[80 B4 2.0E ABK] Wymiana skrzyni biegów
[80 B4 2.0E ABK] Wymiana skrzyni biegów
Witam! Zamontowałem do swojego auta skrzynię od audi 2,3. Czy oprócz półosi różni ona się przełożeniami??? Skrzynie wizualnie wyglądają tak samo.
Ponawiam prośbę o stosowanie kwadratowych nawiasów i wyłączenie capsa
Ponawiam prośbę o stosowanie kwadratowych nawiasów i wyłączenie capsa
Ostatnio zmieniony 17 sty 2008, 00:28 przez profesor, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: [80 B4 2.0E ABK] Wymiana skrzyni biegów
Moim zdaniem to było dobre posunięcie. Oryginalna skrzynia CCE była za wolna według mnie. Zamontowana przez Ciebie skrzynia jest szybsza i jeżeli silniczek jest w dobrym stanie to powinieneś pojechać o około 8% szybciej niż poprzednio.profesor pisze:Witam! Zamontowałem do swojego auta skrzynię od audi 2,3. Czy oprócz półosi różni ona się przełożeniami??? Skrzynie wizualnie wyglądają tak samo.
Masz teraz skrzynię AXG i musisz zmienić:
- dwa przeguby wewnętrzne (nowe śradnica 108 mm a stare średnica 100mm),
- dwie półosie - pasują od Audi 90, lub Audi 80 z silnikiem 2,3 litra.
Jak już uporasz się z przekładką to podaj jaka masz prędkość przy 4000 obr/min i piątym biegu. Ciekawy jestem jak to się zmieniło.
No właśnie jestem sam ciekaw. Przy mojej audi przy
4000 obr/min jest 140 km/h
przy
5000 obr/min jest 180 km/h
wiec ciekawe jak to wpłynie na osiagi auta ale wiadomo ze dluższe przelozenia bardziej meczą silnik i wpływaja na spalanie.
Poza tym jak jezdzisz sam to powinno byc dobrze ale teraz jest pytanie za 100 pkt, co bedzie jak w aucie bedzie komplet osob i bagaz?
Pozdrawiam i czekam na neewsy
4000 obr/min jest 140 km/h
przy
5000 obr/min jest 180 km/h
wiec ciekawe jak to wpłynie na osiagi auta ale wiadomo ze dluższe przelozenia bardziej meczą silnik i wpływaja na spalanie.
Poza tym jak jezdzisz sam to powinno byc dobrze ale teraz jest pytanie za 100 pkt, co bedzie jak w aucie bedzie komplet osob i bagaz?
Pozdrawiam i czekam na neewsy
Skrzynia ok.
Niestety nie mam możliwości sprawdzenia jak szybko jeździ przy 4000obr/min, ale jechałem już 3800obr/min i miałem niecałe 150km/h lecz to się jeszcze może zmienić gdyż mam prawdopodobnie źle ustawiony zapłon.
Jak już się ze wszystkim uporam to nieomieszka :mrgreen: m podzielić się z wami moimi osiągami :mrgreen: :mrgreen:
Niestety nie mam możliwości sprawdzenia jak szybko jeździ przy 4000obr/min, ale jechałem już 3800obr/min i miałem niecałe 150km/h lecz to się jeszcze może zmienić gdyż mam prawdopodobnie źle ustawiony zapłon.
Jak już się ze wszystkim uporam to nieomieszka :mrgreen: m podzielić się z wami moimi osiągami :mrgreen: :mrgreen:
Hej biorąc pod uwagę porę roku i stan nawierzchni wiec badź ostrożny a poza tym mozesz podac jaka jest wartosc prędkośći przy 2000 obr/min i jaka jest wartość przy 3000 obr/min
wtedy drogi kolego bedziemy mogli sobie wyliczyć przyrost prędkości na jeden 1000 obr/min a co za tym idzie prędkość przy 4000 obr/min, pozdrawiam i czekam pa
[ Dodano: 2008-01-28, 04:58 ]
No i jak wrazenia po zmianie skrzyni, mozesz cos opisac ?
wtedy drogi kolego bedziemy mogli sobie wyliczyć przyrost prędkości na jeden 1000 obr/min a co za tym idzie prędkość przy 4000 obr/min, pozdrawiam i czekam pa
[ Dodano: 2008-01-28, 04:58 ]
No i jak wrazenia po zmianie skrzyni, mozesz cos opisac ?
Witajcie.
Mam pytanie - wyglada na to ze mam bardzo "krótką" skrzynię biegów. U mnie na V biegu przy
2000 obr/min mam 75km/h...
4500obr/min daje mi na około 140km/h...
Jestem zły ponieważ jeżdżę czasem pożyczonym Audi z tego samego roku i z tym samym silnikiem co moje, ale słabszą wersją (ja mam niby 115KM, a pożyczana 90KM) i ta pożyczna spisuje się dużo lepiej... W niej na ustostradzie przy 5000obr/min jechałem 180km/h... U mnie ta prędkość jest nie do osiągnięcia.
Poza tym w innych 80-tkach którymi jeździłem silnik ma piękny agresywny przyczajony pomruk, a u mnie na wyższych obrotach wyje jak diwa operowa... :-|
Powiedzcie czy zmiana skrzyni (oczywiście na taką ze szrotu) może mi polepszyć osiągi?
Znajomy zmienił ostatnio w swojej A6 skrzynię i mówi że w końcu auto się odmuliło i dostało "buta"... Jaka jest szansa że u mnie po zmianie skrzyni będzie tak samo? Czy przyrost mocy będzie zauważalny? Czy opłaca się to w ogóle robić? Wygląda na to że moja skrzynia mogła już być zmieniana, bo tak jak mówiłem - jeździłem nie jedną 80-tką i moja wypada naprawdę blado przy innych.
Mam pytanie - wyglada na to ze mam bardzo "krótką" skrzynię biegów. U mnie na V biegu przy
2000 obr/min mam 75km/h...
4500obr/min daje mi na około 140km/h...
Jestem zły ponieważ jeżdżę czasem pożyczonym Audi z tego samego roku i z tym samym silnikiem co moje, ale słabszą wersją (ja mam niby 115KM, a pożyczana 90KM) i ta pożyczna spisuje się dużo lepiej... W niej na ustostradzie przy 5000obr/min jechałem 180km/h... U mnie ta prędkość jest nie do osiągnięcia.
Poza tym w innych 80-tkach którymi jeździłem silnik ma piękny agresywny przyczajony pomruk, a u mnie na wyższych obrotach wyje jak diwa operowa... :-|
Powiedzcie czy zmiana skrzyni (oczywiście na taką ze szrotu) może mi polepszyć osiągi?
Znajomy zmienił ostatnio w swojej A6 skrzynię i mówi że w końcu auto się odmuliło i dostało "buta"... Jaka jest szansa że u mnie po zmianie skrzyni będzie tak samo? Czy przyrost mocy będzie zauważalny? Czy opłaca się to w ogóle robić? Wygląda na to że moja skrzynia mogła już być zmieniana, bo tak jak mówiłem - jeździłem nie jedną 80-tką i moja wypada naprawdę blado przy innych.
Witam. Nie moge dodac.nowego tematu bo sie nie da, wiec sie podpinam.
Wymieniam skrzynie w a80 b3.1.8s.
Odpialem wahacze zdjalem sanki. Przymierzam sie teraz do odkrecania polosiek, ale zauważyłem ze gdy zaczne odkręcac skrzynie to silnik nie bedzie mial sie czego "trzymać".. trzeba go jakos podwieszac?
i drugie pytanie: w jakiej kolejności odkrecac skrzynie? Najpierw przy silniku czy najpierw ta poduszke pod skrzynia i i tylne mocowania?
Dzieki za pomoc.
Wymieniam skrzynie w a80 b3.1.8s.
Odpialem wahacze zdjalem sanki. Przymierzam sie teraz do odkrecania polosiek, ale zauważyłem ze gdy zaczne odkręcac skrzynie to silnik nie bedzie mial sie czego "trzymać".. trzeba go jakos podwieszac?
i drugie pytanie: w jakiej kolejności odkrecac skrzynie? Najpierw przy silniku czy najpierw ta poduszke pod skrzynia i i tylne mocowania?
Dzieki za pomoc.
Witam koledzy, chciałbym się podpiąć pod temat, bo mam zamiar wymienić skrzynię u siebie w ABK na taką o długich przełożeniach, tylko żeby podeszła bez większych modyfikacji. Czytałem już na ten temat i okazuje się że skrzynie o oznaczeniu CCE oraz CDY mają długie przełożenia. Teraz mam 80km/h przy 2000 obr a chciałbym wymienić na taką, żeby przy 2000 obrotów mieć przynajmniej tą setkę. Silnik mam zdrowy, na obecnej skrzyni na 5 biegu przyspiesza całkiem nieźle tylko, że przy 200km/h według wskazań licznika a 180 według gps wskazówka od obrotów znajduje się na czerwonym polu i silnik za bardzo wyje. Jeśli miałby ktoś taką skrzynię w bardzo dobrym stanie, tzn. z płynnie wchodzącymi bez zgrzytu biegami to chętnie zakupię. Pozdrawiam
CDY oraz CCE mają takie samo przełożenie. Ciekawe jaką prędkość osiąga się na dieslowskiej skrzyni przy 2000 obr. Dzwoniłem kiedyś na szrot i koleś miał skrzynie od diesla CDY za 500pln oraz CDY od benzyniaka za 300. Z tego co opowiadał tamta dieslowska miała być igła po przebiegu około 150 tys. Miałem ją wziąć ale zaczął odradzać, że nie będzie pasować, bo ma jakieś inne flansze i wciskać tą od benzyniaka za 300pln. W końcu zrezygnowałem z zakupu. A czy to prawda, że skrzynia o takim samym kodzie od diesla nie będzie pasować do benzyniaka ze względu innych flansz?