Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1 Z] Przekaźnik automatycznego właczenia wentylatora

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
bob232
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 595
Rejestracja: 29 wrz 2008, 14:00
Lokalizacja: kluczbork

[B4 1 Z] Przekaźnik automatycznego właczenia wentylatora

Post autor: bob232 » 10 sie 2011, 21:12

Czy wie ktoś może który przekażnik odpowiada za automatyczne włączenie wentylatora? dziś jak odpowietrzałem układ temp prawie 100 C a wentylatory się nie właczają, a działaja jak złaczę kable i termowłacznik w chłodnicy też dobry, sprawdzany na 3 szt, w tym 1 nówka. Przy włączonej klimie wentylatory się właczją. Wiem że istnieje taki przekaźnik ale niewiem który to. Jakby ktoś podał nr albo zdjęcie byłoby fajnie

Pozdro

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 10 sie 2011, 21:15


Awatar użytkownika
bob232
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 595
Rejestracja: 29 wrz 2008, 14:00
Lokalizacja: kluczbork

Post autor: bob232 » 10 sie 2011, 21:33

dzięki wielkie ale wg tego schematu powinny to być przekaźniki 2 i 3 a ja ma puste miejsce. Niewiem teraz czy one się znajdują pod kierownicą? jakie mają numery?

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 10 sie 2011, 21:55

http://img11.allegroimg.pl/photos/orygi ... 1760900624
tylko to jest od benzyny ;/ Nie pamiętam jak jest w TDIku. A pod nogami kierowcy
to nie przypominam sobie żeby był jakiś przekaźnik od wentylatorów, ale jako taka możliwość jest... może ktoś obeznany w temacie się wypowie i rozjaśni sprawę
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 11 sie 2011, 06:48

bob232, <bylo> all-opis-bezpiecznikow-i-przekaznikow-t120,180.html od pierwszego biegu masz na podszybiu a od drugiego pod kierata
bob232 pisze:działaja jak złaczę kable i termowłacznik w chłodnicy też dobry
to w takim przypadku przekazniki masz dobre i instalacje, a przyczyny bym szukal w perzelamanych przewodach we wtyczce do wlacznika w chlodnicy, lub piny obejrzal czy faktycznie sie lacza z wlacznikem gdy jest on wcisniety we wtyczke

Awatar użytkownika
bob232
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 595
Rejestracja: 29 wrz 2008, 14:00
Lokalizacja: kluczbork

Post autor: bob232 » 11 sie 2011, 08:59

Szara80tka Tdi Dzięki za podpowiedź, wtyczkę sprawdzałem a zwierając kabelkiem właśnie wsadziełem do wtyczki także jest ok. Nic mi nie przychodzi na myśl tylko ten przekaźnik. A podpowiedziałbyś jaki nr ma ten pod kierownicą? jest ich tam sporo i niewiem który to dokłanie jest . Przy jakiej tem powieniem włączyć się wentylator , na termowłączniku ma temperatury 84-91 , 95-102, rozumiem że są to temp chłodnicy a nie wskazanie na desce?

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 11 sie 2011, 15:25

no ale jesli ziwerasz we wtyczce piny i wlacza ci sie pierwszy i drugi bieg to instalacje masz dobra, bo tym zwieraniem symulujesz wlacznik chlodnicy,

jesli sie upierasz to zwierasz odpowiednie piny aby chodzil drugi bieg wentylatora i po kolei wyciagasz przekazniki pod kierownica i tak go znajdziesz
bob232 pisze:95-102
to oznacza ze przy 102 sie zalczy a przy 95 sie wylaczy drugi bieg, oczywiscie wtedy gdy drugi bieg jest rozlaczony to wlacza sie pierwszy az spadnie do tych 84 co napisales
Ostatnio zmieniony 11 sie 2011, 15:55 przez Szara80tkaTdi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bob232
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 595
Rejestracja: 29 wrz 2008, 14:00
Lokalizacja: kluczbork

Post autor: bob232 » 11 sie 2011, 15:48

No rzeczywiście, nie pomyśłałem w ten sposób, Wielkie dzięki, dzis to sprawdzę

Pozdrawiam

Tomcionerwus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
Imię: tomek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: ZAWIERCIE

Post autor: Tomcionerwus » 08 wrz 2013, 22:19

bob232 pisze:No rzeczywiście, nie pomyśłałem w ten sposób, Wielkie dzięki, dzis to sprawdzę

Pozdrawiam
witam. od pewnego czasu tez mam pewien problem z ukladem chłodzenia i czytam ten post to wynika ze termowłacznik ma dwie funkcje temperatury właczania wentylatorow tylko jaka to jest????
bo umnie wskaznik mi pokazuje 100stopni i mi wentylatory sie nie właczaja samodzielnie dopiero jak wymusze mu osobnym włacznikiem to sie kreca wentylatory... jak mozecie to powiedz cie gdzie sa te przekazniki od 1 i 2 stopnia predkosci wentylatorow ???
bo chce uniknac przegrzania silnika i wydmuchania uszczelki pod głowica

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 10 wrz 2013, 15:55

Tomcionerwus pisze:jak mozecie to powiedz cie gdzie sa te przekazniki od 1 i 2 stopnia predkosci wentylatorow ???
pisalem juz to wyzej

od pierwszego biegu jest na podszybiu miejsce 11
od drugiego biegu pod kierownica - wg opisu miejsce 18 - czyli poza standartowym mocowaniem

dodatkowo sprawdz czy chlodnica kolo wlacznika jest goraca, czujnik temp na licznik moze byc tez uszkodzony

dodatkowo sa bezpieczniki

od pierwszego biegu miejsce nr 15
od drugiego biegu pod kierownica na grubych kablach o wartosci 60A wyglada tak samo jak te na podszybiu tyle ze ciut ksztaltem wiekszy

Tomcionerwus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
Imię: tomek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: ZAWIERCIE

Post autor: Tomcionerwus » 14 wrz 2013, 21:33

Szara80tkaTdi pisze:
Tomcionerwus pisze:jak mozecie to powiedz cie gdzie sa te przekazniki od 1 i 2 stopnia predkosci wentylatorow ???
pisalem juz to wyzej

od pierwszego biegu jest na podszybiu miejsce 11
od drugiego biegu pod kierownica - wg opisu miejsce 18 - czyli poza standartowym mocowaniem

dodatkowo sprawdz czy chlodnica kolo wlacznika jest goraca, czujnik temp na licznik moze byc tez uszkodzony

dodatkowo sa bezpieczniki

od pierwszego biegu miejsce nr 15
od drugiego biegu pod kierownica na grubych kablach o wartosci 60A wyglada tak samo jak te na podszybiu tyle ze ciut ksztaltem wiekszy

własnie to wziałęm wszystko posprawdzałęm 1 i 2 bieg działaja juz dobrze bo wczesniej tego nie było bo zle było podłaczone na rezystorach opornikowych ale poprawiłem i przetestowałem poprzez spinanie poszczegolnych pinow. co do czujnika na chłodnicy to był cały za kamieniony i tego sprawdziłęm poprzez zagrzanie go nad swieczka i 1 ,2 bieg chodza prawidłowo... termostat kupiłem według waszych rad WAHLER i spisuje sie dobrze. tylko teraz czekam a dłuzsza trase i zobaczymy co bedzie sie działo..... co do przekaznikow wychodzi ze jeden działa ale drugiegoi niesłycsze to moze faktycznie moze byc gdzie pod deska ale niebede szukał.. dzienki za pomoc

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl