Witam.
Przytrafiła mi się przygoda, która uziemiła mi auto.
Od dłuższego czasu w samochodzie było czuć koniec sprzęgła. Objawami było szarpanie przy ruszaniu - gdy auto było ciepłe to potrafiło trząść całą budą (przy np 30minutowym staniu w korku). Odgłosów nie słyszałem, sprzęgło brało dość wysoko.
Jadąc na trasie ze stałą prędkością około 100-110km/h poczułem szarpnięcie, w momencie puszczenia gazu, gdy prędkość lekko spadała. Szarpnięcia były dwa. Potem usłyszałem dość głośno, jakby chrobotanie. Bałem się, że to silnik - ale nie. Po zatrzymaniu się na poboczu stwierdziłem, że hałas ma znaczenie z pedałem sprzęgła (już nie pamiętam, czy było cicho jak wcisnąłem je, czy odwrotnie). Silnik pracował normalnie w każdym razie. Zgasiłem go, a z okolic skrzyni poszedł dym. Od tamtej pory nie mogę wrzucić żadnego biegu (dźwignia jest nieruchoma w pozycji luz, ale samochód zachowuje się jakby był na biegu).
Auta jeszcze nie rozbierałem, bo nie było na to ani czasu ani funduszy. Jednak teraz, planując się za to zabrać, mam pytanie - czy do wymiany jest tylko sprzęgło (cały zestaw już zakupiłem) czy trzeba się liczyć z wymianą/naprawą całej skrzyni biegów?
Pozdrawiam.
[ Coupe 8B ABK] awaria napędu - co dokładnie?
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
no cóż, prawdopodobnie skończy się na wymianie tarczy sprzęgłowej i jeśli masz szczęście, to może tylko na tym, bo jeśli jeździłeś z padającym sprzęgłem , a ono się rozwarstwiło na nitach i zblokowało na kole zamachowym to będziesz miał też koło zamachowe do wymiany.
Skrzyni raczej bym do tego nie mieszał, ale aby wymienić sprzęgło i zdiagnozować koło zamachowe, warto zrzucić skrzynię.
Skrzyni raczej bym do tego nie mieszał, ale aby wymienić sprzęgło i zdiagnozować koło zamachowe, warto zrzucić skrzynię.
- damianek1234561
- Forum Audi 80
- Posty: 605
- Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
- Lokalizacja: Gdynia
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Jeśli już zwalisz skrzynie, dobrze zbadaj temat łożyska, docisku i przede wszytskim zamachu. Jak Leo wspomniał mogło się tam wiele wydarzyć ale nie sądze aby poza tarczą (sprężynki i okładziny) się coś więcej rozleciało. No może jeszcze łożysko na wałku - najważniejsze to wszystko zdjąć i dobrze się temu przyjrzęć. Również zamach sprawdź.
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Kolega Bolo z PKAudi -> Rafał Zdunekpproniuk pisze:to od razu pytanie do ludzi z Gdańska - możecie polecić dobrego fachowca?
Osoba sprawdzona - wraz z Wąskim mają warsztacik we Wrzeszczu.