Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4 1.9 TDI 1Z] CHIP TUNING

ODPOWIEDZ
slawek5t
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 21 lis 2012, 01:38
Lokalizacja: Bytów

Post autor: slawek5t » 01 sie 2013, 20:37

Moj tez troche zaczął szarpać po chipie ale to wina 99% nastawnika bo jak odepne wtyczke to prawie nic nie szarpie.
Za kilka dni zgłaszam sie do naszego Muniora po czyściutki nastawniczek :] - zdam relacje oczywiscie po wymianie.
lisek83 pisze:przebieg od nowosci to lekko ponad 200tys wiec zdrowa maszyna.
Nawet jeśli, to nie znaczy to aż tak wiele. Ważna jest kondycja. Będzie trzymał parametry to pojedzie <ok>

lisek83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 20 lis 2012, 17:05
Lokalizacja: STRZEGOWO

Post autor: lisek83 » 02 sie 2013, 10:02

Slawek5t ja wyczyscilem sam nastawnik przed softem wiec to bylo wykluczone podczas dylerki.

slawek5t
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 21 lis 2012, 01:38
Lokalizacja: Bytów

Post autor: slawek5t » 03 sie 2013, 23:47

Ok....

Gdzies kiedys czytalem własnie że zdarza sie że sterownik szwankuje i auto szarpie.
Albo błąd w sofcie lub twoj silniczek potrzebował lekkiej zmiany w mapach. Takie są moje teorie :)

Ważne że Mariusz szybko wyratował twoją maszynke z tej delirki :)

Za dobry tydzien bede miał czysty nastawnik więc zdam relacje z jazdy :)

edit :

jakie dawki ustawiliście sobie po chipie ? i jakie macie doladowanie ustawione?

Ja mam 2.8-3.0mg bez obciążenia typu swiatła, radio, nawiew, itd.
Doładowanie 1,15. Przy pełnym bucie tylko lekki dymek.

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 04 sie 2013, 01:49

wybacz ziom ale wg mnie soft nie szwankuje, to tak jak by uwazac ze przy podkrecaniu procesora system operacyjny daje ciala, a tak nie jest, brakuje albo voltow albo zle ustawienia osprzetu, taka aluzja :)

slawek5t
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 21 lis 2012, 01:38
Lokalizacja: Bytów

Post autor: slawek5t » 04 sie 2013, 08:58

Ale przeciez nasz kolega lisek83 napisał że winę miał własnie Ecu a ja tylko potwierdziłem że czytałem kiedys o takich samych przypadkach :)
_Dave pisze:ze przy podkrecaniu procesora system operacyjny daje ciala, a tak nie jest, brakuje albo voltow albo zle ustawienia osprzetu, taka aluzja :)
Tak sie składa że doskonale o tym wiem :)

Czekam na kolejne osoby które mają chipa aby napisały jaką mają dawkę i tak dalej.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 04 sie 2013, 10:22

slawek5t pisze: jakie dawki ustawiliście sobie po chipie ? i jakie macie doladowanie ustawione?
Dawka 5mg i doładowania 1,35 bara, dymu prawie nic nie ma.

matek10912
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 406
Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
Imię: Mateusz
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik:
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Kontakt:

Post autor: matek10912 » 04 sie 2013, 11:40

U mnie dawka 3,2mg i doladowanie 1,25 bara i tez tylko lekki dymek ale to tylko w gorace dni

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 04 sie 2013, 17:46

powiem cos od siebie dawka powinna byc ustawiona miedzy 3,8-5,0mg zaleznie od dymienia i stanu ogólnego auta.

co do drgawek lub innych objawów to najczęściej nie jest to przyczyna soft-u tylko albo źle dopasowany sterownik np założony do tdi ustawionego wzdłużnie od silnika poprzecznego a te sterowniki różnią się mocno pod względem map, bardzo wielu przypadkach praktycznie co 3 wszelkie nieprawidłowości w pracy zależą od stanu ogólnego całości tdi-ka np. pompy , wtryskiwaczy ,turbiny ,wszelkich nieszczelności, to w jakim stanie jest sam silnik w szczególności dół oraz głowica(szczelność zaworów), czystość kolektora wydechowego ,ssącego , ic a nawet czujników temp, kata wtrysku itd nie od dziś wiadomo ze chipsuje się silniki tylko 100% sprawne i większość osób nawet nie wie że coś jest nie tak i wychodzi dopiero ze cos nie halo po chipie lub większych modach i zamiast wyeleminować przyczynę dolegliwości to doszukują się winy w sofcie czy sterowniku.

można by tak pisać wiele z racji zrobionych już ponad 1600 aut spotkałem się z wieloma przypadkami a najgorsze są gdy sterownik jest wysyłany na klienta odpowiedzialność i słowa ze auto jest w stanie idealnym wszystko sprawne jakby wczoraj wyjechało z fabryki a potem okazuje się ze coś jest nie tak, w sterownikach zdarzają się awarie np. na osprzęcie pierburga ze jest nieszczelność wężyka do map-sensora 8 bit i 16bit jak i map-sensorów ciśnienia atmosferycznego lub nawet ale to rzadko zimne luty z racji nawet wieku sterowników ale to bardzo sporadycznie oraz dość częstym przypadkiem jest problem w samej elektryce auta.

moje softy i większość moich własnych sterowników przed wysłaniem lub montażem są testowane i sprawdzane i mam co do nich pewność.

pozdrawiam i życzę 100% sprawnych tdi :-D

slawek5t
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 21 lis 2012, 01:38
Lokalizacja: Bytów

Post autor: slawek5t » 05 sie 2013, 22:49

kostrz,
Krzysiek 84 pisze:Dawka 5mg i doładowania 1,35 bara, dymu prawie nic nie ma.
Taka dawka wynika chyba z racji posiadanych przez ciebie dużych wtrysków ?
Turbo wytrzymuje takie doładowanie ? ? :) Ile juz przelatałes na chipie ?
Może też sie pokusze o takie gdy wymienie wtryski na większe :)
Jaką różnice odczułeś gdy wymieniłes wtryskiwacze ? ?

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 06 sie 2013, 01:07

Wtryski są tylko uzupełnieniem setupu kompa 16 i chipsa jeśli nie zmieniamy takich rzeczy jak turbo itp. :)

Po zmianie wtrysków 1z na afn zaczął nieco lepiej iść w górnych partiach obrotów. Takie były moje odczucia, aczkolwiek oczekiwałem czegoś więcej ;p może zbyt pochopnie heh.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 06 sie 2013, 07:11

slawek5t pisze:kostrz,
Krzysiek 84 pisze:Dawka 5mg i doładowania 1,35 bara, dymu prawie nic nie ma.
Taka dawka wynika chyba z racji posiadanych przez ciebie dużych wtrysków ?
Turbo wytrzymuje takie doładowanie ? ? :) Ile juz przelatałes na chipie ?
Może też sie pokusze o takie gdy wymienie wtryski na większe :)
Jaką różnice odczułeś gdy wymieniłes wtryskiwacze ? ?
Dawke mógłbym zwiekszyć jeszcze, ale nie chcem sprzęgła męczyć
wtryski są to 210-tki , to samo co AEL,
Turbo T2 daje rade, jezdze od 2 maja z takim zestawem, wcześniej miałem na boschu z wtryskami afn i kompem 401B z softem od Kostrza.
Została zrobiona przekladka osprzętu i wskoczyły wtryski, pompa afn i ecu 16 bit z softem Mistrza Kostrza. Turbo słychać jak ładuje te 1,35 podczas przyśpieszania,
egr zaślepiony, wolna odma zrobiona, IC to nie wiem jak wygląda teraz, z 3 lata temu wyjmowałem i czyściłem w srodku, lekki osad był w nim, katalizator wybity tez.
Różnice bylo czuc na poczatku jak pierwsze jazdy były, na poczatku ecu 8 bit z doładowaniem 1,2 bara i potem 16 bit z 1,35 bara

lisek83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 20 lis 2012, 17:05
Lokalizacja: STRZEGOWO

Post autor: lisek83 » 08 sie 2013, 18:44

Powiem wam tak smigam czesto na niemcy i a anglie po auta i wiem jak wygladaja przebiegi nie wspomne ze takich wozow jak audi80 czy golf 3 prawie tam niema,a jak sa to w cenie passata b5 te nasze 200tys to smiech na sali bo po 250tys to maja juz auta z 07roku ale taki glupi nasz narod ze 198 musi byc bo wiecej to juz zle auto no to sie cofa i maja,osobiscie sprowadzilem golfa 4 tdi z anglii ktory na liczniku mial 540tys mil panowie to jest przebieg.a wiec jak kostrz mowi jesli ktos mu pisze ze auto super to i siebie i jego w blad wprowadza odnosnie stanu silnika,tym oto watkiem chcialem uswiadomic czesc widowni co do przebiegu,latwo to przeliczyc na zachodzie auto nie robi mniej rocznie niz 30tys km.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 08 sie 2013, 19:09

Stan licznika, a stan ogołny silnika troche może inaczej wyglądać. Nie oszukujmy sie że 5 lat temu czy teraz nadal są 80-tki z przebiegiem 200 tyś km. To w jakim stanie teraz są nasze silniki to zależy od nas jak dbamy o nie, czas wymiany oleju, czy ciskamy go na zimnym silniku, czy studzimy turbo na biegu jałowym czy gasimy od razu.
Ja tam nie żaluje paliwa na prace silnika po uruchomieniu i przed zgaszeniem, olej zmieniam co 7,5 tys km. A jak nagrzany silnik do 90 stopni to korzysta się często z pełnej mocy jaka dysponuje silnik.

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 27 sie 2013, 11:13

Poczytałem co tu napisaliście i nie wiem już nic...
Mam sterownik 028 906 021 AP, auto z listopada 94 oczywiście na Pierburgu.

Czy da się zmienić w prosty sposób sterownik żeby zwiększyć moc??

Zakładając że na chwilę obecna silnik jest OK, ile można +/- oczekiwać przy zmianie softa a bez zmiany wtrysków :?:

Z jakimi kosztami +/- trzeba się liczyć :?:

Awatar użytkownika
icemerc
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 906
Rejestracja: 27 kwie 2010, 09:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icemerc » 27 sie 2013, 11:49

Jelly, sterownik 300 zł z softem pod twoje wtryski i ot cały koszt. Reszta to twoj czas i robocizna z wyjeciem i zamienieniem sterownika...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl