2.3 NG LPG]Jaka sonda lambda
Witam,mam jeszcze pytanko ale na inny temat,bo chcem wymienić sonde lambde i nie za bardzo wiem jaka powinna być,wiem tylko że trzy przewodowa,ale jakie napięcie i jakiej firmy byście polecili,wiem że najlepsza jest bosha,ale na razie nie mam tyle kasy,ale jakieś zamienniki,tylko jakich firm i jakie napięcie?i czy do audi 100 c4 z tym samym silnikiem 2.3 jest taka sama
-
- Forum Audi 80
- Posty: 11
- Rejestracja: 02 sty 2010, 13:17
- Lokalizacja: pionki
sonda lambda
pozwolicie że się podepne pod temat bo też mam pytanko, u mnie jest motorek 2,3 ng auto jest zagazowane nie ma znaczacej różnicy czy gaz czy benzynka pracuje jednakowo. Jedno mnie zastanawia będąc w kanale zauwarzyłem że nie ma sondy lambda a miejsce po niej zostało dosc nieumiejętnie zaspawane (z tąd wizyta na kanale) więc jeśli ktoś ją wyjął to dlaczego silnik pracuje normalnie a jesli pracuje bez niej to po co były montowane pozdro
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jest ona potrzebna aby katalizator poprawnie pracował, ponadto przedłuża to jego żywność. Samochód z katalizatorem który nie pracuje na stechiometrycznej ma bardziej trujące spaliny niż gdyby pracował bez katalizatora. Ponadto "ubocznym" skutkiem pracy sondy lambda jest niższe zużycie paliwa. Spotkałem się z opinią że jeśli sonda lambda jest już mocno podnieta to lepiej ją odłączyć aby nie powodował niepoprawnej pracy silnika.szuwarek312 pisze:więc jeśli ktoś ją wyjął to dlaczego silnik pracuje normalnie a jesli pracuje bez niej to po co były montowane pozdro
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
A jakiej firmy polecasz sonde? w miare przyzwoitej cenie? co sądzisz o tym? http://allegro.pl/sonda-lambda-audi-qua ... 23895.html
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Trudno powiedzieć, dużo sond nie przetestowałem, u mnie magneti marelli śmiga już z 5000 km i działa...
Jak masz rozregulowany mechaniczny wtrysk to sonda może nie pomóc na spalanie benzyny.
Jak masz rozregulowany mechaniczny wtrysk to sonda może nie pomóc na spalanie benzyny.
Ostatnio zmieniony 16 sie 2013, 20:20 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 1 raz.
witam a co ma wspólnego ze sobą LPG i PB? chodzi mi o to iż: gdy silnik faluje na PB to na LPG mam wysokie obroty. Jak zgaszę samochód i odpalę przez chwile jest idealnie az do momentu dania w palnik mocno potem znowu na PB faluje na LPG ma wysokie obroty. A i jeszcze jedno jak ściągnę wąż od kompensacji reduktora to samochód na PB chodzi idealnie sprawdzałem to przejechałem tak 300km zero falowania ze ściągnietym wężem.
CYRK NA KÓŁKACH !!!
CYRK NA KÓŁKACH !!!
Haha chyba znalazłem przyczynę!!!!!!
a wiec najpierw się mocno wkur.... wyjąłem kolektory ssące i wymontowałem węże od krokowego i wrzuciłem je do gara!!! ZAGOTOWAŁEM I CO SIĘ OKAZAŁO ?!!!??? POD WPŁYWEM TEMPERATURY WĘŻE SIĘ ROZSTĘPOWAŁY!!!:D 5 mega wielkich dziur!! a i jeszcze zlokalizowałem małą dziurkę na wężu od odmy silnika czy tez ma wpływ na falowanie ?? dziurka dosłownie wielkości szpilki ;p
a wiec najpierw się mocno wkur.... wyjąłem kolektory ssące i wymontowałem węże od krokowego i wrzuciłem je do gara!!! ZAGOTOWAŁEM I CO SIĘ OKAZAŁO ?!!!??? POD WPŁYWEM TEMPERATURY WĘŻE SIĘ ROZSTĘPOWAŁY!!!:D 5 mega wielkich dziur!! a i jeszcze zlokalizowałem małą dziurkę na wężu od odmy silnika czy tez ma wpływ na falowanie ?? dziurka dosłownie wielkości szpilki ;p