Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.3 NG coupe] Napięcie na "silniczku krokowym"

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
adamix98
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 24 mar 2013, 14:33
Lokalizacja: Sztutowo

[2.3 NG coupe] Napięcie na "silniczku krokowym"

Post autor: adamix98 » 11 wrz 2013, 00:34

Witam mam takie pytanie jakie macie napięcia na swoich silniczkach krokowych po rozgrzaniu??

otóż ja mam 0.3V i silnik FALUJĘ, zgaszę go, odpalam jest w normie wszystko ale po chwili obroty zaczynają FALOWAĆ i znowu 0.3V na silniku krokowym(brak jakiej kolwiek reakcji na odłączenie krokowca gdy silnik faluje)

Awatar użytkownika
marbaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 13 lip 2007, 15:43
Lokalizacja: Krosno

Post autor: marbaj » 11 wrz 2013, 21:37

Poczytałem trochę twoje tematy. Wymigaj kody błyskowe i zobacz co pokażą. Moim zdaniem problemem nie jest krokowy, tylko łapie jakiś błąd na co wskazuje poprawna praca po ponownym odpaleniu. Sugeruję błąd potencjometru przepływomierza.
EDIT.
W niektórych wersjach diagnoza odbywa sie przez przekaźnik nr.215 szary w skrzynce,
ma on na sobie miejsce na bezpieczniki którego ma nie być. >>foto<< Jeżeli masz tak to jazda testowa, nie gasząc silnika wkładasz bezpiecznik przynajmniej na 5s, powinna na tablicy zaświecić żółta kontrolka. Wyjmujesz bezpiecznik i po pierwszym długim impulsie liczysz ilości krótkich mrugnięć, zapisujesz w postaci 4 cyfrowego kodu. Po zapisaniu wkładasz ponownie bezpiecznik i zapisujesz następne błędy jeżeli występują. W moim 3A i w syna NG tak to działa.
[ Dodano: 2013-09-15 ]
Według mojej wiedzy nie powinno tam nic być.
Na pracującym silniku odepnij wtyk od potencjometru klapy rozdzielacza i zobacz jaki będzie efekt.
Ostatnio zmieniony 15 wrz 2013, 11:59 przez marbaj, łącznie zmieniany 4 razy.

adamix98
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 24 mar 2013, 14:33
Lokalizacja: Sztutowo

Post autor: adamix98 » 12 wrz 2013, 01:48

Fajnie że chociaż ktoś odp. oto filmik jak to jest z tym moim falowaniem

p.s co do kodów błyskowych to jestem totalnie zielony jak to zrobić i czym.;/

[ Dodano: 2013-09-14, 18:30 ]
no wiec w tym przekazniku mam ciagle jakis bezpiecznik 10A oraz od niego idzie gdzies jakś zółty kabel... nie ogarniam

[ Dodano: 2013-09-18, 18:17 ]
Obstawiam sterownik bo wymieniłem juz wszystko co możliwe aby sterowanie krokowym było odpowiednie.

Awatar użytkownika
marbaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 13 lip 2007, 15:43
Lokalizacja: Krosno

Post autor: marbaj » 19 wrz 2013, 15:01

Zastanawia mnie ten bezpiecznik z żółtym kabelkiem w przekaźniku. Wygląda mi to ma jakąś pajęczynę. Próbowałeś go wyjmować?
Nie odpisałeś jaki jest efekt odpięcia potencjometru przepływomierza na pracującym silniku.

adamix98
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 24 mar 2013, 14:33
Lokalizacja: Sztutowo

Post autor: adamix98 » 18 sty 2014, 22:55

Siemka podmienilem rozdzielac,z od 100% sprawnego i to samo. Moim zdaniem cos z sonda jest a mianowicie z kablami od sondy bo sonda nowa jest. Czy wystarczy ze pociagne nowy kabel od sterownika do sondy i bedzie git?

Awatar użytkownika
quattroBandit
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 18 lip 2013, 15:10

Post autor: quattroBandit » 19 sty 2014, 13:43

tylko pamiętaj, że to nie jest "byle jaki" przewód do sondy, tylko ekranowany, a przewody do sondy nie mogą być lutowane, musza mieć odpowiednią długość - zalecaną przez producenta do danego modelu. Jeśli cokolwiek jest nie tak z przewodem lub był "drutowany", to będzie wskazywał błędne dane... O sondach jest rtu dosyć sporo tematów, radzę poszukać - nie koniecznie związanych z NG, także 7a i innymi silnikami, bo zasada działania sondy jest jednakowa... ;-)

adamix98
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 24 mar 2013, 14:33
Lokalizacja: Sztutowo

Post autor: adamix98 » 19 sty 2014, 15:07

wlasnie jestem po edukacji schematów oraz kodów błyskowych. Jak się uda to może jeszcze dzisiaj cos zpróbuje ogarnąć.

Przed wszystkim zajmę się tym co powoduje znik sterowania silniczkiem krokowym z tego schematu http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig02.pdf

wynika ze wpływ na niego ma:

zawór węgla aktywnego
sonda lambda
wtrysk rozruchowy
czujnik temper 2pin
wlącznik przepustnicy
potencjometr.

Od razu wykluczam potencjometr, przepustnice, czujnik 2pin.

obstawiam na sonde albo zawór węgla aktwnego. Bo do steruje silnikiem po rozgrzaniu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl