Witam,
mam maly problem za swoim cabrio... Zuwazylem, ze czasami po odpaleniu obroty silnika lekko faluja na wolnym biegu a w czasie jazdy szarpie przy dodawaniu gazu, jakby paliwo dochodzilo "z przerwami". Problem znika kiedy po jakims czasie sam, lub kiedy rozpedzam auto do 5 biegu (80-90km/h). Problem nie jest staly, nie pojawia sie czesto ale drazni. Dodam jeszcze, ze czytalem wszystkie tematy o podobnych objawach i podjalem pewne kroki:
sprawdzone zostaly swiece,
przewody,
kopulka,
palec,
cewka,
przeczyszczona przepustnica
i wszystko jest ok...
Moj mechanik powiedzial, ze to takie "radosne poszukiwania" kiedy problem jest i nie ma go zarazem. Jednak po tym przegladzie problem zlisliwie znow mi sie objawil ale szybko przeszedl. Prosba do Was o jakies sugestie co to moze byc...?
[80 B4 2.0 ABK] Falowanie i szarpanie silnika
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Mam pytanko.
Jak można sprawdzić przewody WN? No palec i kopułkę na upartego da się ale tylko wzrokowo i ewentualnie miernikiem. Cewkę również można pomierzyć.
Chyba, że podmieniałeś na nowe Beru i jest to samo.
Wielce prawdopodobne że to właśnie kable bo przewody po nagrzaniu być może zaczynają właściwie pracować a w nocy łapią wilgoć.
Zostaw auto na kilka godzin i otwórz maskę. Niech w nocy załapie trochę rosy i odpal auto. Jak zobaczysz dyskotekę masz winowajcę.
Jak można sprawdzić przewody WN? No palec i kopułkę na upartego da się ale tylko wzrokowo i ewentualnie miernikiem. Cewkę również można pomierzyć.
Chyba, że podmieniałeś na nowe Beru i jest to samo.
Wielce prawdopodobne że to właśnie kable bo przewody po nagrzaniu być może zaczynają właściwie pracować a w nocy łapią wilgoć.
Zostaw auto na kilka godzin i otwórz maskę. Niech w nocy załapie trochę rosy i odpal auto. Jak zobaczysz dyskotekę masz winowajcę.
A moze to byc wina niedokladnego montazu filtra powietrza i tej gumy dolotowej? Bo przed zmiana filtra nie pamietam takich problemow. Chociaz nie jezdzilem nim wtedy dlugo... Co do kabli to samochod stoi w garazu podziemnym wiec nie powinien lapac wilgoci. Pozatym dzieje sie tez tak na rozgrzanym silniku.
Ostatnio jechalem trasa dobrych kilkadziesiat km, wszystko ok. Zjechalem na stacje na kawe. Mialem przerwy z 10min i jak go odpalilem znow to juz czulem, ze lekko faluje. Ruszylem i przy dodawaniu gazu na 1-2-3 szarpie najbardziej. To nie jest takie szarpanie jednostajne tylko w momencie wchodzenia na obroty jest nagle spadek jakby go cos przytykalo.
Wyjechalem na trase, rozpedzilem sie do 80-90 i przeszlo... Dokladniej juz chyba nie opisze tych objawow
Ostatnio jechalem trasa dobrych kilkadziesiat km, wszystko ok. Zjechalem na stacje na kawe. Mialem przerwy z 10min i jak go odpalilem znow to juz czulem, ze lekko faluje. Ruszylem i przy dodawaniu gazu na 1-2-3 szarpie najbardziej. To nie jest takie szarpanie jednostajne tylko w momencie wchodzenia na obroty jest nagle spadek jakby go cos przytykalo.
Wyjechalem na trase, rozpedzilem sie do 80-90 i przeszlo... Dokladniej juz chyba nie opisze tych objawow