Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1,9 TDi 1Z+] Problem po przygazowaniu powyżej 3500 rpm

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 08 sty 2012, 18:12

Dziś w robocie sprawdzałem. Kat pusty (ktoś go już wytłukł). Wąż ten gruby na samej górze ewidentnie sztukowany i jest to zwykły szlauch 50mm. W dodatku tak obcięty, że bez komentarza.
Na zdjęciach widać trochę nalotu z syfu z odpowietrzania silnika i głowicy (czyli z odmy mi się wydaje). Wolna odma w drodze...
Jest taki cieniutki wężyk z takiej jakby gruszki (może jakiś siłownik podciśnieniowy) i wchodzi on do n75 z góry od strony chłodnicy poziomo do plastikowej końcówki (tylko dolny króciec jest metalowy i do niego też idzie jakiś wężyk i znika gdzieś tam...
Co do tego najdłuższego wężyka to został on skrócony o 2 cm bo końcówka już była spękana i trzymała bardziej ta szmata wokół. Popsikałem WD we wszystkie 3 dziury i zauważyłem, że nie we wszystkie dziury da się przecisnąć powietrze. Że enka jest jakby kierunkowa i nie puszcza w obie strony powietrza. ale coś tam przepuszcza. Widać są tam jakieś gumki i się one po prostu zużywają. Trochę WD się napiłem :-D
Oczywiście nie dmuchałem nie wiadomo jak... tylko żeby WD wyprysnęło.
Fotki:

Obrazek Obrazek Obrazek

[ Dodano: 2012-01-08, 22:09 ]
I zauważyłem że jak delikatnie go rozpędzę do 115-120 km/h to potem po dodaniu gazu już w ogóle nie reaguje. Zauważyłem również, że ten najgrubszy wąż się poci:

Obrazek Obrazek

Czyli jak puszcza olej to znaczy, że puszcza mieszaninę oleju z powietrzem (siakaś para olejowa). Czy możliwe jest aby ten wąż nie wytrzymywał aż takiego ciśnienia i w momencie maksymalnego obciążenia turbo wąż nie wytrzymuje i puszcza gdzieś ogromne masy powietrza?
Według mnie pocenie oznacza, że w wężu znajduje się duże ciśnienie (a nie podciśnienie) podczas pracy bo olej wychodzi na zewnątrz.

Jutro wypłata i go wymienię. Na inny olejoodporny.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 08 sty 2012, 22:54

W tym grubym węży jest cisnienie do 1bar a nie podcisnienie. Tym wężem idzie doładowanie i nie powinien on się pocić. Jeśli się poci to trzeba dokręcić a jak nie poci sie na koncach tylko na długości to jest do wymiany. Nowego szukaj w sklepie z częsciami do ciągników, ciężarówek.
N75 nie jest cały czas przelotowy we wszystkie kierunki. Jak przekrecisz kluczyk to robi się bardziej przelotowy :-)

Wężyków do n75 idzie 3. Jeden idzie z tego grubej rury, drugi i trzeci idzie do turbiny.
Kody lakierów Audi 80
Ps:
Nie spamuj, używaj opcji szukaj.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 09 sty 2012, 18:34

Kolejne "ulepszenie" ale tymczasowe bo jak dostanie temperatury to walnie jak bańka mydlana :

Obrazek

Po prostu nie mogłem się doczekać i musiałem zmajstrować naprędce jakiś wąż no i jest. To tylko chwilowe rozwiązanie. Na razie wystarczy bo teraz jeżdżę na krótkich dystansach z niedogrzanym silnikiem a jak się nagrzeje do roboczej temperatury to na chwilę. No i ku memu zdziwieniu na ciepłym silniku chodzi gites. Ze skrzyżowania ruszyłem pod górkę i rozhulałem niunię do ok. 4000 rpm i już go nie przymuliło. Nareszcie....
Tylko dalej nie umiem się "przestroić" do TDi bo w jeździe po mieście TDi jest jeden bieg niżej. To znaczy w średnio wolne skrzyżowania w ABK włączałem 3 i się jechało a tu trzeba 2....

No ale póki co nalany jest V-power i prześmigam go jakimś dodatkiem do ON. Może on się tak zasrał bo chodził na szmelcu mineralnym i jakimś kombinowanym paliwie (poprzedni właściciel podobno nalał mu bio-shit). Na paliwie akurat nie ma co oszczędzać bo to nie traktor, żeby na opałowym śmigał.

Póki co jeździ nawet dobrze. Zrobię mu te logi na 3-cim biegu 11 grupy rozpędzając go do tych 4200 rpm tylko muszę reanimować laptopa :-(

Reszta na wiosnę jak będę robił rozrząd.

I najważniejsze że na tym 2-gim biegu "dotrwał" do tych 4000 rpm (wiem, że tak się nie jeździ ale czasami trezba po prostu wyprzedzić i miło mieć zapas pod pedałem <ok> ) i nie zakrztusił się. Dymek puścił ale nie ma ognia bez dymu :mrgreen:

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 10 sty 2012, 00:14

Ja swojego raz na jakiś czas ciagne na 2,3 i4 biegu do końca.
Kogo wyprzedza się na 2 biegu ;-) po wizycie u Kostrza + wtryski do wyprzedzania służy mi głownie 5 bieg :mrgreen:
Kody lakierów Audi 80
Ps:
Nie spamuj, używaj opcji szukaj.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 10 sty 2012, 15:37

Teraz mam już pewność. Już po raz kolejny mi się "zakrztusił" i tryb w jaki przechodzi na pewno nie jest awaryjny. Po chwilowym bucie pojawi się chmura z tyłu (szaro- niebieska, bardziej niebieska), straci na chwilę na mocy i potem znów normalnie chodzi. Tylko trzeba mu odpuścić i dalej jedzie. Bez wyłączania silnika. Zachowuje się tak jakby coś przy dużym obciążeniu "puszczało" i potem niby wracało do normy.
Idąc dalej tym tokiem musi być gdzieś miejsce gdzie znajduje się olej silnikowy i w momencie dużego obciążenia silnika wytwarza się tam duże ciśnienie. I owo miejsce jest "odizolowane" czymś zapewne gumowym od układu dolotowego i to coś gumowe nie wytrzymuje. Jakiś simering albo cóś.....
Marzę o cieplutkim garażu z windą i światełkiem. Już dawno bym to rozkopał a tak ...... Wiecie jak wygląda robota pod chmurką w taką pogodę....

[ Dodano: 2012-01-20, 14:19 ]
Chyba, że ktoś zepsuł zaślepianie EGR-a
Poza tym przydałby się ktoś ze Śląska kto ma w miarę obcykanego zetora, żeby można było coś stwierdzić. Kompa z Vagiem i kabel mam.

[ Dodano: 2012-01-28, 19:09 ]
No i takie oto efekty:
okazało się za poradami kolegi Kostrz-a, że n75 jest do wymiany. Za jego poradą wymieniłem i okazało się był to strzał w dziesiątkę. Zauważyłem, że turbo lepiej "ładuje". Nawet na niskich obrotach. Czy lepiej jest wyżej to jeszcze nie sprawdzałem. No i mam dużo oleju w dolocie. A po zdjęciu węża od turbo zobaczyłem jak na tym kołnierzu zalega olej (taka mała plamka jakby, ale powinno jej chyba nie być). Tak więc olej mi ucieka raczej przez turbo a nie przez głowicę, którą już chciałem regenerować. I tak jak pisałem wcześniej gdzieś jakiś simering nie wytrzymuje i przy dużym obciążeniu puszcza. Może go jeszcze dziś przetestuję czy powyżej 120 km/h normalnie przyspiesza.
Kupiłem zamiennik firmy MaxGear. Dowiedziałem się, że tanie oryginały (koszt do 150 PLN) są do modeli BMW i Opel, gdzie są tańsze. U mnie oryginał to 250. Trochę za dużo dla mnie. I na tych dla BMW i Opli inaczej ładuje i inaczej silnik się zachowuje. Coś tam z cewką jest innego, zwoje czy cóś.

[ Dodano: 2012-01-30, 14:36 ]
A oto logi. Zrobiłem sam. W przepisach jest, że nie wolno korzystać z komórki. O laptopach nic nie słyszałem <ok>

Monday,30,January,2012,14:19:21
028 906 021 AP ,,1.9l R4 EDC SG D41,

,Group A:,'011,,,,Group B:, Not Running,,,,Group C:, Not Running
,,Engine speed,Specified MAP,Actual MAP,Duty cycle,,,,,,,,,,
,TIME,,,,Boost Valvle,TIME,,,,,TIME,,,,
MARKER,STAMP, /min, mbar, mbar, %,STAMP,,,,,STAMP,,,,
,1.00,1281,1346.4,1030.2,39.8,,,,,,,,,,
,1.70,1260,1315.8,1020.0,39.8,,,,,,,,,,
,2.45,1218,1305.6,1020.0,39.8,,,,,,,,,,
,3.19,1155,1315.8,1020.0,39.8,,,,,,,,,,
,3.95,1134,1305.6,1020.0,39.8,,,,,,,,,,
,4.74,1155,1315.8,1030.2,39.8,,,,,,,,,,
,5.48,1197,1326.0,1030.2,39.8,,,,,,,,,,
,6.26,1260,1377.0,1050.6,39.8,,,,,,,,,,
,6.96,1323,1458.6,1071.0,39.8,,,,,,,,,,
,7.73,1449,1652.4,1132.2,39.8,,,,,,,,,,
,8.51,1617,1897.2,1224.0,39.8,,,,,,,,,,
,9.26,1827,2009.4,1417.8,39.8,,,,,,,,,,
,10.03,2163,2101.2,1723.8,39.8,,,,,,,,,,
,10.78,2373,2142.0,1764.6,39.8,,,,,,,,,,
,11.53,2604,2162.4,1764.6,39.8,,,,,,,,,,
,12.34,2814,2162.4,1795.2,39.8,,,,,,,,,,
,13.12,3045,2172.6,1825.8,39.8,,,,,,,,,,
,13.86,3234,2172.6,1836.0,39.8,,,,,,,,,,
,14.64,3402,2182.8,1887.0,39.8,,,,,,,,,,
,15.41,3528,2182.8,1907.4,39.8,,,,,,,,,,
,16.18,3654,2193.0,1917.6,39.8,,,,,,,,,,
,16.90,3759,2193.0,1917.6,39.8,,,,,,,,,,
,17.67,3864,2203.2,1907.4,39.8,,,,,,,,,,
,18.42,3969,2203.2,1897.2,39.8,,,,,,,,,,
,19.20,4053,2203.2,1887.0,39.8,,,,,,,,,,
,19.94,4137,2203.2,1876.8,39.8,,,,,,,,,,
,20.75,4242,2203.2,1866.6,39.8,,,,,,,,,,
,21.49,4305,2213.4,1876.8,39.8,,,,,,,,,,
,22.25,4368,2213.4,1866.6,39.8,,,,,,,,,,
,23.03,4221,2213.4,1866.6,48.4,,,,,,,,,,
,23.76,2772,1815.6,1254.6,39.8,,,,,,,,,,
,24.53,3087,1968.6,1550.4,39.8,,,,,,,,,,
,25.28,3108,2029.8,1550.4,39.8,,,,,,,,,,
,25.98,3108,2050.2,1550.4,39.8,,,,,,,,,,
,26.75,3129,2111.4,1621.8,39.8,,,,,,,,,,
,27.53,3171,2172.6,1744.2,39.8,,,,,,,,,,
,28.22,3234,2223.6,1785.0,39.8,,,,,,,,,,
,29.00,3276,2244.0,1825.8,39.8,,,,,,,,,,
,29.78,3339,2254.2,1825.8,39.8,,,,,,,,,,
,30.55,3381,2264.4,1825.8,39.8,,,,,,,,,,
,31.33,3444,2274.6,1825.8,39.8,,,,,,,,,,
,32.08,3486,2274.6,1836.0,39.8,,,,,,,,,,
,32.82,3549,2274.6,1836.0,39.8,,,,,,,,,,
,33.58,3612,2274.6,1846.2,39.8,,,,,,,,,,
,34.30,3654,2274.6,1846.2,39.8,,,,,,,,,,
,35.05,3717,2274.6,1856.4,39.8,,,,,,,,,,
,35.79,3759,2274.6,1836.0,39.8,,,,,,,,,,
,36.53,3801,2274.6,1836.0,39.8,,,,,,,,,,
,37.28,3864,2274.6,1825.8,39.8,,,,,,,,,,
,38.05,3906,2274.6,1815.6,39.8,,,,,,,,,,
,38.80,3948,2295.0,1846.2,39.8,,,,,,,,,,
,39.56,3990,2315.4,1836.0,39.8,,,,,,,,,,
,40.31,3927,2009.4,1336.2,39.8,,,,,,,,,,
,41.03,3801,1815.6,1234.2,39.8,,,,,,,,,,
,41.75,3654,1744.2,1213.8,39.8,,,,,,,,,,
,42.47,3465,1693.2,1193.4,39.8,,,,,,,,,,
,43.28,3276,1662.6,1183.2,39.8,,,,,,,,,,
,44.06,3108,1652.4,1162.8,39.8,,,,,,,,,,
,44.81,3066,1621.8,1152.6,39.8,,,,,,,,,,
,45.56,3024,1611.6,1152.6,39.8,,,,,,,,,,
,46.30,2982,1601.4,1142.4,39.8,,,,,,,,,,
,47.08,2919,1591.2,1142.4,39.8,,,,,,,,,,
,47.88,1701,1519.8,1101.6,39.8,,,,,,,,,,
,48.66,2352,1519.8,1081.2,39.8,,,,,,,,,,
,49.38,2331,1519.8,1091.4,39.8,,,,,,,,,,
,50.17,2310,1519.8,1091.4,39.8,,,,,,,,,,
,50.92,2289,1519.8,1091.4,39.8,,,,,,,,,,
,51.69,2268,1509.6,1091.4,39.8,,,,,,,,,,

[ Dodano: 2012-02-02, 14:18 ]
Tymczasem dziś zrobiłem tak:
Odpaliłem silnik (po nocy miał ogromne problemy zapalić, dopiero 3-cie grzanie ś.wiec coś pomogło) i w ogóle bardzo mocno dymi po odpaleniu po takich mrozach. Jak pochodził z 5 minut to chciałem zobaczyć jak się zachowa. Dodałem gazu i tym razem już wcześniej (nie chciałem mu pedałować) i wywaliło go przy niecałych 3000 rpm. I za mną kłęby białego dymu (diesel chyba nie wytwarza pary).
Następnie chciałem odpalić i nie da się. Potem znów i dopiero chyba za szóstym razem odpalił. Coraz bardziej skłaniam się ku temu, że to turbina już zdycha. Czekam tylko na warunki by rozebrać wszystkie bebechy po stronie turbo. Już nie mogę się doczekać. Zasrane mrozy, nic nie da się przy aucie zrobić.

[ Dodano: 2012-06-04, 21:44 ]
Witam po małej przerwie.
Już mam kabel i lapka znów. Oto dzisiejsze efekty:
W międzyczasie co zrobiłem to naciągnąłem sztangę turbiny o jeden pełny obrót. Turbo wcześniej wstaje.

Tymczasem dawka jest zbyt mała bo 5,2-5,4 mg/R. Według Kostrza optymalna po chipsie to 4,0.
Błędy:

4 Znalazłem Błąd:
01237 - =@:[ok# H@ŃŽ^ĺAx&#187;Mó&#8224;'S&#183;GT}
31-10 - Unknown Error Elaboration - Intermittent
00575 - Shareware Version. To Decode all DTC's
17-10 - Please Register/Activate - Intermittent
01117 - Shareware Version. To Decode all DTC's
27-10 - Please Register/Activate - Intermittent
65535 - Shareware Version. To Decode all DTC's
00-00 - Please Register/Activate

I zrobiłem log dynamiczny 11 grupy:

Monday,04,June,2012,21:02:33
028 906 021 AP ,,1,9l R4 EDC SG D41,

,Group A:,'011,,,,Group B:, Not Running,,,,Group C:, Not Running
,,Engine speed,Specified MAP,Actual MAP,Duty cycle,,,,,,,,,,
,TIME,all 1's=off,-2 to +2,-2 to +2,Boost Valvle,TIME,,,,,TIME,,,,
MARKER,STAMP, /min, mbar, mbar, %,STAMP,,,,,STAMP,,,,
,0.00,1533,1459,1040,39.8,,,,,,,,,,
,0.70,1743,1540,1081,39.8,,,,,,,,,,
,1.52,1890,1561,1091,39.8,,,,,,,,,,
,2.33,1995,1561,1102,39.8,,,,,,,,,,
,3.15,2142,1632,1142,39.8,,,,,,,,,,
,3.96,2394,1846,1275,39.8,,,,,,,,,,
,4.76,2751,1999,1550,39.8,,,,,,,,,,
,5.59,3171,2101,1652,39.8,,,,,,,,,,
,6.40,3528,2132,1683,39.8,,,,,,,,,,
,7.21,2373,1836,1132,39.8,,,,,,,,,,
,8.01,2331,1969,1459,39.8,,,,,,,,,,
,8.83,2541,2142,1693,39.8,,,,,,,,,,
,9.67,2730,2183,1744,39.8,,,,,,,,,,
,10.47,2940,2203,1785,39.8,,,,,,,,,,
,11.26,3108,2224,1816,39.8,,,,,,,,,,
,12.07,3150,2030,1275,39.8,,,,,,,,,,
,12.89,3024,1724,1102,39.8,,,,,,,,,,
,13.71,2877,1612,1071,39.8,,,,,,,,,,
,14.57,2646,1571,1061,39.8,,,,,,,,,,
,15.39,2352,1530,1040,39.8,,,,,,,,,,
,16.18,2079,1479,1030,39.8,,,,,,,,,,
,17.00,1806,1459,1020,39.8,,,,,,,,,,
,17.81,1554,1397,1010,39.8,,,,,,,,,,
,18.61,1449,1346,1010,39.8,,,,,,,,,,
,19.44,1407,1336,1000,39.8,,,,,,,,,,
,20.25,1533,1336,1000,39.8,,,,,,,,,,
,21.07,1470,1765,1071,39.8,,,,,,,,,,
,21.88,1638,1928,1163,39.8,,,,,,,,,,
,22.69,1827,2091,1316,39.8,,,,,,,,,,
,23.49,2100,2162,1632,39.8,,,,,,,,,,
,24.31,2373,2193,1734,39.8,,,,,,,,,,
,25.12,2604,2224,1765,39.8,,,,,,,,,,
,25.97,2835,2234,1816,39.8,,,,,,,,,,
,26.78,3066,2254,1856,39.8,,,,,,,,,,
,27.62,3276,2254,1887,39.8,,,,,,,,,,
,28.42,3465,2264,1918,39.8,,,,,,,,,,
,29.22,3633,2275,1928,39.8,,,,,,,,,,
,30.00,3801,2275,1948,39.8,,,,,,,,,,
,30.77,3864,2275,1979,55.9,,,,,,,,,,
,31.58,1869,1918,1234,39.8,,,,,,,,,,
,32.40,2835,2040,1418,39.8,,,,,,,,,,
,33.24,2877,2193,1775,39.8,,,,,,,,,,
,34.05,2982,2254,1846,39.8,,,,,,,,,,
,34.85,3087,2295,1867,39.8,,,,,,,,,,
,35.67,2856,1948,1387,39.8,,,,,,,,,,
,36.47,1659,1714,1081,39.8,,,,,,,,,,
,37.25,2415,1601,1061,39.8,,,,,,,,,,
,38.06,2268,1561,1061,39.8,,,,,,,,,,
,38.86,2121,1520,1051,39.8,,,,,,,,,,
,39.68,1974,1489,1040,39.8,,,,,,,,,,
,40.55,1848,1459,1030,39.8,,,,,,,,,,
,41.38,1827,1448,1020,39.8,,,,,,,,,,
,42.19,1806,1438,1010,39.8,,,,,,,,,,
,42.96,1785,1428,1010,39.8,,,,,,,,,,
,43.76,1722,1418,1010,39.8,,,,,,,,,,
,44.59,1617,1408,1010,39.8,,,,,,,,,,
,45.42,1533,1377,1010,39.8,,,,,,,,,,
,46.22,1512,1367,1010,39.8,,,,,,,,,,
,47.04,1491,1357,1010,39.8,,,,,,,,,,
,47.87,1386,1336,1010,39.8,,,,,,,,,,
,48.72,861,1316,1000,39.8,,,,,,,,,,
,49.53,861,1295,1000,39.8,,,,,,,,,,
,50.33,840,1285,1000,39.8,,,,,,,,,,
,51.18,861,1285,989,39.8,,,,,,,,,,
,52.04,861,1275,989,39.8,,,,,,,,,,
,52.86,861,1275,989,39.8,,,,,,,,,,
,53.65,861,1275,989,39.8,,,,,,,,,,
,54.51,861,1275,989,39.8,,,,,,,,,,
,55.34,840,1275,989,39.8,,,,,,,,,,
,56.17,861,1275,989,39.8,,,,,,,,,,
,57.00,840,1275,989,39.8,,,,,,,,,,
,57.80,924,1275,989,39.8,,,,,,,,,,
,58.63,1008,1295,1000,39.8,,,,,,,,,,
,59.43,1407,1428,1010,39.8,,,,,,,,,,
,60.28,2142,1622,1132,39.8,,,,,,,,,,
,61.12,2751,1816,1316,39.8,,,,,,,,,,
,61.93,1848,1591,1112,39.8,,,,,,,,,,
,62.70,1743,1877,1214,39.8,,,,,,,,,,
,63.51,2184,2101,1418,39.8,,,,,,,,,,
,64.31,2583,2162,1571,39.8,,,,,,,,,,
,65.14,2982,2203,1673,43.4,,,,,,,,,,
,65.97,1869,1754,1142,39.8,,,,,,,,,,
,66.79,1911,1948,1193,39.8,,,,,,,,,,
,67.60,1974,1846,1214,39.8,,,,,,,,,,
,68.44,1953,1612,1102,39.8,,,,,,,,,,
,69.24,1932,1499,1051,39.8,,,,,,,,,,
,70.06,1869,1459,1030,39.8,,,,,,,,,,
,70.87,1806,1438,1020,39.8,,,,,,,,,,
,71.68,1743,1418,1010,39.8,,,,,,,,,,
,72.48,1680,1408,1010,39.8,,,,,,,,,,
,73.31,1638,1397,1010,39.8,,,,,,,,,,
,74.13,1680,1550,1081,39.8,,,,,,,,,,
,74.95,1701,1530,1071,39.8,,,,,,,,,,
,75.75,1701,1469,1040,39.8,,,,,,,,,,
,76.57,1659,1428,1020,39.8,,,,,,,,,,
,77.38,1638,1418,1020,39.8,,,,,,,,,,
,78.19,1554,1387,1010,39.8,,,,,,,,,,
,78.98,1533,1357,1010,39.8,,,,,,,,,,
,79.79,1470,1346,1010,39.8,,,,,,,,,,
,80.62,1407,1336,1010,39.8,,,,,,,,,,
,81.42,1407,1428,1020,39.8,,,,,,,,,,
,82.26,1470,1459,1051,39.8,,,,,,,,,,
,83.09,1533,1489,1061,39.8,,,,,,,,,,
,83.92,1575,1510,1071,39.8,,,,,,,,,,
,84.72,1659,1530,1081,39.8,,,,,,,,,,
,85.52,1785,1795,1204,39.8,,,,,,,,,,
,86.33,1806,1714,1183,39.8,,,,,,,,,,
,87.18,966,1520,1040,39.8,,,,,,,,,,
,88.01,840,1367,1010,39.8,,,,,,,,,,
,88.82,840,1295,1000,39.8,,,,,,,,,,
,89.65,840,1285,989,39.8,,,,,,,,,,
,90.46,840,1275,989,39.8,,,,,,,,,,
,91.29,840,1265,1000,39.8,,,,,,,,,,
,92.08,861,1265,989,39.8,,,,,,,,,,
,92.91,1008,1275,1000,39.8,,,,,,,,,,
,93.69,1092,1285,1000,39.8,,,,,,,,,,
,94.49,1218,1346,1010,39.8,,,,,,,,,,
,95.30,1344,1408,1020,39.8,,,,,,,,,,
,96.16,1407,1408,1020,39.8,,,,,,,,,,
,96.97,1428,1387,1010,39.8,,,,,,,,,,
,97.79,1365,1357,1010,39.8,,,,,,,,,,
,98.60,1260,1316,1010,39.8,,,,,,,,,,
,99.42,1071,1295,1000,39.8,,,,,,,,,,
,100.23,987,1275,1000,39.8,,,,,,,,,,
,101.05,1008,1285,1000,39.8,,,,,,,,,,
,101.86,1071,1295,1000,39.8,,,,,,,,,,
,102.70,1113,1306,1010,39.8,,,,,,,,,,
,103.50,1176,1357,1010,39.8,,,,,,,,,,
,104.32,1281,1418,1020,39.8,,,,,,,,,,
,105.10,1449,1448,1040,39.8,,,,,,,,,,
,105.91,1470,1438,1030,39.8,,,,,,,,,,
,106.73,1470,1408,1020,39.8,,,,,,,,,,
,107.54,1470,1397,1010,39.8,,,,,,,,,,
,108.34,1491,1408,1020,39.8,,,,,,,,,,
,109.15,1470,1387,1010,39.8,,,,,,,,,,
,109.98,1449,1387,1010,39.8,,,,,,,,,,
,110.78,1512,1428,1030,39.8,,,,,,,,,,
,111.59,1533,1438,1030,39.8,,,,,,,,,,
,112.39,1533,1418,1030,39.8,,,,,,,,,,
,113.20,1512,1408,1020,39.8,,,,,,,,,,
,113.99,1554,1418,1030,39.8,,,,,,,,,,
,114.77,1596,1448,1040,39.8,,,,,,,,,,
,115.58,1617,1448,1040,39.8,,,,,,,,,,
,116.37,1659,1459,1040,39.8,,,,,,,,,,
,117.19,1680,1448,1040,39.8,,,,,,,,,,
,117.99,1680,1459,1051,39.8,,,,,,,,,,
,118.80,1701,1459,1051,39.8,,,,,,,,,,
,119.65,1743,1459,1051,39.8,,,,,,,,,,
,120.43,1743,1459,1051,39.8,,,,,,,,,,
,121.22,1764,1459,1040,39.8,,,,,,,,,,
,122.03,1743,1438,1040,39.8,,,,,,,,,,
,122.86,1659,1408,1020,39.8,,,,,,,,,,
,123.67,1554,1377,1010,39.8,,,,,,,,,,
,124.50,1533,1428,1020,39.8,,,,,,,,,,
,125.30,1596,1428,1030,39.8,,,,,,,,,,
,126.13,1617,1387,1010,39.8,,,,,,,,,,
,126.94,1407,1336,1010,39.8,,,,,,,,,,
,127.73,1260,1316,1010,39.8,,,,,,,,,,
,128.57,1176,1316,1000,39.8,,,,,,,,,,
,129.40,1113,1295,1000,39.8,,,,,,,,,,
,130.20,1050,1295,1000,39.8,,,,,,,,,,
,131.03,1155,1336,1010,39.8,,,,,,,,,,
,131.87,1197,1357,1010,39.8,,,,,,,,,,
,132.70,1218,1367,1010,39.8,,,,,,,,,,
,133.50,1302,1387,1010,39.8,,,,,,,,,,
,134.32,1323,1397,1010,39.8,,,,,,,,,,
,135.16,1302,1367,1010,39.8,,,,,,,,,,
,135.99,1176,1336,1010,39.8,,,,,,,,,,
,136.79,1050,1295,1000,39.8,,,,,,,,,,
,137.62,966,1275,1000,39.8,,,,,,,,,,
,138.46,924,1275,1000,39.8,,,,,,,,,,
,139.29,1029,1295,1000,39.8,,,,,,,,,,
,140.09,1008,1275,1000,39.8,,,,,,,,,,
,140.91,1050,1316,1010,39.8,,,,,,,,,,
,141.75,1176,1346,1010,39.8,,,,,,,,,,
,142.55,1344,1418,1030,39.8,,,,,,,,,,
,143.35,1470,1459,1051,39.8,,,,,,,,,,
,144.17,1512,1418,1030,39.8,,,,,,,,,,
,144.99,1533,1408,1020,39.8,,,,,,,,,,
,145.80,1638,1459,1040,39.8,,,,,,,,,,
,146.60,1701,1469,1051,39.8,,,,,,,,,,
,147.43,1785,1489,1061,39.8,,,,,,,,,,
,148.23,1302,1397,1030,39.8,,,,,,,,,,
,149.03,840,1336,1010,39.8,,,,,,,,,,
,149.86,840,1285,1000,39.8,,,,,,,,,,
,150.69,840,1275,1000,39.8,,,,,,,,,,
,151.53,840,1265,989,39.8,,,,,,,,,,
,152.33,861,1265,989,39.8,,,,,,,,,,
,153.16,861,1265,989,39.8,,,,,,,,,,
Monday,04,June,2012,21:06:05
028 906 021 AP ,,1,9l R4 EDC SG D41,

,Group A:,'011,,,,Group B:, Not Running,,,,Group C:, Not Running
,,Engine speed,Specified MAP,Actual MAP,Duty cycle,,,,,,,,,,
,TIME,all 1's=off,-2 to +2,-2 to +2,Boost Valvle,TIME,,,,,TIME,,,,
MARKER,STAMP, /min, mbar, mbar, %,STAMP,,,,,STAMP,,,,
,0.00,840,1255,989,39.8,,,,,,,,,,
,0.80,840,1255,989,39.8,,,,,,,,,,
,1.61,924,1255,989,39.8,,,,,,,,,,
,2.43,2037,1459,1030,39.8,,,,,,,,,,
,3.22,1071,1428,1051,39.8,,,,,,,,,,
,4.05,1470,1428,1030,39.8,,,,,,,,,,
,4.88,1617,1397,1020,39.8,,,,,,,,,,
,5.69,1638,1387,1020,39.8,,,,,,,,,,
,6.46,1512,1377,1010,39.8,,,,,,,,,,
,7.29,1491,1357,1010,39.8,,,,,,,,,,
,8.11,1428,1346,1010,39.8,,,,,,,,,,
,8.95,1344,1336,1010,39.8,,,,,,,,,,
,9.75,1302,1336,1010,39.8,,,,,,,,,,
,10.58,1302,1346,1010,39.8,,,,,,,,,,
,11.39,1386,1357,1010,39.8,,,,,,,,,,
,12.19,1386,1357,1010,39.8,,,,,,,,,,
,12.99,1512,1397,1020,39.8,,,,,,,,,,
,13.83,1827,1459,1051,39.8,,,,,,,,,,
,14.63,2016,1489,1081,39.8,,,,,,,,,,
,15.45,1218,1408,1030,39.8,,,,,,,,,,
,16.28,1281,1438,1040,39.8,,,,,,,,,,
,17.12,1449,1459,1051,39.8,,,,,,,,,,
,17.90,1659,1530,1091,39.8,,,,,,,,,,
,18.75,1848,1571,1122,39.8,,,,,,,,,,
,19.58,1890,1581,1142,39.8,,,,,,,,,,
,20.42,1260,1418,1030,39.8,,,,,,,,,,
,21.21,1281,1448,1040,39.8,,,,,,,,,,
,22.00,1386,1581,1071,39.8,,,,,,,,,,
,22.82,1512,1846,1132,39.8,,,,,,,,,,
,23.65,1659,2009,1234,39.8,,,,,,,,,,
,24.46,1869,2091,1428,39.8,,,,,,,,,,
,25.24,2142,2152,1714,39.8,,,,,,,,,,
,26.07,2352,2183,1765,39.8,,,,,,,,,,
,26.87,2562,2213,1775,39.8,,,,,,,,,,
,27.67,2772,2234,1805,39.8,,,,,,,,,,
,28.48,2982,2234,1826,39.8,,,,,,,,,,
,29.30,3150,2244,1856,39.8,,,,,,,,,,
,30.14,3318,2254,1867,39.8,,,,,,,,,,
,30.94,3465,2254,1887,39.8,,,,,,,,,,
,31.78,3570,2264,1907,39.8,,,,,,,,,,
,32.58,3696,2264,1938,39.8,,,,,,,,,,
,33.40,3822,2275,1938,39.8,,,,,,,,,,
,34.23,3927,2275,1948,39.8,,,,,,,,,,
,35.04,4011,2285,1938,39.8,,,,,,,,,,
,35.86,4032,2122,2020,57.4,,,,,,,,,,
,36.64,2037,1856,1224,39.8,,,,,,,,,,
,37.48,2898,2111,1703,39.8,,,,,,,,,,
,38.33,2856,1877,1244,39.8,,,,,,,,,,
,39.14,2772,1724,1112,39.8,,,,,,,,,,
,39.97,2688,1632,1091,39.8,,,,,,,,,,
,40.77,2625,1581,1081,39.8,,,,,,,,,,
,41.58,2541,1571,1071,39.8,,,,,,,,,,
,42.40,2541,1561,1081,39.8,,,,,,,,,,
,43.21,2415,1775,1285,39.8,,,,,,,,,,
,44.03,2373,1652,1091,39.8,,,,,,,,,,
,44.84,2310,1561,1061,39.8,,,,,,,,,,
,45.65,2247,1530,1051,39.8,,,,,,,,,,
,46.45,2184,1510,1051,39.8,,,,,,,,,,
,47.26,2184,1703,1193,39.8,,,,,,,,,,
,48.08,2184,1724,1224,39.8,,,,,,,,,,
,48.86,2163,1652,1142,39.8,,,,,,,,,,
,49.66,2142,1591,1122,39.8,,,,,,,,,,
,50.47,2121,1561,1112,39.8,,,,,,,,,,
,51.29,2100,1540,1102,39.8,,,,,,,,,,
,52.10,2121,1663,1132,39.8,,,,,,,,,,
,52.91,2142,1877,1316,39.8,,,,,,,,,,
,53.73,2121,1622,1091,39.8,,,,,,,,,,
,54.52,2184,1948,1336,39.8,,,,,,,,,,
,55.34,2268,2111,1489,39.8,,,,,,,,,,
,56.15,2352,2203,1561,39.8,,,,,,,,,,
,56.95,1743,1724,1132,39.8,,,,,,,,,,
,57.77,903,1520,1020,39.8,,,,,,,,,,
,58.58,840,1377,1000,39.8,,,,,,,,,,
,59.40,840,1316,989,39.8,,,,,,,,,,
,60.16,840,1306,989,39.8,,,,,,,,,,
,60.94,840,1295,989,39.8,,,,,,,,,,
,61.75,840,1285,989,39.8,,,,,,,,,,
,62.57,840,1285,989,39.8,,,,,,,,,,
,63.38,840,1285,989,39.8,,,,,,,,,,
,64.21,861,1275,989,39.8,,,,,,,,,,
,65.01,840,1275,989,39.8,,,,,,,,,,
,65.79,840,1275,989,39.8,,,,,,,,,,
,66.60,840,1275,989,39.8,,,,,,,,,,
,67.38,840,1275,989,39.8,,,,,,,,,,
,68.17,840,1275,989,39.8,,,,,,,,,,
,68.98,861,1275,989,39.8,,,,,,,,,,
,69.78,945,1275,989,39.8,,,,,,,,,,
,70.58,840,1275,989,39.8,,,,,,,,,,
,71.39,777,1275,989,39.8,,,,,,,,,,
,72.21,840,1275,989,39.8,,,,,,,,,,
,73.04,861,1275,1000,39.8,,,,,,,,,,
,73.85,861,1275,1000,39.8,,,,,,,,,,
,74.66,882,1265,989,39.8,,,,,,,,,,
,75.46,903,1265,989,39.8,,,,,,,,,,
,76.26,1008,1295,1010,39.8,,,,,,,,,,
,77.07,1092,1295,1010,39.8,,,,,,,,,,
,77.89,1092,1285,1000,39.8,,,,,,,,,,
,78.72,1281,1459,1020,39.8,,,,,,,,,,
,79.52,1470,1601,1071,39.8,,,,,,,,,,
,80.34,903,1448,1010,39.8,,,,,,,,,,
,81.17,840,1336,1000,39.8,,,,,,,,,,
,81.97,840,1285,1000,39.8,,,,,,,,,,
,82.79,861,1275,989,39.8,,,,,,,,,,
,83.60,840,1265,989,39.8,,,,,,,,,,
,84.43,861,1265,989,39.8,,,,,,,,,,
,85.23,840,1265,989,39.8,,,,,,,,,,
,86.04,840,1265,989,39.8,,,,,,,,,,
,86.84,840,1265,989,39.8,,,,,,,,,,
,87.67,840,1265,989,39.8,,,,,,,,,,
,88.46,861,1265,989,39.8,,,,,,,,,,
,89.25,861,1265,989,39.8,,,,,,,,,,

Pablozsawq12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 07 sie 2009, 15:33
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Pablozsawq12 » 18 sie 2013, 04:50

Może odnowie trochę temat. Przeczytałem niemalże wszystkie posty w tym temacie ale niestety nie dowiedziałem się co jest przyczyną takiego dziwnego zachowania, gdzie przy mocniejszym przygazowaniu samochód wpada w delirke (telepie całą budą) i wali biały a może i biało niebieski dym i niekiedy przy tym gaśnie i potem problem z odpaleniem. Gdy wpadnie w te telepanie najlepiej puścić nogę z gazu wtedy szybciej mu przejdzie i unikniemy zadławienia auta a gdy już zgaśnie to najlepiej trochę odczekać i dopiero spróbować odpalić.
Piszę o tym bo spotkałem się z tym już w dwóch 80-tkach ale raczej występuje to na zimnym silniku.
Francis1982 znalazłeś przyczynę tego zachowania?

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 18 sie 2013, 09:42

Niestety nie znalazłem.

Były jednak teorie, że mogą to być wtryski ale to odpada.

Jedyne czego jestem pewny to, że odkąd dotarłem silnik po wymianie pierścieni problemu nie mam. Oczywiście na zimnym nie pałuję ale kiedyś nawet na ciepłym jak mu dałem w palnik chwycił muła, ciemna chmura za mną. Tylko że jak ciepły szybciej "wracał do życia".

Wydaje mi się, że zbyt cienkie pierścienie jakoś przy bucie mogą się podwiesić (wcisnąć w ranty w tłokach) i po prostu puszczają a sytuacja później wraca do normy.

Z tego co pamiętam zrobienie głowicy nie dało pożądanych efektów.

tymczasem teraz na gorącym leci niemal do odcięcia <ok>

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 18 sie 2013, 10:08

Pablozsawq12 pisze:Przeczytałem niemalże wszystkie posty w tym temacie ale niestety nie dowiedziałem się co jest przyczyną takiego dziwnego zachowania, gdzie przy mocniejszym przygazowaniu samochód wpada w delirke (telepie całą budą) i wali biały a może i biało niebieski dym i niekiedy przy tym gaśnie i potem problem z odpaleniem
Coś słabo szukałeś :roll: To jest przyczyna <ok> podwieszenie hydropopychaczy ,i jakbyś sobie nie tłumaczył ,to nie może być nic innego 8-)
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 18 sie 2013, 13:15

Tak jak kolega Munior pisze pompa daje ciśnienie duże i popychacze sie podwieszają ja u siebie też tak mam ale nie ma sie czym przejmować :-D
Avant 1Z +Afn chip by kostrz 16 bit. Mała diagnostyka vag ;)

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 18 sie 2013, 23:24

MUNIOR pisze:
Pablozsawq12 pisze:Przeczytałem niemalże wszystkie posty w tym temacie ale niestety nie dowiedziałem się co jest przyczyną takiego dziwnego zachowania, gdzie przy mocniejszym przygazowaniu samochód wpada w delirke (telepie całą budą) i wali biały a może i biało niebieski dym i niekiedy przy tym gaśnie i potem problem z odpaleniem
Coś słabo szukałeś :roll: To jest przyczyna <ok> podwieszenie hydropopychaczy ,i jakbyś sobie nie tłumaczył ,to nie może być nic innego 8-)
Podwieszone popychacze klepią niemiłosiernie. To nie jest wina popychaczy bo moja kolejność pracy wyglądała tak:
-głowica (regeneracja bez wymiany popychaczy) i nowa uszczelka dalej to samo
-dopiero pierścienie pomogły (plus pompa oleju z AHU z fają od 1Z)

Silnik po okresie dotarcia chodził do odcinki. Tylko wkurzało mnie ogromne stukanie po mieście. Wymieniłem na popychacze z 1.8 JN INA (te same) i nic poza ciszą nie przybyło.

Podwieszająca się hydraulika to po pierwsze głośna praca silnika i stukanie jak się jedzie między kamienicami.

Można się doszukiwać jeszcze przytartych prowadnic zaworów wydechowych. Bo lubią sie przycierać w 1Z.

Ale u mnie regeneracja głowicy nie pomogła jak również wymiana prowadnic zaworowych.

Zmierz kompresję i będziesz wiedział na czym stoisz. Póki co to szukanie igły w stogu siana. Wiem co zrobiłem przy swoim silniku i wiem co piszę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga