Witam, potrzebuję pomocy w podłączeniu głośnika. Kupiłem ostatnio kable łączące wzmacniacz z głośnikiem w MediaMarkcie dosyć grube, (w sumie 2 zestawy kabli + i -) ale nie wiem gdzie i jak to podłączyć. W głośniku są 4 wyjścia na kabel. Takie blaszki. I tutaj nie wiem co mam zrobić. Oczywiście posiadam te "wsuwki" na kable do blaszek. Tylko problem polega w tym który kabel do której blaszki w głośniku. Pozdrawiam.
I od razu pytanie. Czy wie ktoś może gdzie można podłączyć gruby kabel zasilający od wzmacniacza w B3 ? Bo do akumulatora nie sięgnę raczej i potrzebowałbym dobrego źródła pod kierownicą.
Podłączenie głośnika 30cm
kolego jak dobrze widzę to masz 4 wyjścia na kable w głośniku ale 2 lewe i 2 prawe są ze sobą złączone, a pewnie producent tak zrobił dla wygody użytkownika i jak mu tam kable lepiej poprowadzić w skrzynce. Więc również dobrze 2 zewnętrznych mogłoby nie być przynajmniej tak wnioskuje ze zdjęcia.
Co do + To podstawa i trzeba ciągnąć bezpośrednio z AKU poprzedzając bezpiecznikiem zaraz za aku. Jedynie możesz dobrą masę zrobić gdzieś w bagażniku na krótkim kablu. Plus tylko i wyłącznie akumulator żeby to miało ręce i nogi.
Co do + To podstawa i trzeba ciągnąć bezpośrednio z AKU poprzedzając bezpiecznikiem zaraz za aku. Jedynie możesz dobrą masę zrobić gdzieś w bagażniku na krótkim kablu. Plus tylko i wyłącznie akumulator żeby to miało ręce i nogi.
Najlepiej kupić nowy, jak sie nie mylę ok 5m powinno starczyć. ma mierzyłem za pomocą sznurka mniej więcej ile wyjdzie do tego nadmiaru robiłem pół metra gdzieś i spokojnie starczyło, a jak chcesz juz tak bardzo łączyć 2 przewody to dobrze wyciąć izolację i najlepiej jeden kabel wsunąć w drugi (-> <-) nie, że je skręcisz razem i dobrze zlutować, na koniec grubo obwinąć taśmą izolacyjną.
Zasilający fajnie przechodzi przez ścianę grodziową po stronie kierowcy, znajdziesz tam kilka zaślepionych gumkami otworów. Wystarczy zrobić odpowiednie nacięcie i masz jak z fabryki polecam ci też załorzyc na przewód peszelek zabezpieczający przed przetarciem i pospinać go trytytkami, przynajmniej w komorze silnika powinieneś go tak zabezpieczyć dla własnego bezpieczeństwa. Przewód odbierasz w środku po odkręceniu półeczki pod nogami. Wtedy wygodniej go ciągnąć progiem od strony kierowcy. Zgodnie ze sztuką powinieneś puścić sygnałówkę progiem po stronie pasażera. I pamiętaj bezpiecznik na zasilającym jak najbliżej akumlatora.
Dzięki dzięki. Już raz miałem puszczoną instalację, ale to była taka amatorka, byleby wzmacniacz i skrzynia zagrała. oczywiscie trytytki były i cała reszta pod kontrolą tylko wtedy był cieńszy kabel zasilający, może z 6mm2. I był połączony z jakimś kablem pod bezpiecznikami podobnej grubości jednak teraz przyszedł kabel Dietza 20mm2 i niestety będzie trzeba do aku. Dzięki za wszystko panowie :mrgreen: