[B4 1.9TDI] świst silnika
[B4 1.9TDI] świst silnika
podczas uruchomienia silnika (zimnego) powstaje dziwny świst i nie jest to spowodowane paskami, rolkami czy łożyskami alternatora lub luzem na pompie wodnej. Wszystko już sprawdziłem i nic mi innego do głowy nie przychodzi jak to, że to wina koła pasowego na wale głównym. Słyszałem, że może sie sporadycznie coś takiego zdażyc i nie jest to niebezpieczne - ponoć można na tym jeździć, jednak przez jakieś 5min (do czasu rozgrzania silnika) dobiega spod maski nieprzyjemny świst:(. Może ktoś już spotkał sie z takim przypadkiem? Pozdr
Ostatnio zmieniony 20 lis 2007, 16:21 przez sargal, łącznie zmieniany 2 razy.
Witam
Mam ten sam problem,wszystko sprawdzone rolki alternatory itp
rano jak zapale za jakies 30 sek zaczyna sie nieregularny pisk gdy mocniej obciaze kolo pasowe przez np wlaczenie klimy pisk jest przerazliwy ,zwykle ptroblem znikal po rozgrzaniu silnika ,teraz jest coraz gorzej cichnie po godzinie jazdy.
czy macie podobny problem ?
c`o robic
Audi A6 tdi
Mam ten sam problem,wszystko sprawdzone rolki alternatory itp
rano jak zapale za jakies 30 sek zaczyna sie nieregularny pisk gdy mocniej obciaze kolo pasowe przez np wlaczenie klimy pisk jest przerazliwy ,zwykle ptroblem znikal po rozgrzaniu silnika ,teraz jest coraz gorzej cichnie po godzinie jazdy.
czy macie podobny problem ?
c`o robic
Audi A6 tdi
Sprawdzalem w taki sposob ze krecilem kierownicą i nasłuchiwałem ale bez zmian. świst-pisk był nie zmienialny. Być moze ze koło pasowe jest juz bardzo wyślizgane i trzeba bedzie je zmienić ale nie wiem? Pozdr...Solskier pisze:sargal, pompe wspomagania sprawdzałes? Moze to ona wydaje te dzwiek.
[ Dodano: 2007-12-03, 14:00 ]
koledzy! problem świstu-pisku czy jak to zwał rozwiązany!:) w moim przypadku kiedy wymieniłem rolke napinającą, sprawdziłem altermator (łożyska), wymieniłem pompe wody, rozrząd (akurat juz musiałem), swist wciąz był! dopiero gdy wymieniłem koło pasowe (wału) -to ja ręką odjoł:) wszystko gra!:) świstu nie ma!:) stare koło było juz wyślizgane (tworzywo na obwodzie) przez co jak był zimny to piszczało a jak silnik juz sie rozgrzał (po ok 4-5 min) swist ustawał. Nie stety jest to spory wydatek ok 400zł, ale teraz nie mam już przynajmniej problemu:) Pozdrawiam Wszystkich Klubowiczów!