Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi 80 1,6 Turbo D SB ->AKN swap czas zacząć !!

Prezentacja w/w od 1986 do 1991.
Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 28 sie 2013, 20:03

Chyba nie pozostaje mi nic innego :mrgreen:
Jak skończę z Passatem (cholerna rdza :evil:) to biorę się za Audi <ok>

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 28 sie 2013, 21:35

a tak apropo, jakie masz hamulce obecnie?

Awatar użytkownika
matt1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 936
Rejestracja: 27 sty 2008, 15:38
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: matt1988 » 28 sie 2013, 23:14

arwam pisze:a tak apropo, jakie masz hamulce obecnie?
Ma 256mm nie wentylowane które nie hamuja wcale ;-). Ja obecnie zakupiłem heble z NG 256mm wentyle z dużo większym zaciskiem i myślę że to starczy narazie.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 29 sie 2013, 00:20

Ale przynajmniej mam korektor siły hamowania :mrgreen:

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 29 sie 2013, 10:12

matt1988, zaciski w wersjach wentylowanych nie wentylowanych mają tą samą średnicę tłoczka a różnią się tym że mogą pomieścić grubsze klocki i jednocześnie tarczę które już nie ma 13 czy 15mm tylko 22mm grubości.

256mm nie wentylowane puki nowe i nie przegrzane też hamuje ale szybciutko się nagrzewają, szczególnie jeśli mamy ABS, i nawet przy hamowaniu z prędkości 100km/h jest już odczuwalna różnica, wiem bo zanim w domu była zakupiona audi 100 C4 mieliśmy audi 80 B4 1.9TD po jakimś czasie zastąpione 1.9M-TDI, i tam zmieniłem właśnie tarcze z litych na wentyle , przy włączonym ABS różnica była już dobrze widoczna, a tym bardziej z im większych prędkości się hamowało.

Awatar użytkownika
quattroBandit
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 18 lip 2013, 15:10

Post autor: quattroBandit » 29 sie 2013, 10:14

pawelrybak15 pisze:Ale przynajmniej mam korektor siły hamowania :mrgreen:
i powiedz mi co on Ci daje? bo iloma autami jeździłęm z korektorem, czy bez, różnicy nie odczułem ;)

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 29 sie 2013, 11:12

quattroBandit pisze: powiedz mi co on Ci daje? bo iloma autami jeździłęm z korektorem, czy bez, różnicy nie odczułem ;)
daje twardszy pedał hamulca bo ogranicza ciśnienie w tylnych zaciskach, to raz a dwa najważniejsze to to że jeśli nie masz ABS'u to przy hamowaniu na łuku tył się nie wyprzedza.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 29 sie 2013, 11:13

quattroBandit pisze:
pawelrybak15 pisze:Ale przynajmniej mam korektor siły hamowania :mrgreen:
i powiedz mi co on Ci daje? bo iloma autami jeździłęm z korektorem, czy bez, różnicy nie odczułem ;)
To jest tak, że jak nie ma korektora siły hamowania, to hamulce tył mają mniejsze cylinderki hamulcowe (przez to słabsze) więc korektora nie wymagają. Jeśli masz korektor to są większe (mocniejsze) cylinderki i te już korektora siły hamowania wymagają <ok>
Mieliśmy kiedyś Audi B2 1,6 benzyna na gaźniku chyba 70 albo 75KM i to auto miało cylinderki hamulcowe 17mm bez korektora siły hamowania, ojciec wymienił kiedyś cylinderki na 19mm i okazało się, że bez korektora nie idzie ujechać, bo przy pierwszym hamowaniu następuje blokowanie kół tylnych. Po dorzuceniu korektora problem znikł :-P

Awatar użytkownika
quattroBandit
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 18 lip 2013, 15:10

Post autor: quattroBandit » 29 sie 2013, 12:11

problem też zniknie przy większych hamulcach z przodu i wydajniejszym serwie.

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 29 sie 2013, 15:30

quattroBandit pisze:problem też zniknie przy większych hamulcach z przodu i wydajniejszym serwie.
_________________
i tak w nieskończoność. najlepiej dajmy tarcze tak z przynajmniej 500mm a to tego jakieś 12-to tłoczkowe zaciski :P to nic że dopiero za piątym razem sie zaciski zacisną ale za to będziemy mogli sie z 500kmh zatrzymać <rotfl>

prawdziwą sztuką jest dać możliwie duże tarcze, przy możliwie małych zaciskach i pompie hamulcowej uzyskać dobre efekty, taki układ ma małą zwłokę od czasu spoczynku do przejścia do pełnego zaciśnięcia .

wszędzie widzę tendencje do zakłądania możliwie największych pomp hamulcowych, 4,6 a nawet 8-mio tłoczkowych zacisków, wszystko ładnie pięknie, masz dobre czucie hamulców pedał twardy, ale spróbuj zrobić dwa zestawy jeden tak jak mówisz duże zaciski, i duża pompa, plus duże tarcze, a drugi tylko duże tarcze, ale standardowy zacisk, i pompa hamulcowa, ten wariant wymaga sztywniejszych przewodów elastycznych w sensie lepszy oplot który w mniejszym stopniu się będzie poddawał, ponieważ w układzie do uzyskania tej samej siły na zacisku, będzie potrzebne większe ciśnienie płynu, potem przejedź się na jednym i drugim zestawie i zobacz jak obydwa zestawy będą reagować na kopnięcie w pedał hamulca.
ten zrobiony według twojej filozofi będzie miał właśnie zwłokę, pedał kopnięty stawia opór ale powoli wchodzi ponieważ duża pompa wytwarza małe ciśnienie płynu, który przez to że jest niższe ciśnienie będzie wolniej przepływał na wszelkich przewężeniach czy przez mechanizmy ABS'u.
także większy zacisk będzie spowalniał działanie ABS'u.
to wszystko wypróbowane w praktyce, a nie widzimisię.

a przy normalnej codziennej eksploatacji zaciski jednotłoczkowe nie mają takiej tendencji do zapiekania sie jak zaciski wielotłoczkowe że delikatnie traktowane, lubię się zapiekać na jednym z tłoczków.
żeby zaciski wielo-tłoczkowe osiągnęły tą samą prędkość działania, musiałbyś rozwiercić wszelkie przewężenia, na łączeniu przewodów hydraulicznych, i zastosować większe przewody, a także układ ABS'u od auta ze znacznie wydajniejszymi heblami,, tutaj znów haczyk bo sie powiększy pojemność układu a płyn jak każda ciecz też z pewnym stopniu jest ściśliwy i znów byśmy mieli bardziej miękki pedał hamulca oraz przewody giętkie o większej średnicy bardziej by puchły z racji większej wewnętrznej średnicy.


także jak z powyższego widać nie jest takie łatwe zbudowanie szybkiego( w sensie przejścia od stanu spoczynku do pełnego zaciśnięcia i na odwrót) układu hamulcowego, albo może i jest łatwe ale wymaga znacznie większych nakładów finansowych i pracy.
dając dużą pompą i zaciski o większej pojemności( większy tłoczek lub większa ilość tłoczków) idziemy na kompromis ponieważ spowalniamy układ, a założenie większego serwa np o 1" naprawdę nie wiele nam pomoże.
z moich doświadczeń wynika że lepiej zbudować szybki układ, który szybko reaguje i mieć np odrobinę bardziej miękki pedał hamulca, niż mieć układ wolny który ma pedał jak skała, mimo że np do pełnej siły hamowania potrzebna by była ta sama siła na pedale.
mniejszą pojemność szybciej napełnisz, nawet jeśli nie masz ABS'u a w przypadku obecności tego układu w aucie szybkość działania ABS'u nabiera kluczowej roli, w spowalnianiu ruchu, bo odblokowanie kół idzie niemal tak samo szybko w obydwóch zaciskach, i małym i dużym ale układ czy to abs czy pompa hamulcowa ma jednak skończoną wydajność i szybkość działania.
plus dużej pompy jest tylko taki że mamy mały skok jałowy pedału hamulca zanim zostaną skasowane luzy w okładzie i na tyle wtłoczone płynu w zaciski alby układ już hamował z pełną skutecznością.


w golfie miałem swego czasu zaciski od audi właśnie girlingi 60 i pompę 23,8mm przeszedłem właśnie z girlinga 54 i pompy 22mm i powiem ci że jeszcze szybciej zakładałem z powrotem girlingi 54 i pompe 22mm. czucie hamulca szczególnie z dużych prędkości było lepsze na girlingach 60 i pompie 23,8 ale za to kopnięcie i błyskawiczne odpuszczenie hamulca powodowało tylko chwilowe "przytrzymanie" auta, a na pompie 22mm i girlingu 54 równie szybkie zablokowanie kół i odblokowanie, jedynie trzeba było nieco mocniej wciskać hamulec do uzyskania tej samej siły hamowania, i hamulec na skutek wyższego ciśnienia płynu przy tej samej sile na zacisku, był nieco bardziej miękki.
raczej drugi raz nie założę dwu czy wiecej tłoczkowych zacisków, chyba że po kompleksowej przebudowie układu, i zastosowaniu większych przewodów hamulcowych.
takie są moje odczucia i moje zdanie z którym możesz się zgodzić lub nie, ale zanim zaczniesz wykazywać wady zacisków o mniejszych tłoczkach lub w ogóle jednotłoczkowych, prosze o przetestowanie takiego układu.
ja porównywałem na jednym aucie, przy tarczach o tej samej średnicy, i tym samym serwie więc mogę powiedzieć coś niecoś o tym jak zadziałają takie konfiguracje., dobrze że do pary jeszcze do girlingów 60 nie ząłożyłem natył wiekszych zacisków np lukasa 43

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 29 sie 2013, 16:02

Ja mam taki plan na układ hamulcowy:
1) Żadnego Girlinga, bo to złooooo <rotfl>
2) Zaciski hamulcowe pod tarcze wentylowane Lucas lub ATE
3) Większe tarcze od tych co mam obecnie
4) Tarczowe hamulce na tył

<ok>

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 29 sie 2013, 16:51

pawelrybak15, chyba mam coś dla ciebie... :)

Awatar użytkownika
matt1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 936
Rejestracja: 27 sty 2008, 15:38
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: matt1988 » 29 sie 2013, 18:48

arwam, Ale wykład jak na uczelni :-D

Ja mam jak mówiłem zaciski z NG i sa troche wieksze od SB ori na tył beda tarcze czyli powinno być ok. arwam jak myślisz zostawić ori serwo i pompe czy dać inną??

Awatar użytkownika
quattroBandit
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 18 lip 2013, 15:10

Post autor: quattroBandit » 29 sie 2013, 20:20

arwam, milo się czytało, sporo jest racji w tym co piszesz, rzeczywiście wielotłoczkowe maksymalną efektywność mają zdecydowanie później niż jednotłoczkowe, jednak ich siła (wielotłoczków) jest nieporównywalnie większa, przy rozłożeniu na większa tarcze dają przyjemne efekty. W poprzednim mialem fabryczne lite 256 i bębny, zmieniłem na 280x22 + lite z tyłu, teraz mam fabrycznie 276x25 i tarcze tył, i dopiero z tych hamulców jestem zadowolony....

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 29 sie 2013, 21:47

matt1988 pisze:Ja mam jak mówiłem zaciski z NG i sa troche wieksze od SB ori na tył beda tarcze czyli powinno być ok.
nie pamiętam jak było w SB, bo to już chyba że cztery albo pięć lat...
porównuję do tego co miało B4 z AAZ.em pod maską... i tutaj średnice tłoczków są te same, różnica jest taka ze mogą pomieścić grubsze tarcze i klocki.


matt1988 pisze:arwam jak myślisz zostawić ori serwo i pompe czy dać inną??
pompa zostaje raczej 23,8mm z tym że musze ją wymienić, bo moja nie jest idealnie szczelna a po drugie jesli komuś, tak jak mi cieplejsze są hamulce po przekątnej to winę ponosi albo pompa ABS, u mnie już właśnie dziś wymieniona, albo pompa hamulcowa ponieważ musi robić lekkie podciśnienie żeby tłoczki się cofały na tyle aby nie tarło nic.


myślę jeszcze co w przednich kołach upchnąć tak aby została możliwość zastosowania felg 15" szczególnie w zimie, ale chcę zostać, przy zaciskach z 54, lub ewentualnie 57mm ale wtedy już zmiana przynajmniej z przodu przewodów hamulcowych na większe, żeby nic mi nie dławiło i zmiana systemu ABS na coś nowszego, z EDS'em

quattroBandit,

było spróbować opcji, girling lub Lucas 54 z większą tarczą, efekt ten sam, klocki tańsze, i większa szybkość zadziałania.
zakładam że pomiędzy setupami z przodu 280x22 i 276x25 miałeś te same hamulce z tyłu?

jesli tak zainwestuj w większą tarczę z tyłu szczególnie jeśli masz ABS.

ja jeszcze szukam serwa 10" albo zaadotuję a LT podwóje, i pompa wtedy albo 23,8 albo 25,4 ( dwukrotnie wieksza siła wspomagania, i większa pojemność gromadzenia podciśnienia) i możliwie najwieksza tarcza z przodu, chyba że będę na zimę zmieniał tarcze na 280x22mm a na lato np 320mm wentylowana tylko tak myślę skąd tu kółka jakieś ładne i większe, w tanich pieniążkach wziąć... ewentualnie jakie największe hamulce można zmieścić w 16" i w 17" felgach?

quattroBandit pisze: rzeczywiście wielotłoczkowe maksymalną efektywność mają zdecydowanie później niż jednotłoczkowe, jednak ich siła (wielotłoczków) jest nieporównywalnie większa, przy rozłożeniu na większa tarcze dają przyjemne efekty.

quattroBandit, co z tego skoro na drogę można przenieść niestety ograniczoną siłę hamowania?
zaciski wielotłoczkowe mają sens w dużych autach, w których są duże tarcze, według mnie, lepiej jest dać większą tarczę, i mniejszy zacisk, niż duży zacisk ( duża średnica tłoczka lub wielo-tłoczkowy) i mniejsza tarcza, siłę hamowania można i w jednym i drugim wypadku przenieś dokładnie taką samą( rozpatrujemy takie same auta na takich samych kołach) po za tym mniejsza tarcza się będzie szybciej rozgrzewać, i wtedy tracimy siłę hamowania, chyba ze mamy ceramiczne klocki, ale to sie praktycznie tylko do sportu nadaje, bo w codziennej eksploatacji przy hamowaniu dźwięk podobny do darcia na siłę widelcem po tależu tak że aż rysy zostają, to mi średnio do gustu przypada.

ja pozostaję przy cywilnych klockach. fakt że ceramiczne klocki dopiero po rozgrzaniu zaczynają hamować, to raz ale tarcze są zdzierane niczym nożem tokarskim, ja jak testowałem tarcze, bodajże chyba ATE, i klocki ceramiczne( nie pamiętam już firmy) w golfie, to nie starczyły na 4tys km, a standardowe, mimo tego że na nich pedał jest trochę bardziej tępy i gumowaty, starczały spokojnie na 10-14tys km.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B3.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl