[80 B4]Problem z radiem
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
[80 B4]Problem z radiem
juz kiedys pisalem o tym ale nikt mi nie pomogł
co jest z moim radiem zaczne od podłączenia
sa 3 kostki do podłączenia u mnie sa podłączone dwie bo 3 jest "rozwalona" i kazdy kabelek jest oddzielnie .
radio działa z tym że jak je wyłącze czyt. Przekrece tym kołeczkiem aż pstryknie wyswietlacz pali sie nadal do póki go nie odłącze i tak samo jest z "piszczkiem" , tez piszczy , jak odłącze radio jest ok swieci tylko jak nie wyłącze swiateł.
aha jesli to komus pomoze to dodam ze te dwie podłączone kostki to sa te dwie od dołu a w górne wolne miejsce nic nie jest podłączone
no i jak zostawilem samochod na tydzien bez jazdy bo taka mam prace to jak wrocilem do domu to szok.
niby ten malutki niepozorny wyswietlacz rozładował mi aku .
kupilem nowy ale to tak na marginesie
co o Tym myslicie ?
co jest z moim radiem zaczne od podłączenia
sa 3 kostki do podłączenia u mnie sa podłączone dwie bo 3 jest "rozwalona" i kazdy kabelek jest oddzielnie .
radio działa z tym że jak je wyłącze czyt. Przekrece tym kołeczkiem aż pstryknie wyswietlacz pali sie nadal do póki go nie odłącze i tak samo jest z "piszczkiem" , tez piszczy , jak odłącze radio jest ok swieci tylko jak nie wyłącze swiateł.
aha jesli to komus pomoze to dodam ze te dwie podłączone kostki to sa te dwie od dołu a w górne wolne miejsce nic nie jest podłączone
no i jak zostawilem samochod na tydzien bez jazdy bo taka mam prace to jak wrocilem do domu to szok.
niby ten malutki niepozorny wyswietlacz rozładował mi aku .
kupilem nowy ale to tak na marginesie
co o Tym myslicie ?
- MARCIN 80B4
- Audi 80 Klub
- Posty: 895
- Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
- Lokalizacja: Busko
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
sagem, Radio masz orgi, wiec na radiu masz wklejke z dokładnym opisem co i jak podłaczyć. Identyczny jak ten, napewno w przypadku dwóch pierwszych od góry wtyków bo ten trzeci to moze sie róznic, ale on jest Ci zbedny.
Generalnie to interesuje Ci tylko górna kostka,
Wg numercaji:
1 - Minus (brązowy)
2 - Podswietlanie po światłach (niebiesko-szary)
3 - Plus (niebiesko-czerwony)
4 - Elekrtyczna antena po zapłonie (biały)
5 - Plus zdaje sie ze do pamieci lub brzeczyka ale nie jestm pewien (niebiesko-czerowny)
6 - Nie mam pojecia ale chyba jakaś dodatkowa masa kolro (biało-niebiwski)
Kolory podałem wg instalacji w swojej niuni, myśle ze u Ciebie bedzie to samo.
Na podstawie schematu od radia audi gamma (wąska) jak bedzie potrzeba to do szerokiej tez moge zrobić bo tam jest nico inaczej.
Generalnie to interesuje Ci tylko górna kostka,
Wg numercaji:
1 - Minus (brązowy)
2 - Podswietlanie po światłach (niebiesko-szary)
3 - Plus (niebiesko-czerwony)
4 - Elekrtyczna antena po zapłonie (biały)
5 - Plus zdaje sie ze do pamieci lub brzeczyka ale nie jestm pewien (niebiesko-czerowny)
6 - Nie mam pojecia ale chyba jakaś dodatkowa masa kolro (biało-niebiwski)
Kolory podałem wg instalacji w swojej niuni, myśle ze u Ciebie bedzie to samo.
Na podstawie schematu od radia audi gamma (wąska) jak bedzie potrzeba to do szerokiej tez moge zrobić bo tam jest nico inaczej.
Do środkowej wtyczki (zielone strzałki) - gdzie jest wyjście z końcówki mocy podłączasz dwa głośniki i możesz wtedy słuchać w stereo. To jest wyjście zgodnie z opisem na dwa przednie głośniki.
Do dolnej wtyczki (czerwone strzałki) - gdzie jest wyjście liniowe podłaczasz dodatkowy czterokanałowy wzmacniacz z kompletem głośników i możesz wtedy słuchać dźwięku w systemie "quattro".
Pozostałe piny dolnej wtyczki służą do sterowania zmieniarką.
"-" to masa pojazdu
"+" to ciągły plus z akumulatora
"słoneczko" - to wejście podświetlenia
symbol włącznika z "+" - to zasilanie po stacyjce
symbol włącznika z "a" i "+" to wyjście plusa do automatycznej anteny i wzmacniacza antenowego
Do dolnej wtyczki (czerwone strzałki) - gdzie jest wyjście liniowe podłaczasz dodatkowy czterokanałowy wzmacniacz z kompletem głośników i możesz wtedy słuchać dźwięku w systemie "quattro".
Pozostałe piny dolnej wtyczki służą do sterowania zmieniarką.
"-" to masa pojazdu
"+" to ciągły plus z akumulatora
"słoneczko" - to wejście podświetlenia
symbol włącznika z "+" - to zasilanie po stacyjce
symbol włącznika z "a" i "+" to wyjście plusa do automatycznej anteny i wzmacniacza antenowego
Ostatnio zmieniony 09 cze 2008, 23:40 przez czarekj, łącznie zmieniany 1 raz.
tylko ja mam problem taki że jak podłącze radyjko (audi gamma) to nie można go w żaden sposób wyłączyć ;/
od czego jest S- Kont. ?
tak wygląda u mnie podłączenie
"-" kabel brązowy
"+" czerwono niebieski
słońce niebiesko szary
"włącznik+A" biały
"włącznik+" czerwono niebieski
kabel biało niebieski beżużyteczny
od czego jest S- Kont. ?
tak wygląda u mnie podłączenie
"-" kabel brązowy
"+" czerwono niebieski
słońce niebiesko szary
"włącznik+A" biały
"włącznik+" czerwono niebieski
kabel biało niebieski beżużyteczny
Ostatnio zmieniony 09 cze 2008, 23:47 przez SoWa_, łącznie zmieniany 1 raz.
Brązowy w Audi to ZAWSZE jest masa pojazdu - minus akumulatora
Biało - niebieski to o ile dobrze pamiętam sygnał prędkości pojazdu do funkcji GALA - tobie nieprzydatny,
Czerwono - niebieski to zasilanie radia - plus 12 V,
Biały to wyjście do wzmacniacza antenowego i anteny automatycznej,
Niebiesko szary - podświetlenie radia.
Niestety nie uczę się kolorów na pamięć bo jeżeli ktos grzebał to może byc różnie i zawsze trzeba miernikiem sprawdzać dla pewności.
Biało - niebieski to o ile dobrze pamiętam sygnał prędkości pojazdu do funkcji GALA - tobie nieprzydatny,
Czerwono - niebieski to zasilanie radia - plus 12 V,
Biały to wyjście do wzmacniacza antenowego i anteny automatycznej,
Niebiesko szary - podświetlenie radia.
Niestety nie uczę się kolorów na pamięć bo jeżeli ktos grzebał to może byc różnie i zawsze trzeba miernikiem sprawdzać dla pewności.
SoWa_, "włącznik z +" zmostkuj do + po prostu, jeżeli chcesz, żeby radio mogło grać bez przekręcenia stacyjki (u mnie w fabrycznym radiu nie była w ogóle stacyjka podłączona).
[ Dodano: 2008-06-10, 01:16 ]
http://elektron.pol.lublin.pl/users/djl ... isooem.htm
[ Dodano: 2008-06-10, 01:21 ]
UWAGA! Pin oznaczony jako "włącznik z +" nie służy do podłączenia zasilania ze stacyjki. Nie mostkuj go z "+" jak napisałem wcześniej. To jest wyjście sterujące (np wzmacniaczem), a nie wejście. To radio nie posiada sterowania ze stacyjki. Czyli podłączasz tylko piny oznaczone jako "+", "-", "+A" i słoneczko. Pozostałymi 4 możesz się nie przejmować. Z tego co pamiętam, to u mnie do oryginalnej kostki idą właśnie te 4, o których napisałem oraz GALA (ten biało-niebieski). Do "włącznika z +" nie ma nawet pinu w kostce ori. Tak samo do S-Kont.
[ Dodano: 2008-06-10, 01:16 ]
http://elektron.pol.lublin.pl/users/djl ... isooem.htm
[ Dodano: 2008-06-10, 01:21 ]
UWAGA! Pin oznaczony jako "włącznik z +" nie służy do podłączenia zasilania ze stacyjki. Nie mostkuj go z "+" jak napisałem wcześniej. To jest wyjście sterujące (np wzmacniaczem), a nie wejście. To radio nie posiada sterowania ze stacyjki. Czyli podłączasz tylko piny oznaczone jako "+", "-", "+A" i słoneczko. Pozostałymi 4 możesz się nie przejmować. Z tego co pamiętam, to u mnie do oryginalnej kostki idą właśnie te 4, o których napisałem oraz GALA (ten biało-niebieski). Do "włącznika z +" nie ma nawet pinu w kostce ori. Tak samo do S-Kont.