Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[80 B4 2.0 ABK] Falowanie i szarpanie silnika

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
VeiR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 11 lip 2013, 14:35
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

[80 B4 2.0 ABK] Falowanie i szarpanie silnika

Post autor: VeiR » 17 sie 2013, 15:38

Witam,

mam maly problem za swoim cabrio... Zuwazylem, ze czasami po odpaleniu obroty silnika lekko faluja na wolnym biegu a w czasie jazdy szarpie przy dodawaniu gazu, jakby paliwo dochodzilo "z przerwami". Problem znika kiedy po jakims czasie sam, lub kiedy rozpedzam auto do 5 biegu (80-90km/h). Problem nie jest staly, nie pojawia sie czesto ale drazni. Dodam jeszcze, ze czytalem wszystkie tematy o podobnych objawach i podjalem pewne kroki:
sprawdzone zostaly swiece,
przewody,
kopulka,
palec,
cewka,
przeczyszczona przepustnica
i wszystko jest ok...
Moj mechanik powiedzial, ze to takie "radosne poszukiwania" kiedy problem jest i nie ma go zarazem. Jednak po tym przegladzie problem zlisliwie znow mi sie objawil ale szybko przeszedl. Prosba do Was o jakies sugestie co to moze byc...?

benek9202
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 21 maja 2012, 23:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: benek9202 » 17 sie 2013, 20:05

VeiR, poszukaj kogoś w okolicy i podmień przepływomierz. Silnik krokowy (regulator biegu jałowego) też może być winny podobnym objawom.

dAnte84

Post autor: dAnte84 » 17 sie 2013, 20:41

ja bym proponował podłączyć się do kompa i zobaczyć czy jakichś błędów nie pokazuje, może da to jakąś wskazówkę co do przyczyny problemu :)

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 17 sie 2013, 22:28

sprawdz przepływomierz
vag nie zawsze pokaze ze daną czesc cos boli u mnie było cos z czujnikiem zasysanego powietrza i nic nie pokazalo o dziwo na vagu w blokah bylo wszystko ok

sonde tez mozesz zobaczyc lub podjechac na sprawdzenie oscyloskopem bedzie pewnosc ze dziala ja knalezy

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 17 sie 2013, 23:48

Mam pytanko.
Jak można sprawdzić przewody WN? No palec i kopułkę na upartego da się ale tylko wzrokowo i ewentualnie miernikiem. Cewkę również można pomierzyć.

Chyba, że podmieniałeś na nowe Beru i jest to samo.

Wielce prawdopodobne że to właśnie kable bo przewody po nagrzaniu być może zaczynają właściwie pracować a w nocy łapią wilgoć.

Zostaw auto na kilka godzin i otwórz maskę. Niech w nocy załapie trochę rosy i odpal auto. Jak zobaczysz dyskotekę masz winowajcę.

VeiR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 11 lip 2013, 14:35
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

Post autor: VeiR » 18 sie 2013, 12:28

A moze to byc wina niedokladnego montazu filtra powietrza i tej gumy dolotowej? Bo przed zmiana filtra nie pamietam takich problemow. Chociaz nie jezdzilem nim wtedy dlugo... Co do kabli to samochod stoi w garazu podziemnym wiec nie powinien lapac wilgoci. Pozatym dzieje sie tez tak na rozgrzanym silniku.
Ostatnio jechalem trasa dobrych kilkadziesiat km, wszystko ok. Zjechalem na stacje na kawe. Mialem przerwy z 10min i jak go odpalilem znow to juz czulem, ze lekko faluje. Ruszylem i przy dodawaniu gazu na 1-2-3 szarpie najbardziej. To nie jest takie szarpanie jednostajne tylko w momencie wchodzenia na obroty jest nagle spadek jakby go cos przytykalo.
Wyjechalem na trase, rozpedzilem sie do 80-90 i przeszlo... Dokladniej juz chyba nie opisze tych objawow ;-)

benek9202
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 21 maja 2012, 23:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: benek9202 » 19 sie 2013, 09:01

VeiR, jak najbardziej.. jeśli łapie lewe powietrze na co silnik ABK jest wyjątkowo wrażliwy obroty mogą falować.. nie wiem jak z dławieniem. Sprawdź też czy dobrze siedzi obudowa filtra i czy masz te zapinki zapięte co spinają górną część obudowy z dolną.

AMBlENTE
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 19 sie 2013, 23:52

Post autor: AMBlENTE » 20 sie 2013, 07:55

najlepsza opcja jest podlaczenie pod kompa, jest jeszzcze opcja ze lapie lewe powietrze badz sonda sie zawiesza

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl