[80S B3 BP+LPG JV 1.8 90 KM] Szum w kole
[80S B3 BP+LPG JV 1.8 90 KM] Szum w kole
Witam na początek przepraszam jeśli zły dział. Trzeba mnie poratować po raz kolejny. Tym razem mam takie objawy podczas jazdy (ale nie zawsze) coś mi szumi w przednim chyba lewym kole raz głośniej raz ciszej i wydaje mi się, że mnie hamuje. Co to może być?? Mam to dopiero od dziś. Odpada przegub i sworzeń dopiero nie dawno robiłem wymianę i odgłosy też są inne.
Jak dzwigniesz koło do góry to nim mocno zakręć i posłuchaj czy nie huczy. Może się dosłuchasz. Drugi sposób to łapiesz za sprężynę od zawieszenia i zakręć mocno kołem. Jak poczujesz drgania na sprężynie to w łożysku kulki przeskakują z oporem. Przy większej prędkości i siłą działającym na łożysku mamy buczenie. A trzeci sposób to jak kolega wyżej sprawdzić czy nie ma luzów.
Łożyska najlepiej i najszybciej sprawdzam w następujący sposób, jadę na jakąś krętą ulicę, opuszczam przednie szyby i nasłuchuje jak skręcam w lewo i hałas się nasila tzn. że wyrobione jest prawe łożysko,jak huk delikatnie ustaje to lewa strona i analogicznie myśląc, jak skręcam w prawo i hałasuje bardziej to mamy lewą stronę do roboty.
(Łożysko bez obciążenia czyli na podnośniku nawet wyrobione potrafi cichutko się turlać)
Zawsze tak sprawdzam i jeszcze nie było gafy :mrgreen:
Co do uczucia delikatnego hamowania, po przejechaniu powiedzmy ok. 8-10 km. tzw. agresywnej jeździe (tzn. przyśpieszanie i hamowanie) sprawdź przez otwory w feldze lewą i prawą tarcze czy jednakowo rozgrzane czy jedna ciepła, a druga gorąca, tylko uważaj aby nie poparzyć. Jeżeli temp. znacznie się różni to "blokuje" ci jedno koło.
Jeśli łożyska i tarcze przejdą test ok. to zostają osłony tarcz po prostu ocierają o felgę. <ok>
(Łożysko bez obciążenia czyli na podnośniku nawet wyrobione potrafi cichutko się turlać)
Zawsze tak sprawdzam i jeszcze nie było gafy :mrgreen:
Co do uczucia delikatnego hamowania, po przejechaniu powiedzmy ok. 8-10 km. tzw. agresywnej jeździe (tzn. przyśpieszanie i hamowanie) sprawdź przez otwory w feldze lewą i prawą tarcze czy jednakowo rozgrzane czy jedna ciepła, a druga gorąca, tylko uważaj aby nie poparzyć. Jeżeli temp. znacznie się różni to "blokuje" ci jedno koło.
Jeśli łożyska i tarcze przejdą test ok. to zostają osłony tarcz po prostu ocierają o felgę. <ok>