quattroBandit, ja się nie boję większych jednostek przynajmniej w dieslu, ale jeśli chodzi o benzynę tam masz prawie stały skład mieszanki i tylko dławisz jej dopływ, więc obroty, to ileś tam łykanego powietrza, do którego mususz dolać konkretną ilości paliwa, w dieslu silnik łyka stałą ilość powietrza i paliwa nalewasz w zależności od zapotrzebowania na moc.
Wiesz Diesel może i śmierdzi( benzyna też nie pachnie) ale przy momencie ca 450Nm to jużnawet przyjemnie jeździ, przed zmianą ECU miałem 161KM i 374Nm i nawet nie najgorzej to jeździło, teraz jeszcze nie mierzyłem go ale moment jest nieco większy, choć przy wyższych obrotach, i przede wszystkim w górze już tak nie spada więc nie jest tak źle.
jesli chodzi o kulturę pracy, no cóż, nie ma silnika idealnego, jeden pięknie pracuje inny mało pali.
jeśli zaraz powiesz że kopciuch to nie do końca się zgodzę, teraz niemal dymu nie ma, wcześniej tylko trochę do momentu uzyskania zadanego doładowania, potem już też bezdymnie było.
AEB nie chcę( jak już 1.8T) to wolałbym starsze silniki np KR'a zaturbić) a z AEB wziąć np instalację elektryczną.
chodziło mi raczej o jakieś porównanie ile obrotów np na piątce jest przy 100km/h i jakie jest spalanie, bo w lżejszej budzie wiadomo że nie będzie tyle palił co w większej i to jeszcze w manualu gdzie w oryginale był zamontowany w ciężkim klocu jakim jest chociażby audi V8 i to w automacie.
w tym aucie kolegi jest jeszcze instalacja LPG ale jechaliśmy cały czas na benzynie, zaczynam się zastanawiać czy poprostu nie ma nieszczelności w parowniku i tak naprawdę jechał na podwójnym zasilaniu i dlatego tak mało palił...
ale z drugiej strony też ma bardzo długą skrzynię , bo na szóstce przy 100kmh nie ma 2000rpm
Audi 90 4.2 V8 SUPERCHARGER [B3 ABZ]
tak ale jak już mówiłem nie chcę AEB.zajebem mozna zejsc sporo poniżej 8L w trasie
albo 16V zaturbione, np blok, 1Z po rozwiercie, wał, ewentualnie korbowody w zależności jak by to wychodziło, i np tłoki z S2 wtedy taki dół ma naprawde duże możliwości, i jedyne czego bym się bał to nadmiernej temp spalania żeby termicznie silnika nie uszkodzić.
poprostu lubię modzić nie typowo a chodzić przetartymi ścieżkami, swegoczasu wszyscy mówili że nie da się prawidłowo wysterować VNT bez udziału elektroniki, praktyka pokazała że się jednak da, więc gdybym chciał wkładać benzyniaka to raczej inaczej modzić niż wszyscy inni.
myślałem swego czasu poskładać R5T ale za dużo tego jeździ nie tylko u nas, a czy to B3 czy B4 z V8 pod maską jednak nie tak dużo idzie znajść.
albo iść krok dalej i dorwać jakieś V10 np TDI z phaetona, lub V8TDI z tym że niestety tamte auta do oszczędnych nie należą.
po prostu lubię mieć auto zmodzone w nietuzinkowy sposób, bo tak na dobrą sprawę to ile jeździ Coupe w R5 TDI? myślę że zarówno Kuba jak i autor tematu wkładali V8 bo takich swapów jest bardzo mało,
fakt że to są drogie swapy, chyba ja osobiście poszedłbym w kierunku nie ori elektroniki, tylko do silnika zakupił np jakieś StandAlone i silnik albo za pomocą kompresora, albo za pomocą dużej turbiny dodmuchał, napewno nie byłby to projekt bi-turbo , ale duża pojedyncza turbina, i niestety ze względu na koszt części kutych od V8 raczej by się skończyło na małym doładowaniu powiedzmy 0,5-0,7bara po odprężeniu.
mam pytanie do autora tematu, ile pieniążków pochłoneła "elektryczna" część swapu, czyli podpięcie, od instalacji samochodu, koszt wiązki silnika, ECU, i emulacji immo?
bo nie powiem że nęci mnie taki swap coraz bardziej ale koszta skutecznie hamują dlatego chciałbym wiedzieć na co sie porywać i ile te silniki w budzie B3/B4 palą?
niechciałbym sie obudzić z ręką w nocniku i górą części, a potem sprzedawać auto szczególnie nie skończone komuś za bezcen bo nie stać mnie na jego eksploatację...
tak jak do tej pory niemal wszystko przy swoich autach robiłem sam, tak chciałbym żeby nadal tak pozostało...
Zacisk z Porsche 944 siada bez żadnych adapterów, ale do seryjnej tarczy 279mm. U Bartka jest zastosowany adapter pod większą tarczę.!StaSiu pisze:Siadło to bez adapterów? Można prosić więcej info/na ten temat?Układ Hamulcowy:
Przód: zaciski Porsche 944 (4 tłoki) plus tarcza wentylowana 314mm x 30mm z S6 C4
- Daniel Choros
- Forum Audi 80
- Posty: 744
- Rejestracja: 08 gru 2011, 18:11
- Lokalizacja: Kamionka/Chełm