Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 AAD] świece żarowe żeby sie same grzały i wyłączały

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
sisu32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 25 paź 2007, 19:32
Lokalizacja: Wisła

[B3 AAD] świece żarowe żeby sie same grzały i wyłączały

Post autor: sisu32 » 19 lis 2007, 18:52

Witam wszystkich.
Mam audi 80 b3 quattro, był tam śilnik benzynowy ale z różnych powodów zmieniłem na diesla. Jak podłączyć świece żeby sie same nagrzewały po przekręceniu kluczyka w faze zapłonu? Jest tam jakaś instalacja przgotowana do tego bo kontrolka od świec jest. Dzięki.
Ostatnio zmieniony 20 lis 2007, 19:03 przez sisu32, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
ClNEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 20 sty 2007, 15:11
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: ClNEK » 19 lis 2007, 19:12

ciezko tak napisac po takim opisie instalacji :)

potrzeba elektryka zeby zmontowal przekaznik odpowiedni i taka mala instalacje zrobil.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 19 lis 2007, 19:21

Potrzebujesz kupić przekaźnik podgrzewania świec żarowych z dopasowanym rezystancyjnie czujnikiem temperatury silnika. Układ elektryczny nie jest skomplikowany. Kilka przewodów (w tym dość grubych) i po problemie.
Układ elektryczny możesz skopiować z Audi 80 B3.

Awatar użytkownika
sisu32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 25 paź 2007, 19:32
Lokalizacja: Wisła

Post autor: sisu32 » 19 lis 2007, 20:12

To jest jakiś specjalny przekaźnik podgrzewania świec ? A ten czujnik temp śilnika który będzie współpracować z przekaźnikiem to gdzie śie znajduje mniejwięcej ?

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 19 lis 2007, 20:51

W każdym dieslu w którym zainstalowano świece żarowe istnieje taki przekaźnik.
Ważne by czujnik temperatury silnika i przekaźnik były od tego samego modelu auta/silnika. W przypadku niedopasowania rezystancyjnego czas grzania świec będzie za długi lub za krótki.
Czujnik temperatury silnika najczęściej jest wkręcony do głowicy lub umieszczony w elemencie ogrzewanym przez płyn chłodniczy.
Możesz zaadoptować do swojego auta rozwiązanie z silnika 1Y - najprostsze.

tryni81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 13 sie 2007, 11:46

Post autor: tryni81 » 19 lis 2007, 21:09

część instalacji masz już zrobione. wyciąg przekaźnik z skrzynki bezpieczników ten co był do pompy paliwa i tam włóż ten do grzania świec. w ten sposób wykorzystujesz rozwiązanie fabryczne zasilania przekaźnika i napięcia sterującego po stacyjce oraz sygnał z rozrusznika. resztę instalacji musisz podpiąć pod odpowiednie piny skrzynki bezpieczników (obwody z przekaźnika do świec, z przekaźnika do kontrolki i z przekaźnika do czujnika temperatury)

Awatar użytkownika
sisu32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 25 paź 2007, 19:32
Lokalizacja: Wisła

Post autor: sisu32 » 19 lis 2007, 21:53

Pod jakie piny skrzynki bezpieczników to trzeba podpiąć ???

tryni81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 13 sie 2007, 11:46

Post autor: tryni81 » 20 lis 2007, 17:18

robiłem to kilka miesięcy temu i już nie pamiętam. miernik w rękę i sprawdź omomierzem.

Awatar użytkownika
sisu32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 25 paź 2007, 19:32
Lokalizacja: Wisła

Post autor: sisu32 » 16 wrz 2008, 17:44

Dobra poradziłem dobie :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl