[B4 2.3 NG] Chrupie podczas ruszania
-
- Forum Audi 80
- Posty: 234
- Rejestracja: 18 sie 2012, 15:12
- Lokalizacja: Okolice Łodzi
[B4 2.3 NG] Chrupie podczas ruszania
Witam, problem ktory przedstawie jest od samego poczatku gdy kupilem samochod
oto on:
Podczas ruszania do przodu oraz do tylu slychac takie chrupanie w przedniej czesci samochodu, wtedy rowniez szparpie samochodem, szarpanie jest mocniejsze przy cofaniu.
Gdy dodam więcej gazu przy ruszeniu szarpie mnie ale to chrupanie slychac caly czas.
Troche czytalem na ten temat, pisaliscie na temat przegubów wewnetrznych one mogly by dawac takie objawy ? Nie wiem czy to istotne ale napisze w momencie gdy wsiadam oraz wysiadam z samochodu slychac takie pstrykniecie,chrupniecie jak by z zawieszenia moze to miec cos wspolnego
Ja osobiscie obstawial bym docisk sprzegla, ale czy on by dawal takie dzwieki ? Sprzedawca mowil ze sprzeglo bylo wymieniane ale jakos mu nie wierze
oto on:
Podczas ruszania do przodu oraz do tylu slychac takie chrupanie w przedniej czesci samochodu, wtedy rowniez szparpie samochodem, szarpanie jest mocniejsze przy cofaniu.
Gdy dodam więcej gazu przy ruszeniu szarpie mnie ale to chrupanie slychac caly czas.
Troche czytalem na ten temat, pisaliscie na temat przegubów wewnetrznych one mogly by dawac takie objawy ? Nie wiem czy to istotne ale napisze w momencie gdy wsiadam oraz wysiadam z samochodu slychac takie pstrykniecie,chrupniecie jak by z zawieszenia moze to miec cos wspolnego
Ja osobiscie obstawial bym docisk sprzegla, ale czy on by dawal takie dzwieki ? Sprzedawca mowil ze sprzeglo bylo wymieniane ale jakos mu nie wierze
-
- Forum Audi 80
- Posty: 234
- Rejestracja: 18 sie 2012, 15:12
- Lokalizacja: Okolice Łodzi
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Tuleje i sworzeń też rozumiem?kyuubi1990 pisze:Wahacz jest nowy, wiec jego tez bym wykluczyl
Najpierw zajrzyj pod auto, czy osłony przegubów z każdej strony są całe i nie ma nigdzie smaru. Jeśli nic nie widać możesz odkręcić sworzeń wahacza i śrubę trzymającą półoś, wysunąć przegub. Jedną ręką trzymasz za półoś, druga próbujesz zakręcić przegubem prawo-lewo, ma być ZERO luzu, jeśli jest minimalny to jest uszkodzony przegub.kyuubi1990 pisze:Oraz moze znasz jakis sposob na ocene czy przegub wewnetrzny konczy juz swoje zycie ?
Z reguły uszkodzenia przegubów wewnętrznych i zewnętrznych rozróżnia się tym, że zewnętrzne skrzypią/trzeszczą na zakrętach początkowo, a wewnętrzne cały czas.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 234
- Rejestracja: 18 sie 2012, 15:12
- Lokalizacja: Okolice Łodzi
-
- Forum Audi 80
- Posty: 234
- Rejestracja: 18 sie 2012, 15:12
- Lokalizacja: Okolice Łodzi
Bo prawde mowiac strasznie mnie to wku...... chcesz ruszyc a tu chrupie i szarpie na poczatku tylko szarpalo i czasami delikatnie chrupalo a teraz sie to nasila.
[ Dodano: 2013-08-28, 11:16 ]
Ok wlasnie polozylem sie pod samochodem i zobaczylem ze półoś od strony kierowcy ma luzy rzedu kilku milimetrow, od strony pasazera sztywno siedzi.
To morze byc przegub zewnetrzny czy wewnetrzny ? ewentualne oba ?
[ Dodano: 2013-08-28, 11:16 ]
Ok wlasnie polozylem sie pod samochodem i zobaczylem ze półoś od strony kierowcy ma luzy rzedu kilku milimetrow, od strony pasazera sztywno siedzi.
To morze byc przegub zewnetrzny czy wewnetrzny ? ewentualne oba ?
Łożysko nad kolumną MacPhersona nie ma nic do szarpania pojazdem podczas ruszania do przodu czy też do tyłu.
Jeśli zużyte ( wytłuczone ), słychać go przy kręceniu kierownicą w którąkolwiek stronę i jest to dosyć głośne i nieprzyjemne bo dzwięk jest "wspomagany " przez rezonującą sprężynę.
Oprócz tego można z tym jeżdzić i się nic nie stanie.
Przyczyn chrupania i szarpania autem poszukać trzeba gdzie indziej. Może się któryś przegub rozlatuje albo już rozleciał, moze łożysko piasty a może i skrzynia biegów zaczyna już nie tegesować.
Jednym słowem to co już napisali koledzy.
[ Dodano: 2013-08-28, 11:34 ]
...upsss, uprzedziłeś mnie - byłem w trakcie dziobania swoich wypocin. Wieć już wszystko masz na dłoni. Wyjmuj półośkę, rozbieraj i zobaczyśz. Ale żeby szarpało autem to musi być tam coś rozwalone . Duże luzy to chyba za malo .
Jeśli zużyte ( wytłuczone ), słychać go przy kręceniu kierownicą w którąkolwiek stronę i jest to dosyć głośne i nieprzyjemne bo dzwięk jest "wspomagany " przez rezonującą sprężynę.
Oprócz tego można z tym jeżdzić i się nic nie stanie.
Przyczyn chrupania i szarpania autem poszukać trzeba gdzie indziej. Może się któryś przegub rozlatuje albo już rozleciał, moze łożysko piasty a może i skrzynia biegów zaczyna już nie tegesować.
Jednym słowem to co już napisali koledzy.
[ Dodano: 2013-08-28, 11:34 ]
...upsss, uprzedziłeś mnie - byłem w trakcie dziobania swoich wypocin. Wieć już wszystko masz na dłoni. Wyjmuj półośkę, rozbieraj i zobaczyśz. Ale żeby szarpało autem to musi być tam coś rozwalone . Duże luzy to chyba za malo .
-
- Forum Audi 80
- Posty: 234
- Rejestracja: 18 sie 2012, 15:12
- Lokalizacja: Okolice Łodzi
-
- Forum Audi 80
- Posty: 234
- Rejestracja: 18 sie 2012, 15:12
- Lokalizacja: Okolice Łodzi
-
- Forum Audi 80
- Posty: 234
- Rejestracja: 18 sie 2012, 15:12
- Lokalizacja: Okolice Łodzi