[B4 1.9 1Z 90KM] Zmiana pompy wtryskowej
-
- Forum Audi 80
- Posty: 148
- Rejestracja: 29 sty 2013, 20:13
- Lokalizacja: Tarnów małopolska
[B4 1.9 1Z 90KM] Zmiana pompy wtryskowej
Witam. Może temet się powtarza ale proszę o wyrozumiałość i radę.
Mam audi 80 1,9 tdi z 1993 roku. Pompa jest tam z tym dolnym przelewem.
Chciałbym przełożyć pompę z VW z 1994 roku z górnym przelewem bo podobno są lepsze.
Jakie podstawowe rzeczy trzeba zmienić by to wszystko współdziałało jak należy.
Proszę o rade bo autko stoi od ponad tygodnia u "fachowca" i gość nie może sobie poradzić z prawidłowym podpięciem. Podaje mi różne teorie do głowy a ja chciałbym naprawde wiedzieć czy da się to zrobić czy nie?
Proszę o jakieś rady!!!!
Mam audi 80 1,9 tdi z 1993 roku. Pompa jest tam z tym dolnym przelewem.
Chciałbym przełożyć pompę z VW z 1994 roku z górnym przelewem bo podobno są lepsze.
Jakie podstawowe rzeczy trzeba zmienić by to wszystko współdziałało jak należy.
Proszę o rade bo autko stoi od ponad tygodnia u "fachowca" i gość nie może sobie poradzić z prawidłowym podpięciem. Podaje mi różne teorie do głowy a ja chciałbym naprawde wiedzieć czy da się to zrobić czy nie?
Proszę o jakieś rady!!!!
- Ganimadeus
- Forum Audi 80
- Posty: 726
- Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
- Lokalizacja: Lublin
Było już to nieco wałkowane...
Potrzebne są jeszcze obudowa filtra powietrza, przepływomierz i najtrudniejsze to bawienie się w kabelkologię bez tego nie uda mu się tego ogarnąć. Przekładkę robi się w 2 celach:
1. Koniec problemów z niedomagającym nastawnikiem pompy
2. Możliwość tzw. "pełnej diagnostyki" auta
W Małopolsce robi to np. trepek od nas z forum - masz pewność, że zrobi Ci to dobrze. Tyle, że on jest z Olkusza ponad 100km dużo i nie ale teraz jak masz auto rozebrane to najlepiej złożyć i żeby dojechało do trepka, a on resztą się zajmie. Uderz do niego na PW. https://audi80.pl/trepek,u,9342.htm
Pozdro
Potrzebne są jeszcze obudowa filtra powietrza, przepływomierz i najtrudniejsze to bawienie się w kabelkologię bez tego nie uda mu się tego ogarnąć. Przekładkę robi się w 2 celach:
1. Koniec problemów z niedomagającym nastawnikiem pompy
2. Możliwość tzw. "pełnej diagnostyki" auta
W Małopolsce robi to np. trepek od nas z forum - masz pewność, że zrobi Ci to dobrze. Tyle, że on jest z Olkusza ponad 100km dużo i nie ale teraz jak masz auto rozebrane to najlepiej złożyć i żeby dojechało do trepka, a on resztą się zajmie. Uderz do niego na PW. https://audi80.pl/trepek,u,9342.htm
Pozdro
-
- Forum Audi 80
- Posty: 148
- Rejestracja: 29 sty 2013, 20:13
- Lokalizacja: Tarnów małopolska
No wiesz, było tak. Autko było słabe. w porównaniu z takim samym modelem to brakowało jakieś 20% mocy (tak na oko mówiąc) no i spalanie niecałe 8 litrów gdzie porównując inne autko to w tamtym wychodziło około 5,5 litra więc różnica diametralna. No i na wolnych obrotach było czuć nawet na kierownicy drgania silnika bo dziwnie chodził. Z wiadomości jakie dostałem to była wina nastawnika no a on kosztuje około 1500zł więc zdecydowałem się na zmianę dobrej sprawdzonej pompy no i wyszło teraz więcej problemów niż się spodziewałem.
Założyłem temat bo chcę wiedzieć coś na ten temat bo mechanik to cały czas mówi że zrobi a w sumie to nie ma efektu.
Autko mu zapaliło ale jak wciśnie gaz to nie zchodzi z obrotów tylko zachowuje się tak jakby miał gaz wciśnięty do dechy.
Założyłem temat bo chcę wiedzieć coś na ten temat bo mechanik to cały czas mówi że zrobi a w sumie to nie ma efektu.
Autko mu zapaliło ale jak wciśnie gaz to nie zchodzi z obrotów tylko zachowuje się tak jakby miał gaz wciśnięty do dechy.
- Ganimadeus
- Forum Audi 80
- Posty: 726
- Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
- Lokalizacja: Lublin
Zapewne ecu wariuje. MUNIOR jak robił pierwszą przekładkę zajęło mu to ładnych parę godzin jak mi to opowiadał ;d Także jak nie chcesz czekać to zabieraj od niego auto bo stawiam, że tego nie zrobi bo to trzeba ogarniać sprawy z kompem i zabieraj zetora do trepka ;] Od razu Ci mówię, że koszt będzie nieco niższy niż w przypadku kupna nowego nastawnika ale 200zł to też kosztować nie będzie. Resztę dopytuj u Trepka.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 148
- Rejestracja: 29 sty 2013, 20:13
- Lokalizacja: Tarnów małopolska
No to nieźle bo moje stało ostatnio przez 9 dni u mechanika i nie zrobił tego. Zmienił mi pompę z tym nastawnikiem indukcyjnym ale nie dał rady doprowadzić auta do stanu używalności. Odpalił go ale jak wcisnoł gaz to nie zszedł z obrotów i trzeba było go zgasić. Oprócz pompy nie zakładał nic więcej. Dlatego pytałem cię co jeszcze trzeba zmienić w autku by było wszystko ok. Jeżeli możesz to napisz co tam trzeba dołożyć a może wyciągnąć by to śmigało. Autko mam w domu bo nie mogłem dłużej patrzyć jak on się znęca nad nim. Nadal mam starą pompę i objawy takie jak pisałem wcześniej. Jak nie sprawi to problemu to odpisz. Dzięki.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6166
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Niezły spec :roll: pojęcie o temacie zerowemariusz1979 pisze:No to nieźle bo moje stało ostatnio przez 9 dni u mechanika i nie zrobił tego. Zmienił mi pompę z tym nastawnikiem indukcyjnym ale nie dał rady doprowadzić auta do stanu używalności. Odpalił go ale jak wcisnoł gaz to nie zszedł z obrotów i trzeba było go zgasić. Oprócz pompy nie zakładał nic więcej.
A pewnie że mogę ,tyle że na nie wiele ci się ta wiedza przydamariusz1979 pisze:Jeżeli możesz to napisz co tam trzeba dołożyć a może wyciągnąć by to śmigało.
![;-)](https://audi80.pl/images/smilies/oczko.gif)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 148
- Rejestracja: 29 sty 2013, 20:13
- Lokalizacja: Tarnów małopolska
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6166
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Oczywiście że robię 8-) w poście powyżej napisałem ile mi to zajmujemariusz1979 pisze:Gdybym miał te podstawowe rzeczy o których piszesz, byłbyś w stanie to zrobić?
![;-)](https://audi80.pl/images/smilies/oczko.gif)
![;-)](https://audi80.pl/images/smilies/oczko.gif)