[b4 1z avant] lewa strona przód
[b4 1z avant] lewa strona przód
witam i do tematu dziwny dzwięk z tej lewej strony pojawia się tak jak by coś ocierało sieo siebie im szybciej jade tym głośniej niewiem czy to łorzysko czy przegub zdarza sie ,że przy mocnym skręcie odzywa się mam pytanko czy wymienić komplet czy nie i jeszcze jedna spprawa to tak na marginesie jak sciąga się sanki to trzeba też odkręcićpoduszke czy ktoś zna nr tej poduszki serdeczne dzięki za info pozdrawiam wszystkich
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
kriskross, mógł byś się postarać, napisać to trochę bardziej po ludzku, to raz.
Dokładniej opisać problem, trzeć to może wszystko. Odkręć koło i zobacz czy metalowa osłona nie dotyka tarczy hamulcowej, to na początek. Tylko sprawdź dobrze, od spodu też zajrzyj. Jeśli będzie ok, weź porządnie w ręce koło po bokach i spróbuj nim ruszyć przód tył, jeśli ma luzy możesz podejrzewać łożysko. Łożysko wyje/huczy, ale nie trze, chyba że jeździsz tak długo.
O która poduszkę Ci chodzi, silnika czy skrzyni, lewa czy prawą ?
Dokładniej opisać problem, trzeć to może wszystko. Odkręć koło i zobacz czy metalowa osłona nie dotyka tarczy hamulcowej, to na początek. Tylko sprawdź dobrze, od spodu też zajrzyj. Jeśli będzie ok, weź porządnie w ręce koło po bokach i spróbuj nim ruszyć przód tył, jeśli ma luzy możesz podejrzewać łożysko. Łożysko wyje/huczy, ale nie trze, chyba że jeździsz tak długo.
O która poduszkę Ci chodzi, silnika czy skrzyni, lewa czy prawą ?
Re: [b4 1z avant] lewa strona przód
czy to łożysko, czy przegub to wymieniasz tylko element zużyty...kriskross pisze: niewiem czy to łorzysko czy przegub zdarza sie ,że przy mocnym skręcie odzywa się mam pytanko czy wymienić komplet czy nie
- quattroBandit
- Audi 80 Klub
- Posty: 903
- Rejestracja: 18 lip 2013, 15:10
czy to łożysko to ja osobiście sprawdzam inaczej, przynajmneij w ośce - na lewarek podnoszę stronę (przyda sdię stópka pod auto, lewarek to mało), co do której mam podejrzenia, odpalam motor, rozpędzam auto do ok. 50-60kmph i wrzucam luz, gaszę silnik (nie dotykam hamulca) i nasłuchuję czy słychać łożysko biegi wrzucać delikatnie, żeby przypadkiem auto nie odjechało - teoretycznie nie powinno, w końcu po coś jest mechanizm różnicowy w skrzyni
przeguby nie szumią, ewentualnie wewnętrzny daje dziwne wibracje przenoszące się na cała budę i kierownicę
a ławę odkręcamy kluczami, najlepiej... zębami śruby mogą nie puścić :-> Poduszek silnika nie musisz ruszać, silnik wisi na podłużnicach, jedynie poduszkę skrzyni prawdopodobnie będziesz musiał okręcić, jesli jest przymocowana do ławy.
przeguby nie szumią, ewentualnie wewnętrzny daje dziwne wibracje przenoszące się na cała budę i kierownicę
a ławę odkręcamy kluczami, najlepiej... zębami śruby mogą nie puścić :-> Poduszek silnika nie musisz ruszać, silnik wisi na podłużnicach, jedynie poduszkę skrzyni prawdopodobnie będziesz musiał okręcić, jesli jest przymocowana do ławy.
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Majster, ja tego nie praktykowałem, ale mam pytanie, czy myślisz że lekko szumiące łożysko podczas jazdy, będzie szumiało na podniesionym kole i zerowym oporze i nacisku dla łożyska, bo mocno w to wątpię.quattroBandit pisze:czy to łożysko to ja osobiście sprawdzam inaczej, przynajmneij w ośce - na lewarek podnoszę stronę (przyda sdię stópka pod auto, lewarek to mało), co do której mam podejrzenia, odpalam motor, rozpędzam auto do ok. 50-60kmph i wrzucam luz, gaszę silnik (nie dotykam hamulca) i nasłuchuję czy słychać łożysko biegi wrzucać delikatnie, żeby przypadkiem auto nie odjechało - teoretycznie nie powinno, w końcu po coś jest mechanizm różnicowy w skrzyni