Witam mam takie pytanie jakie macie napięcia na swoich silniczkach krokowych po rozgrzaniu??
otóż ja mam 0.3V i silnik FALUJĘ, zgaszę go, odpalam jest w normie wszystko ale po chwili obroty zaczynają FALOWAĆ i znowu 0.3V na silniku krokowym(brak jakiej kolwiek reakcji na odłączenie krokowca gdy silnik faluje)
[2.3 NG coupe] Napięcie na "silniczku krokowym"
Poczytałem trochę twoje tematy. Wymigaj kody błyskowe i zobacz co pokażą. Moim zdaniem problemem nie jest krokowy, tylko łapie jakiś błąd na co wskazuje poprawna praca po ponownym odpaleniu. Sugeruję błąd potencjometru przepływomierza.
EDIT.
W niektórych wersjach diagnoza odbywa sie przez przekaźnik nr.215 szary w skrzynce,
ma on na sobie miejsce na bezpieczniki którego ma nie być. >>foto<< Jeżeli masz tak to jazda testowa, nie gasząc silnika wkładasz bezpiecznik przynajmniej na 5s, powinna na tablicy zaświecić żółta kontrolka. Wyjmujesz bezpiecznik i po pierwszym długim impulsie liczysz ilości krótkich mrugnięć, zapisujesz w postaci 4 cyfrowego kodu. Po zapisaniu wkładasz ponownie bezpiecznik i zapisujesz następne błędy jeżeli występują. W moim 3A i w syna NG tak to działa.
[ Dodano: 2013-09-15 ]
Według mojej wiedzy nie powinno tam nic być.
Na pracującym silniku odepnij wtyk od potencjometru klapy rozdzielacza i zobacz jaki będzie efekt.
EDIT.
W niektórych wersjach diagnoza odbywa sie przez przekaźnik nr.215 szary w skrzynce,
ma on na sobie miejsce na bezpieczniki którego ma nie być. >>foto<< Jeżeli masz tak to jazda testowa, nie gasząc silnika wkładasz bezpiecznik przynajmniej na 5s, powinna na tablicy zaświecić żółta kontrolka. Wyjmujesz bezpiecznik i po pierwszym długim impulsie liczysz ilości krótkich mrugnięć, zapisujesz w postaci 4 cyfrowego kodu. Po zapisaniu wkładasz ponownie bezpiecznik i zapisujesz następne błędy jeżeli występują. W moim 3A i w syna NG tak to działa.
[ Dodano: 2013-09-15 ]
Według mojej wiedzy nie powinno tam nic być.
Na pracującym silniku odepnij wtyk od potencjometru klapy rozdzielacza i zobacz jaki będzie efekt.
Ostatnio zmieniony 15 wrz 2013, 11:59 przez marbaj, łącznie zmieniany 4 razy.
Fajnie że chociaż ktoś odp. oto filmik jak to jest z tym moim falowaniem
p.s co do kodów błyskowych to jestem totalnie zielony jak to zrobić i czym.;/
[ Dodano: 2013-09-14, 18:30 ]
no wiec w tym przekazniku mam ciagle jakis bezpiecznik 10A oraz od niego idzie gdzies jakś zółty kabel... nie ogarniam
[ Dodano: 2013-09-18, 18:17 ]
Obstawiam sterownik bo wymieniłem juz wszystko co możliwe aby sterowanie krokowym było odpowiednie.
p.s co do kodów błyskowych to jestem totalnie zielony jak to zrobić i czym.;/
[ Dodano: 2013-09-14, 18:30 ]
no wiec w tym przekazniku mam ciagle jakis bezpiecznik 10A oraz od niego idzie gdzies jakś zółty kabel... nie ogarniam
[ Dodano: 2013-09-18, 18:17 ]
Obstawiam sterownik bo wymieniłem juz wszystko co możliwe aby sterowanie krokowym było odpowiednie.
- quattroBandit
- Audi 80 Klub
- Posty: 903
- Rejestracja: 18 lip 2013, 15:10
tylko pamiętaj, że to nie jest "byle jaki" przewód do sondy, tylko ekranowany, a przewody do sondy nie mogą być lutowane, musza mieć odpowiednią długość - zalecaną przez producenta do danego modelu. Jeśli cokolwiek jest nie tak z przewodem lub był "drutowany", to będzie wskazywał błędne dane... O sondach jest rtu dosyć sporo tematów, radzę poszukać - nie koniecznie związanych z NG, także 7a i innymi silnikami, bo zasada działania sondy jest jednakowa...
wlasnie jestem po edukacji schematów oraz kodów błyskowych. Jak się uda to może jeszcze dzisiaj cos zpróbuje ogarnąć.
Przed wszystkim zajmę się tym co powoduje znik sterowania silniczkiem krokowym z tego schematu http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig02.pdf
wynika ze wpływ na niego ma:
zawór węgla aktywnego
sonda lambda
wtrysk rozruchowy
czujnik temper 2pin
wlącznik przepustnicy
potencjometr.
Od razu wykluczam potencjometr, przepustnice, czujnik 2pin.
obstawiam na sonde albo zawór węgla aktwnego. Bo do steruje silnikiem po rozgrzaniu.
Przed wszystkim zajmę się tym co powoduje znik sterowania silniczkiem krokowym z tego schematu http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig02.pdf
wynika ze wpływ na niego ma:
zawór węgla aktywnego
sonda lambda
wtrysk rozruchowy
czujnik temper 2pin
wlącznik przepustnicy
potencjometr.
Od razu wykluczam potencjometr, przepustnice, czujnik 2pin.
obstawiam na sonde albo zawór węgla aktwnego. Bo do steruje silnikiem po rozgrzaniu.