[B4 ALL] Najdłuższa skrzynia biegów. Pomocy
- Hołowczyc20
- Audi 80 Klub
- Posty: 804
- Rejestracja: 11 mar 2008, 17:25
- Lokalizacja: Mielec
-
- Forum Audi 80
- Posty: 32
- Rejestracja: 09 gru 2012, 17:59
- Lokalizacja: Sokołów
-
- Forum Audi 80
- Posty: 32
- Rejestracja: 09 gru 2012, 17:59
- Lokalizacja: Sokołów
wiem wiem.... zauważyłem jedynie kilka plusów tej skrzyni... idealnie nadaję się do ciągnięcia przyczepy , poza tym odczuwalnie dużo lepiej się samochód zbiera niż ABT z długimi skrzyniami bo prawda jest taka że na piątce z długą skrzynią ledwo co przyśpiesza....a na cgy mogę jechać sobie za tirem 80\90km\h na piątym biegu i bezstresowo go wyprzedzić bez żadnej redukcji. A przyśpieszenie od 120 do 170km\h na "piątce" trwa naprawdę krótko ale po godzinnej jeździe z prędkością maksymalną po autobanie mam dosłownie dość od buczenia silnika i podejrzewam że samochód też :mrgreen: A dla przykładu gdy gps pokazuje 170 km\h "licznik wtedy coś koło 185 " to mam jakieś 5900\6000 tyś obrotów.... a 100 km\h dokładnie przy 3100 obrotów. Więc różnice spore.
nie wiem czy aktualne.
jeśli nie przyglądać się przegubom to pasowałyby Ci skrzynki BAA z B4 TDI 2350rpm przy 100km/h i około 3000rpm przy ~130km/h
bardzo podobna jest skrzynka DHL z A4 B5 i passatów B5 z silnikami TDI.
potem trochę dłuższa APL.
jeśli Cię interesuje najdłuższa piątka jaka wychodziła w silnikach wzdłużnych żeby nie było rzeźby, to zmieniasz na FHN z passata B5 TDI 130KM lub superba 130KM
2000rpm przy 100kmh i przy 3000rpm masz około 150-155kmh.
cisza gwarantowana jeśli się silnik będzie mógł uciągnąć
u mnie po przejściu ze skrzynki DHL na FHN i jednoczesnej zmianie turbiny i nie tylko znacznie się uciszyło ale czuć wpływ tak długiej skrzynki na przyspieszenie,
do tej skrzynki trzeba mieć naprawdę duży moment obrotowy żeby auto się sprawnie poruszało...
jeśli nie przyglądać się przegubom to pasowałyby Ci skrzynki BAA z B4 TDI 2350rpm przy 100km/h i około 3000rpm przy ~130km/h
bardzo podobna jest skrzynka DHL z A4 B5 i passatów B5 z silnikami TDI.
potem trochę dłuższa APL.
jeśli Cię interesuje najdłuższa piątka jaka wychodziła w silnikach wzdłużnych żeby nie było rzeźby, to zmieniasz na FHN z passata B5 TDI 130KM lub superba 130KM
2000rpm przy 100kmh i przy 3000rpm masz około 150-155kmh.
cisza gwarantowana jeśli się silnik będzie mógł uciągnąć
u mnie po przejściu ze skrzynki DHL na FHN i jednoczesnej zmianie turbiny i nie tylko znacznie się uciszyło ale czuć wpływ tak długiej skrzynki na przyspieszenie,
do tej skrzynki trzeba mieć naprawdę duży moment obrotowy żeby auto się sprawnie poruszało...